Newsletter Izvoznik, broj 50, Prosinac 2008.

Uvodnik

Dubravko Miholić, zamjenik predsjednika HIZ-a

miholic.jpg

Poštovani  članovi HIZ-a, dragi izvoznici, cijenjeni partneri

Više je razloga zbog kojih smo odlučili ovaj broj, nakon dugo vremena, započeti uvodnikom.

Prvi je zasigurno taj što smo, nakon četiri godine mjesečnog izlaženja, polako došli do lijepog i okruglog 50-tog broja našeg newslettera Izvoznik. Sve je započelo u studenom 2004. kada smo, sa željom da vas boje informiramo, počeli pripremati i slati elektronski newsletter Izvoznik. Postići kontinuitet od 50 brojeva newslettera za tako mladu udrugu na početku je bio samo daleki cilj.  I evo, već smo tu... Za to smo vrijeme u Izvozniku dokumentirali mnoge naše aktivnosti, najavljivali razne događaje, predstavljali članove i njihove uspjehe na stranim tržištima, obavještavali vas o uslugama naših partnera, upozoravali na novosti u poslovanju te pružali ostale informacije koje bi vam mogle biti od koristi. Izvoznik je putem proživio nekoliko manjih promjena dizajna, slijedeći trendove moderne internetske tehnologije. Naravno, tu se priča ne zaustavlja. Nastavljamo dalje, bez usporavanja, prema većim, troznamenkastim jubilejima.

Sljedeći razlog ovom obraćanju je predstavljanje promjena u našem djelovanju, koje su posljedica provedbe odluka donesenih na 4. skupštini Hrvatskih izvoznika. Kao što smo vas izvijestili u prošlom broju, veća profesionalizacija rada udruge glavni je razlog uvođenja funkcije tajnika Hrvatskih izvoznika koji će biti zaposlen u tajništvu na puno radno vrijeme. Osobu koju Predsjedništvo HIZ-a odabere za obavljanje funkcije tajnika predstavit ćemo u nekom od narednih Izvoznika. Usputno, želio bih samo naglasiti da sam ove četiri godine, koliko sam osobno, kao volonter, obavljao funkciju glavnog tajnika, imao prilike naučiti mnogo od svih vas. U isto sam se vrijeme trudio saslušati sve inicijative i probleme izvoznika te biti svima na usluzi.  Nadam se da ste u globalu zadovoljni s načinom na koji sam predstavljao udrugu. No, ni ja tu neću stati. I nadalje, sada kao zamjenik predsjednika, nastavljam djelovati u udruzi u korist hrvatskoga izvoza i izvoznika, te vam svima kao bivši glavni tajnik i sadašnji zamjenik predsjednika najsrdačnije zavaljujem na razumijevanju i podršci koju smo primili od vas u zadnje četiri godine.

I konačno, kraj jedne i početak nove poslovne godine poseban je razlog da ukratko najavimo čemu ćemo se  posebno posvetiti u 2009. godini. Godinu koja je pri kraju nećemo pamtiti po dobromu. To da smo dio globalnog tržišta odbilo nam se u lice na najbolniji način -  trpljenjem posljedica izazvanih financijskom i gospodarskom krizom proizašlom iz krize drugorazrednih hipotekarnih zajmova u SAD-u. Gubitak poslova i inozemnih narudžbi odrazilo se na otpuštanje radnika, smanjenje investicija i revizije prije donesenih poslovnih planova. Misao vodilja koja će krojiti mnoge poslovne planove za 2009. bit će: kako opstati.

Kako pomoći gospodarstvu da najbezbolnije preživi krizu, predmet je rasprava mnogih vlada. Mnoge države pripremaju posebne mjere usmjerene posebice prema izvoznicima. Ono što je nama najvažnije, predsjednik Vlade RH pozvao je domaće ekonomske stručnjake da u sklopu savjetodavnog Ekonomskog vijeća predlože rješenja za pomoć gospodarstvu. Možda je ovo prilika spomenuti da je, od svog osnutka, HIZ kao ravnopravni partner uključen u sve poslovne razgovore na nacionalnoj razini vezano uz izvoz, odnosno hrvatsko gospodarstvo općenito. Tako i u Ekonomskom vijeću stavove izvoznika zastupa član Upravnog odbora HIZ-a i predsjednik uprave Pastor Group Domagoj Ivan Milošević.

Na kraju posebno naglašavam da su Hrvatski izvoznici tu zbog vas i za vas. Otvoreni smo za svaki upit, zahtjev ili prijedlog te vas pozivam da nam se javite bilo na e-mail info@hrvatski-izvoznici.hr ili telefon 01/4923796.

Iskoristit ću ovu priliku da uputim blagdansku čestitku svim izvoznicima koji uspijevaju poslovati u nimalo lakim uvjetima i koji su uvidjeli da je izvoz poslovno rješenje koja nema alternativu, koje stvara radna mjesta u Hrvatskoj i puni hrvatski proračun. Svima vama, ali i ostalim našim partnerima koji zajedno s nama rade na promociji hrvatskoga izvoza, Hrvatski izvoznici žele ugodne blagdane te mirnu i uspješnu 2009. godinu.

NAJAVE TEMA

Uvodnik
Dubravko Miholić, zamjenik predsjednika HIZ-a

Aktivnosti HIZ-a
Predsjednik HIZ-a na okruglom stolu „Poslovna očekivanja 2009.“

HIZ bio na 50. rođendanu CLECAT-a

Najave
Iskazivanje interesa: pomoć za rusko tržište

Besplatna edukacija u 2009.

