Altpro sustavi u spektakularnom egipatskom monorailu
Nakon što je prošlih godina "pokorila" Indiju