Vijesti iz EU
Potpisani ugovori za Phare 2006 za izvoznike

Novosti
Svjetska banka daje 84 milijuna eura za Rijeka Gateway II

Osnovan hrvatski poluvodički klaster – SEMICRO

Zanimljivosti
Predstavljamo projekt: „ZŠEM za potrebe izvoznika

Međunarodna suradnja
Sajmovi u Maleziji u 2009.

Iz tiska
Reklama za "Vegetu" na kanadskoj i američkoj televiziji

EBRD u Hrvatsku ulaže do 250 milijuna eura godišnje

Popusti za članove HIZ-a
WLW – 10% popusta za članove HIZ-a

SPES – 10% popusta na usluge za članove HIZ-a

Hotel Express International – 10 % popusta za članove HIZ-a

N-LAB – 15 posto popusta članovima HIZ-a pri kupnji ERP poslovnog softvera UBS21 ili UsBS21

Končar INEM - Akcija “Računala za članove udruge HRVATSKI IZVOZNICI”

aktivnosti-hiza

Predsjednik HIZ-a na okruglom stolu „Poslovna očekivanja 2009.“

ZAGREB, 16. prosinca (Hina) - Iduća će godina za hrvatsko gospodarstvo biti teška, kriza će se nesumnjivo preliti i na Hrvatsku, gospodarstvenici očekuju pogoršanje uvjeta za investiranje i poslovanje, ali su spremni i na predstojeće izazove, više je puta istaknuto na predstavljanju tradicionalnog izdanja Privrednog vjesnika "Poslovna očekivanja 2009." održanom 15. prosinca. U anketi je sudjelovalo 570 hrvatskih tvrtki, koje ostvaruju gotovo 11 posto ukupnog prihoda gospodarstva.

Gospodarstvenici su jedinstveni u ocjeni da će se uvjeti za investiranje i poslovanje u 2009. pogoršati, to je ocjena njih 90,34 posto. No, isto tako, njih 80,41 posto, vjeruje da će biti uspješno u prevladavanju učinaka globalne financijske krize - 44 posto ih kaže da će te učinke pokušati prevladati, a 36,37 posto uglavnom prevladati.

Anketa pokazuje i da 39,79 posto kompanija već primjenjuje plan prevladavanja globalne financijske krize i izlaska iz nje, a u 33,79 posto takav je plan u izradi. "Hrvatski gospodarstvenici spadaju u grupu optimističnijih", ocijenio je ekonomski analitičar Žarko Primorac. Situacija je vrlo ozbiljna, ali ne alarmantna, kaže Primorac koji je i sam optimist.

Ističe nekoliko bitnih stvari na koje posebno treba paziti - održanje devizne likvidnosti države, mjere za povećanje izvoza, osiguranje financiranja poduzeća, itd. "Likvidnost je jedan od osnovnih uvjeta i zadataka, da bi poduzeća prebrodila krizu moraju biti opskrbljena novcem, imati mogućnost dobivanja kredita", kaže Primorac, dodajući kako i banke trebaju voditi odgovarajuću politiku, biti suzdržane u politici kamatnih stopa.

Pesimist nije ni predsjednik Nacionalnog vijeća za konkurentnost Darko Marinac koji smatra da je kriza prilika i da se očisti sve ono što se nije očistilo do sada, te poručuje da treba pomoći da zdravi prebrode krizu. "Država u krizi treba pomagati, ali ne da se spase loše tvrtke, nego po jasnim kriterijima pomoći onima koji će zbog krize imati problema godinu, godinu i pol da prežive", kazao je.

Kratkoročno Marinac smatra da je najvažnije poduzeti sve da se spriječi recesija, te poručuje kako treba učiniti sve da turizam ostane bar na sadašnjoj razini. Predsjednik Uprave Končara i predsjednik Hrvatskih izvoznika Darinko Bago smatra da, kao i europske zemlje koje su na određeno vrijeme suspendirale svoje agencije za zaštitu tržišnih natjecanja, i Hrvatska treba osigurati kredite i subvencionirane kamate za izvoznike.

 Prema podacima iz ankete, ovu su godinu gospodarstvenici ocijenili prosječnom ocjenom 2,82 (prošle godine 2,93).

* * *

HIZ bio na 50. rođendanu CLECAT-a

celecat1.jpgcelecat2.jpgcelecat3.jpg

Potpredsjednica HIZ-a i koordinatorica Odbora za transport i špediciju Nada Šimić sudjelovala je 2. i 3. prosinca 2008. u Bruxellesu na Generalnoj skupštini CLECAT-a (europskog Udruženja za otpremništvo, prijevoz, logistiku i carinu) i Freigh Forwarders' Conference 2008. Ovim dvama događajima CLECAT, kojega je HIZ član, ujedno je proslavio 50-ti rođendan.

Glavne teme FFC 2008 bile su „Infrastruktura i eksternalnosti: stari i novi problemi transporta i logistike“ te „EU carina bez papira“, za koju je uvodni govor održao je povjerenik EU za poreze i carinsku uniju Laszlo Kovacs.

* * *
najave

Iskazivanje interesa: pomoć za rusko tržište

inovative_mangmet-logo.jpgiicc-logo.jpg

IM Grupa bavi se strateškim restrukturiranjem hrvatskih poduzeća, no prvenstveno u segmentu malih i srednjih poduzeća. U osnovi cilj djelovanja je usmjeriti fokus i raspoložive resurse unutar tvrtke na one aktivnosti koje stvaraju visoku dodanu vrijednost. Traženi rezultat je da tvrtka počinje intenzivnije razvijati nove proizvode i poboljšavati postojeće, dok je drugi dio strateškog restrukturiranja usmjeren na reviziju kanala za plasman proizvoda, konkretno tržišta i ciljanih skupina.

Iskustvo iz prakse IM Grupe pokazuje da hrvatski poduzetnici, kada donesu strateški plan za razvoj proizvoda te izvoz istih na neko novo tržište, imaju znatnih teškoća u realizaciji tog plana. Razlog se može tražiti u činjenici da Hrvatska nema razvijenu međunarodnu gospodarsku infrastrukturu, pogotovo ne onu prisutnu na brzo rastućim tržištima. To je samo po sebi neobično, jer bi država s nešto više od 4 milijuna stanovnika trebala biti gotovo isključivo izvozno orijentirana. Upravo je to razlog što je IM Grupa odlučila, uz pomoć postojećih klijenata, graditi međunarodnu gospodarsku infrastrukturu, počevši od trenutno, uslijed globalne gospodarske recesije, najsigurnijih tržišta, odnosno, konkretno od tržišta zapadne Rusije.

Formiran je tim ljudi sastavljen od hrvatskih i ruskih menadžera, koji će se dodatno umrežiti s postojećim hrvatskim izvoznicima, kao i drugim interesnim skupinama, ruskim i međunarodnim, koje mogu pomoći pri plasmanu proizvoda hrvatskih proizvođača na tom velikom, ali i zahtjevnom tržištu.

Budući je projekt osmišljen prvenstveno kao potpora malim i srednjim poduzetnicima, uzeti su u obzir svi faktori uspjeha na tom tržištu, od potrebe za ujedinjavanjem radi kapaciteta i dijeljenjem troškova radi skupoće tog brzorastućeg tržišta, do potrebe za konstantnim razvojem inovativnih i autentičnih proizvoda, kojima će se otvoriti specifične niše radi lakšeg pozicioniranja. U svim tim procesima IM grupa ima konkretna iskustva i sa svojom infrastrukturom u Hrvatskoj može pomoći bilo kojoj tvrtci da se pripremi za izvoz na rusko tržište, za što sada postoji infrastruktura i tamo.

Proces pridruživanja je relativno jednostavan, ali otvoren je samo za najozbiljnije tvrtke: počinje s uvodnom analizom potencijala koja se obavlja unutar tvrtke kandidata, te se kroz analizu potencijala na ruskom tržištu za konkretan proizvod ili grupu proizvoda najkasnije unutar 6 mjeseci dobije jasna slika o traženosti i mogućnostima za iste na području Rusije, a moguće je i da se u tom periodu ostvari prva narudžba.

Hrvatski izvoznici planiraju u siječnju organizirati prezentaciju konkretnih usluga za tvrtke koje nudi IM Grupa, s ciljem pomoći pri plasiranju proizvoda na rusko tržište. Stoga već i ovim putem pozivamo svoje članove da nam iskažu interes za ovakvom vrstom pomoći. Prva prezentacija bit će usmjerena proizvođačima iz sektora prehrambene industrije, ali pozivamo i sve ostale da nam se jave kako bismo imali cjelovit uvid u interes proizvođača.

Svoj interes možete nam iskazati putem e-maila na adresu info@hrvatski-izvoznici.hr, na telefaks broj 01/4923797 ili nam se javite telefonom na 01/4923796. U prijavi je, uz općenit interes, dovoljno samo istaknuti telefon ili e-mail na koje ćemo vas kontaktirati u pripremi prezentacije.

* * *

Besplatna edukacija u 2009.

hrvatski-izvoznici-logo.jpgkoncar-institut-za-elektrotehniku.jpg

Hrvatski izvoznici, u suradnji s Končar-Institutom za elektrotehniku, za 2009. godinu planiraju besplatnu edukaciju iz primjene zakonskih propisa EU u području tehničkog zakonodavstva: Elektromagnetska kompatibilnost i Električka sigurnost.

Edukacija će biti namijenjena proizvođačima i izvoznicima električke i elektroničke opreme, a ostvarit će se kroz pet jednodnevnih seminara na sljedeće teme:

  1. Tehničko zakonodavstvo EU
  2. Tumačenje tehničkih zahtjeva u pojedinim direktivama
  3. Priprema tehničke dokumentacije
  4. CE označavanje
  5. Ispitivanja tehničkih proizvoda

Prvi seminar planiran je za veljaču 2009., dok će se ostalih četiri, redom kojim su nabrojani, održati u travnju, lipnju, rujnu i studenome 2009. godine.

Namjera ovoga projekta je dati informacije hrvatskim izvoznicima, proizvođačima i drugim stranama izravno ili neizravno vezanim uz Direktivu o elektromagnetskoj kompatibilnosti (2004/108/EC) i Direktivu o električnoj opremi namijenjenoj za uporabu unutar određenih naponskih granica (2006/95/EC), o postupcima ocjene sukladnosti njihovih proizvoda u skladu s Direktivama, mogućnostima korištenja usluga laboratorija za EMC i sigurnost KONČAR-Instituta za elektrotehniku d.d. tijekom postupka ocjene sukladnosti, te plasmanu proizvoda na tržište Europske unije.

U cilju zaštite potrošača, Direktive Europske unije određuju da proizvodi mogu biti plasirani na tržište unije samo ako udovoljavaju bitnim zahtjevima sigurnosti, zdravlja te također zaštitnim zahtjevima iz područja elektromagnetske kompatibilnosti. Udovoljavanje ovim zahtjevima osigurava se primjenom odgovarajućih mjera u fazama razvoja i proizvodnje.

Direktiva o elektromagnetskoj kompatibilnosti ( 2004/108/EC) primjenjuje se na sve uređaje koji mogu uzrokovati elektromagnetske smetnje i/ili na koje te smetnje mogu utjecati narušavajući njihove radne značajke.

Direktiva o električnoj opremi namijenjenoj za uporabu unutar određenih naponskih granica (2006/95/EC) primjenjuje se na sve uređaje nazivnog napona do 1000 V izmjenično.

U vremenu pridruženja Republike Hrvatske Europskoj uniji, implementirane su obje Direktive kroz Tehničko zakonodavstvo donošenjem Pravilnika o elektromagnetskoj kompatibilnosti (NN br.112/08) i Pravilnika o električnoj opremi namijenjenoj za uporabu unutar određenih naponskih granica (NN br.135/05).

* * *
vijesti-iz-eu

Potpisani ugovori za Phare 2006 za izvoznike

grb.jpgphare.jpgeu-zastava.jpg

Krajem studenoga potpisani su prvi ugovori za darovnice malim i srednjim tvrtkama u sklopu programa Phare 2006.

Naime, zaključno s 30. studenim 2008. godine, program Phare 2006 ugovoren je u visokom postotku od čak 84,8 posto. Od 52,82 milijuna eura, koliko je Republici Hrvatskoj bilo raspoloživo za ovaj program, ugovoreno je 44,79 milijuna eura, odnosno potpisano je 119 ugovora od čega su 24 ugovora namijenjena izravno malim i srednjim poduzetnicima. To je prvi put kako sredstva iz pretpristupnih fondova Europske unije mogu izravno koristiti mali i srednji poduzetnici. Riječ je o projektu „Podrška povećanju konkurentnosti i izvoza MSP u Republici Hrvatskoj - grant shema PHARE 2006\" koji je Europskoj komisiji za financiranje kroz Phare program predložilo Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva.

Javni poziv za potencijalne korisnike grantova bio je objavljen 19. veljače 2008. godine, a zatvoren je 28. travnja 2008. godine. Tijekom postupka evaluacije prispjelih projektnih prijedloga, koja je trajala sedam mjeseci, odabrane su tvrtke čiji su projekti ispunjavali kriterije postavljene u natječaju. Od 75 prijavljenih projektnih prijedloga odobreno je 24 u ukupnom iznosu cca 2.100.000 eura.

Putem odobrenih grantova (darovnica) sufinanciraju se savjetodavne usluge za unapređenje konkurentnosti i izvoza, testiranje proizvoda potrebno za postizanje standarda/sukladnosti, istraživanje tržišta - benchmarking, za pripremu marketinških strategija, promidžbu i plasiranje novih proizvoda, kreiranje branda, dizajn, zatim trening i edukaciju zaposlenika, sudjelovanje na međunarodnim sajmovima i događanjima, uvođenje elektroničkog poslovanja, B2B aktivnosti i dr.

Iznos odobrenih grantova tvrtkama kreće se od 60.000 do 100.000 eura, a sukladno potpisanim ugovorima sredstva se trebaju namjenski utrošiti u sljedećih 12 mjeseci.

Tvrtke kojima su odobrena bespovratna sredstva su izvoznici s više od 10 zaposlenih, koje karakteriziraju razvojni projekti te proizvodi i usluge s višom dodanom vrijednošću. Uglavnom su iz sektora metalne industrije, zatim proizvodnje plastičnih proizvoda, drvno-prerađivačke industrije, prehrambene industrije, te informatičke tehnologije.

Riječ je o sljedećim  tvrtkama:

PIB EXTRA

Metalna industrija

IVANIĆPLAST

Proizvodnja plastičnih proizvoda

FERRO PREIS

Metalna industrija

PPM

Proizvodnja alata za rezanje

LJEKOVITO BILJE

Proizvodnja biljnih prerađevina

BERNARDA

Proizvodnja madraca

STRAŽAPLASTIKA

Proizvodnja plastičnih i gumenih proizvoda

DIL

Drvna industrija

VIVERA

Prehrambena industrija

RIBNIK KONTEJNER

Metalna industrija; proizvodnja kontejnera

ĐURO ĐAKOVIĆ KOTLOVI

Metalna industrija

SMS

Prehrambena industrija

ESCO

Metalna industrija

ALPRON

Metalna industrija

ZLATARNA KRIŽEK

Proizvodnja nakita

SIROVINA TRGOPRERADA

Metalna industrija

MONO

Informatička tehnologija

METALING

Metalna industrija

ALTPRO

Proizvodnja elektroničke signalizacije za željeznice

PRIMABIRO

Metalna industrija

HSTEC

Metalna industrija

INTRA LIGHTNING

Proizvodnja rasvjetnih tijela

PRESENTA

Metalna industrija

PANA

Drvna industrija

Sredstva dobivena putem ovog granta omogućit će spomenutim tvrtkama povećanje njihove konkurentnosti, zatim uspješnu prilagodbu tržištu Europske unije te učinkovito korištenje EU fondova.

Važno je napomenuti kako je za hrvatske poduzetnike i institucije krajnji cilj ovog pilot programa stjecanje iskustava u pripremanju i provedbi projekata u sustavu bespovratnih potpora koji se financiraju iz strukturnih fondova EU.

* * *
novosti

Svjetska banka daje 84 milijuna eura za Rijeka Gateway II

gateway.jpg

Svjetska banka odobrila je zajam od 84 milijuna eura Lučkoj upravi Rijeka za projekt Rijeka Gateway II. Projekt Rijeka Gateway II je nastavak programa Rijeka Gateway, čiji je cilj poboljšati konkurentnost Rijeke kao grada-luke, strateški smještenog na početku Koridora Vb, jednog od važnijih paneuropskih prometnih pravaca.

Programom će se modernizirati strateški lučki objekti, povećati uključenost privatnog sektora u luci, poboljšati financijsko poslovanje Lučke uprave Rijeka te unaprijediti kvalitetu života grada-luke, a istodobno će Rijeku bolje integrirati u međunarodne prometne koridore.

Projekt će, napominje se, omogućiti daljnji razvoj kapaciteta luke kako bi mogla odgovoriti na potrebe sve većeg prometa, i to proširenjem postojećeg kontejnerskog terminala te izgradnjom novog terminala kako bi se mogli primiti veliki, moderni kontejnerski brodovi.

Projekt će također podržati daljnje poboljšanje financijskog poslovanja i kvalitete usluga u riječkoj luci. Uz to, projekt će omogućiti razvoj urbanog dijela Grada Rijeke premještajem lučkih aktivnosti s područja Delte i Porto Baroša, koja će se razviti u urbana područja.

Riječ je o zajmu IBRD-a denominiranom u eurima u iznosu od 84 milijuna eura, uz šestomjesečni LIBOR za euro, uvećan za fiksnu kamatnu maržu, s obročnom otplatom i rokom otplate od 23 godine, uključujući razdoblje počeka od deset godina.

Otkako je Republika Hrvatska pristupila Svjetskoj banci 1993. godine, ta joj globalna razvojna institucija pruža financijsku i tehničku pomoć, savjete vezane uz politiku i analitičke usluge. Banka je do danas Hrvatskoj osigurala potporu za 39 projekata ukupne vrijednosti 2,3 milijarde dolara i odobrila 51 darovnicu ukupne vrijednosti 63 milijuna dolara.

* * *

Osnovan hrvatski poluvodički klaster – SEMICRO

Osnivačka skupština udruge Hrvatskoga poluvodičkog klastera SEMICRO, kojoj je pristupilo 39 osnivača, održana je u 11. prosinca 2008 u Sisku. Članovi SEMICRO-a su znanstvenici koji djeluju u području mikroelektronike, teorijske fizike, fizike materijala, tvrtke u poluvodičkoj industriji (materijali, strojevi, dizajn mikroelektroničkih sklopova, proizvodnja fotonaponskih modula) i znanstveno-istraživačke institucije.

Svrha osnivanja te udruge, za čijeg je predsjednika izabran Željko Holik, je stvaranje i promocija hrvatske poluvodičke industrije. Misija klastera je sudjelovanje u stvaranju uvjeta za razvoj malih i srednjih poduzeća temeljenih na znanju i upravljanje projektima znanstveno-istraživačkog rada kojima je krajnja svrha komercijalizacija. Također žele sudjelovati u stvaranju uvjeta za školovanje kadrova za potrebe poluvodičke i srodnih industrija, pomoći središnjoj vlasti u izradi strategije razvoja tih industrija te promicati poluvodičku industriju domaćoj i stranoj zainteresiranoj javnosti, ističe se u priopćenju.

SEMICRO, čije je sjedište u Sisku, najavio je, među ostalim, da će predložiti partnerstvo Sisačko-moslavačkoj županiji za zajednički nastup prema promocijskim fondovima nadležnih ministarstava kao i EU fondovima, s ciljem dobivanja sredstava za smještaj i opremanje sjedišta klastera te inkubatora u prostorijama bivšeg Metalurškog instituta u Sisku. Na skupštini je najavljena namjera stjecanja statusa \"top-down\" klastera za SEMICRO.

* * *
zanimljivosti

Predstavljamo projekt: „ZŠEM za potrebe izvoznika

zsem.jpg

Tvrtka koja razmišlja unaprijed, primjerice pet godina, jako dobro zna kako se mora u svakom pogledu snažno pripremiti za potrebe tržišta koji će se javiti u budućnosti, a kako bi što profitabilnije poslovala. Novi projekt Zagrebačke škole ekonomije i managementa priprema svoje studente upravo za učinkovit rad u takvim kompanijama. Pitate se kako? U daljnjem tekstu biti će pojašnjen cijeli predložak plana projekta "ZŠEM za potrebe izvoznika"

 

     

Projekt: ZŠEM za potrebe izvoznika - Partnerstvo kompanije u finaliziranju studija -

 

Projekt Zagrebačke škole ekonomije i managementa u cilju pripreme studenata ZŠEM-a prema potrebama globalnih kompanija i banaka.

Smisao projekta "Obrazovanje za razvitak" jest pripremiti studenta prema potrebama globalnih kompanija kojim se, ujedno, zasniva partnerstvo između Zagrebačke škole ekonomije i managementa i velikih globalnih kompanija.

Ideja:

Izvozne tvrtke biraju studenta ZŠEM-a završne godine studija, a ZŠEM studenta šalje na jedan semestar na sveučilište u zemlju od interesa izvoznika - poslodavca.

Kompanije izvoznici na taj način dobivaju studenta koji govori ključni jezik, poznaje određeno tržište, te koji ima radom iskustvo stečeno stručnom praksom (internship).

Nakon razmjene određenoga studenta u zemlji interesa izvozne kompanije, ista na taj način zapošljava osobu koja je upućena u poslovni proces izvozne tvrtke, koja poznaje posebnosti kulture zemlje u kojoj je student bio na razmjeni.

Prednosti:

Izvozna kompanija dobiva studenta koji je 75 posto obrazovan s razvijenim sposobnostima, a 25 posto studija biti će oblikovano prema interesu kompanije.

Partnerstvo u finaliziranju studija:

Izvozna tvrtka koja je prepoznala korist jednog ovako bitnog projekta trebala bi omogućiti studentu internship u kompaniji, pratiti razvoj studenta kroz studij, te u konačnici ne mora tražiti pravu osobu za određeno radno mjesto nego dobiva kompletnu osobu pripremljenu za sve poslovne izazove kompanije.

Međunarodna suradnja u oblikovanju programa:

Studijski programi ZŠEM-a temelje se na iskustvima sličnih američkih i europskih poslovnih škola.

U sklopu ZŠEM-a djeluje i International Office, koji služi studentima koji žele studirati u inozemstvu, te za studente koji žele studirati na ZŠEM-u u određenom vremenskom razdoblju jednog semestra ili više njih.

Međunarodni partneri ZŠEM-a

austria.gif

Austria

University of Applied Sciences, Steyr (www.fh-ooe.at)

 

bolivia.gif

Bolivia

Universidad Domingo Savio (www.upds.edu.bo)

brazil.jpg

Brazil

COPPEAD Graduate School of Business, UFJR (http://www2.coppead.ufrj.br/engl/)

chile.gif

Chile

University of Valparaiso (www.uv.cl)

Universida Del Desarrollo (http://www.udd.cl/)

china.gif

China

Zhongnan University of Economics and Law (www.znufe.edu.cn/eng/)

finland.gif

Finland

Jyväskilä University of Applied Sciences (www.jamk.fi)
Laurea University of Applied Sciences (www.laurea.fi)

france.gif

France

EDHEC Business School (www.edhec.edu)

ESCIP School of International Business (www.escip.fr)

Toulouse Business School (www.esc-toulouse.fr)
ESG Paris Graduate School of Management
(http://www.business-school-pgsm.com/business-school-paris.html)

Groupe Sup de Co Amiens Picardie (www.supco-amiens.fr)

ICN Business School (http://www.icn-groupe.fr/index.php?lang=en)

georgia.gif

Georgia

Tbilis Public University “METEKHI” (www.metekhiuni.edu.ge)

germany.gif

Germany

Koblenz University (www.uni-koblenz-landau.de)

Faculty of Economics and Social Sciences of the Ruprecht-Karls-University of Heidelberg ( www.uni-heidelberg.de )
Reutlingen Univeristy (http://www.reutlingen-university.de/)
HHL Leipzig Graduate School of Management (http://www.hhl.de/nc/en/)

japan.gif

Japan

Ritsumeikan Asia Pacific University (www.apu.ac.jp)

Ritsumeikan University, Kyoto (www.ritsumei.ac.jp)

mexico.gif

Mexico

Universidad Panamericana, Mexico City (www.up.mx)

Universidad Panamericana, Guadalajara (www.up-international-office.com/iss/)

Tecnologico de Monterrey ITESM - Campus Querétaro (http://www.itesm.mx/)

Universidad Contemporanea (http://www.contemporanea.edu.mx/)

netherlands.gif

Netherlands

Hogeschool Drenthe (www.hsdrenthe.nl)

 

Norway

BI Norwegian School of Management (www.bi.edu)

pakistan.gif

Pakistan

Lahore University of Management Sciences
(www.lums.edu.pk)

russia.gif

Russia

Plekhanov Russian Academy of Economics Moscow (www.rea.ru/eng/index.shtml)
International University in Moscow (www.interun.ru)
Urals State University in Ekateringburg (www.econ.usu.ru)

 

southkorea.jpg

South Korea

Sogang University (http://goabroad.sogand.ac.kr )

spain.gif

Spain

Universidad de Navarra in San Sebastian, (www.unav.es)

Universidad de Alcalá ( www.uah.es)

ESEC Toulouse Business School Barcelona (www.esec.es)

sweden.gif

Sweden

Mälardalen University,  (www.mdh.se)

switzerland.gif

Switzerland

Zurich University of Applied Sciences ZHW (www.zhwin.ch)

taiwan.gif

Taiwan

Southern Taiwan University (www.stut.edu.tw)

thailand.gif

Thailand

Bangkok University (http://admission.bu.ac.th/)

turkey.gif

Turkey

Koc University (www.ku.edu.tr/main.php)

Işık University (http://www.isikun.edu.tr/en/)

ukraine.gif

Ukraine

Kharkov Institute of Business and Management (www.hibm.kharkov.ua

usa.gif

USA

Saint Ambrose University (http://www.sau.edu/)

Univeristy of Central Missouri (www.ucmo.edu/international)

 

Institucije koje imaju drugačiju vrstu sporazuma s ZŠEM:

usa.gif

USA

John Carroll University, Cleveland (www.jcu.edu)  
Florida International University (www.fiu.edu)  
Cleveland State University (www.csuohio.edu)  
The William Davidson Institute at the University of Michigan (www.wdi.umich.edu)

italy.gif

ITALY

University Bocconi, Milano (www.sdabocconi.it/home/en/index.php)  
University of Trieste  (www.univ.trieste.it)

japan.gif

JAPAN

International Christian University (http://www.icu.ac.jp)

spain.gif

SPAIN

Malaga University (www.uma.es)

* * *
medunarodna-suradnja

Sajmovi u Maleziji u 2009.

 

malezija.jpgVeleposlanstvo RH u Kuala Lumpuru hrvatske izvoznike upoznaje s gospodarskim događanjima u Maleziji u 2009. godini. Malezijsko gospodarstvo jedno od najdinamičnijih u regiji i zemljama ASEAN-a; dobro je organizirano i 2008. godinu će završiti sa zavidnim izvozom vrijednim preko 200 milijardi američkih dolara. U istom periodu uvoz je ostvaren na razini od nešto više od 150 milijardi US$.

VRH u Kuala Lumpuru također pokriva još 5 zemalja regije - Brunej Darussalam, Laos, Unija Manmar, Kambodža i Vijetnam. Pored Malezije potrebno je naglasiti i potencijale tržišta Vijetnama, koji također ostvaruje kontinuirani rast međunarodne razmjene.

Popis sajmova i ostalih gospodarskih događanja u Maleziji pronađite OVDJE.

* * *
iz-tiska

Reklama za "Vegetu" na kanadskoj i američkoj televiziji

vegeta.jpgTelevizijska reklama za "Vegetu" od početka prosinca se prikazuje na kanadskoj TV postaji Rogers, a od nedavno i na američkoj javnoj TV mreži PBS, kanalu Food Network i još nekoliko kabelskih i satelitskih programa u SAD-u.

Spot u trajanju od 30 sekundi, koji je za koprivničku Podravku snimila jedna marketinška agencija u New Yorku,uskoro će se prikazivati na području saveznih država New York, New Jersey i Connecticut, a preko satelita i na cijelom području SAD-a na poljskoj etničkoj televiziji, kazao je za Hinu Domagoj Kero, direktor predstavništva Podravke u New Yorku, otvorenog 2005."Izvoz Vegete raste svake godine, a promocija na televizijskim kanalima će svakako pridonijeti razvoju 'branda', te pokazati američkim i kanadskim građanima kako koristiti popularni hrvatski začin u svakodnevnom pripravljanju jela", rekao je Kero.

U TV spotu, Vegeta se predstavlja kao začinski dodatak od prirodnih sastojaka za "gurmanski okus" koji "svako jelo čini ukusnijim", od juha do Amerikancima i Kanađanima omiljenog roštilja, uz posebnu napomenu da se Vegeta "u Europi koristi desetljećima". To je prvi puta od međunarodnog priznanja Hrvatske, da se jedan od hrvatskih proizvoda, osim turizma, promovira na američkoj i kanadskoj televiziji. Zanimljivo je da se Vegetina reklama našla na javnoj televiziji PBS, u čijem je bogatom gastronomskom programu glavna zvijezda američka gastronomska diva, istarskog podrijetla Lidia Bastianich, čija se emisija "Lidia 's Italy" prikazuje u udarnom večernjem terminu.

Jedinstveni dodatak jelima - Vegeta, sve više se prodaje u glavnim prehrambenim lancima supermarketa gdje je dostupna američkim i kanadskim potrošačima, a ne samo istočnoeuropskoj populaciji koja je i dalje najvjerniji kupac Podravkinih proizvoda. Podravka je na američkom i kanadskom tržištu prisutna više desetljeća, a od sredine devedesetih prošlog stoljeća poslovi se sve više razvijaju, pa se danas na ta tržišta plasira više od 100 različitih prehrambenih proizvoda. Najpopularnija je Vegeta, a potom goveđi gulaš nedavno nagrađen na međunarodnom natjecanju u Bruxellesu. Iako su za prodor na tržište SAD-a, kao najveće svjetsko tržište, potrebna velika ulaganja i svakodnevno lobiranje, Podravka svojim primjerom pokazuje kako se umjerenim sredstvima mogu postići vrlo zapaženi rezultati.

Izvor: HINA

* * *

EBRD u Hrvatsku ulaže do 250 milijuna eura godišnje

EBRD će nastaviti s investiranjem u Hrvatsku u nadolazećim godinama te pružanju potpore ekonomiji gdje to bude potrebno. Očekujemo da bi iznos naših investicija mogao biti između 125 milijuna pa do 250 milijuna eura godišnje, kazala je Bojana Todorovska, glasnogovornica Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za Poslovni dnevnik.

Uprava EBRD-a je u srijedu odobrila poslovni plan i budžet za 2009. koji omogućava povećanje bančina godišnjeg obujma financiranja u sljedećoj godini za oko 20 posto, na otprilike oko sedam milijardi eura. Pola milijarde eura dodatne potrošnje rezervirano je za zemlje središnje i istočne Europe, priopćio je EBRD. To povećanje bit će potpuno financirano iz bančinih rezervi.

Todorovska je rekla kako je EBRD najveći financijski investitor u Hrvatskoj i da kao takav ima obvezu u sprečavanju posljedica erozije povjerenja u financijskom i realnom sektoru. "Razina naših investicija ovisit će o veličini i kvaliteti projekata. Prioritet će imati banke koje pružaju podršku malim i srednjim poduzećima, a razmatramo pokrivanje mnogih sektora", zaključila je Bojana Todorovska. "Sljedeća će godina biti iznimno teška za mnoga poslovanja u regiji, ali da se bilo što dogodi, EBRD je otvoren za poslovanje", poručio je predsjednik EBRD-a Thomas Mirow.

Izvor: Poslovni dnevnik

* * *
popusti-za-clanove-hiza

WLW – 10% popusta za članove HIZ-a

wlw-poslovna-trazilica.jpg

Više od 75 godina na europskom, te više od 15 godina na hrvatskom tržištu, WLW omogućuje lakše poslovanje gospodarstvenika.

WLW je izvor dragocjenih poslovnih informacija - na poslovnim tražilicama www.wlw.hr i europages.com su dostupne informacije za više od 1,6 milijuna gospodarskih subjekata iz 35 europskih država.
Takva online platforma, uz specijalizirana tiskana izdanja i elektroničke novosti osigurava brzu, jednostavnu i učinkovitu komunikaciju među poslovnim ljudima.

Korištenjem WLW usluga gospodarstvenicima je olakšano donošenje poslovnih odluka i omogućeno osvajanje novih kupaca, pronalaženje povoljnijih dobavljača te povećanje prepoznatljivosti njihovih kompanija na tržištu.

Članovi HIZ-a mogu, uz popust od 10% koristiti slijedeće usluge WLW-a:

prezentacija kompanije na poslovnoj tražilici www.wlw.hr
prezentacija kompanije na poslovnoj tražilici www.europages.com
objava oglasa u specijaliziranim tiskanim izdanjima WLW-a
objava vijesti u elektroničkom newsletteru
korištenje bonitetnih informacija i ekonomskih analiza

WLW omogućuje članovima HIZ-a korištenje svih usluga iz svoje ponude uz popust od 10%.

Kontakt:
WLW d.o.o. Zagreb, Fallerovo šetalište 22;
tel.01/30 30 500; fax 01 30 30 501
info@wlw.hr
www.wlw.hr

* * *

SPES – 10% popusta na usluge za članove HIZ-a

spes-global.jpg

SPES - centar za poduke i prevodilaštvo nudi:
- uslugu prevođenja
- sudske tumače
- simultano i konsekutivno prevođenje
- tečajeve stranih jezika
- poduke iz školskih predmeta

POSEBNA POGODNOST U 2008. GODINI
SPES nudi popust od 10 % na sve svoje usluge članovima udruge Hrvatski izvoznici!

Kontakt:
SPES - centar za poduke i prevodilaštvo d.o.o.
Garićgradska 11, 10 000 Zagreb, Hrvatska
Radno vrijeme ureda: 8 - 20 sati
Matični broj: 1052632
Ziroračun: Zagrebačka banka d.d. - 2360000-1101311626
Tel / faks: 00 385 (0) 1 3095 915 
E-mail: spes@spes.hr    

www.spes.hr

 

* * *

Hotel Express International – 10 % popusta za članove HIZ-a

hei_logo.jpg

Hotel Express International, vodeći je svjetski business travellers program osnovan 1987. godine u Americi. Danas s glavnim uredom u Norveškoj u gradu Kristiansand  s 40 prodajnih i rezervacijskih  HEI ureda diljem svijeta.

Svojim članovima Hotel Express omogućava 50% popusta na standardne cijene soba u oko 4000 hotela u 135 zemalja uključujući i Hrvatsku prema trenutno raspoloživim kapacitetima.

U programu HEI nalaze se hoteli svjetski poznatih lanaca kao što su: Golden Tulip, Hilton, Best Western, Vienna International, Berjaya Hotels & Resorts, Radisson Hotels Worldwide,....

Usluga hotelskog managementa tvrtke Hotel Express pravo je rješenje za outsourcing organizacije hotelskog smještaja i poslovnih putovanja za tvrtke čiji djelatnici prirodom posla češće putuju. Hotel Express pruža svakom korisniku brzu i kvalitetnu uslugu čime se rasterećuju odjeli i djelatnici Vaše tvrtke te ostvaruju značajne uštede.

Express pruža svakom korisniku brzu i kvalitetnu uslugu čime se rasterećuju odjeli i djelatnici Vaše tvrtke te ostvaruju značajne uštede.

hei-kartica.jpg

Uplatom godišnje članarine dostavit će Vam se HEI zlatnu karticu na Vaše ime i prezime, katalog hotela i račun. Povrat investicije u svaku članarinu je nakon 3-4 noćenja ukoliko se koriste hoteli regulirani ugovorom. Svako sljedeće noćenje je značajna ušteda što novca što Vašeg vremena u potrazi za hotelima

 

Svim članovima HIZ-a Hotel Express International odobrava 10 % popusta na učlanjenje. 

Kontakt:
Hotel Express International d.o.o.
Dr. Ante Starčevića 6,
44 000 Sisak
Hrvatska
Tel. +385 44 523 024
Fax.  +385 44 531 580
direktor@hot-ex.hr
www.hot-ex.hr
www.hot-ex.com

* * *

N-LAB – 15 posto popusta članovima HIZ-a pri kupnji ERP poslovnog softvera UBS21 ili UsBS21

N-LAB članovima Hrvatskih izvoznika odobrava popust od 15 posto pri kupnji ERP rješenja UBS21 te mogućnost plaćanja u 24 beskamatne mjesečne rate.

Detaljan opis rješenja možete pronaći na web stranici www.n-lab.hr, a za sve daljnje informacije obratite nam se putem maila na n-lab@n-lab.hr ili na broj telefona 01/2949-900.

* * *

Končar INEM - Akcija “Računala za članove udruge HRVATSKI IZVOZNICI”

Za članove HIZ-a, KONČAR Elektronika i informatika pripremila je posebnu ponudu za
kupnju informatičke opreme iz svog proizvodnog programa.
KONČAR Elektronika i informatika d.d. je prvi domaći proizvođač prijenosnih računala i s
ponosom ih predstavlja hrvatskim izvoznicima u ovoj ponudi. Iskustvo 30 godina rada s
računalima pretočeno je u kvalitetna prijenosna računala koja se odlikuju visokom
pouzdanošću i trajnošću.
Osim prijenosnih računala, u proizvodnom programu i ponudi informatičke opreme Končar nudi i
stolna računala te računalnu periferiju. Pozivamo sve zainteresirane da se informiraju o
cjelokupnoj ponudi informatičke opreme na njihovim web stranicama www.racunala.koncar.hr
Kontakti: tel. +385 1 3655 307 ili e-mail: pc.prodaja@koncar-inem.hr

 

* * *

© Sva prava su pridržana / Udruga Hrvatski izvoznici / 2008. www.hrvatski-izvoznici.hr

[ za ispis iz liste primatelja newslettera pošaljite prazan mail prateći sljedeći link: unsubscribe ]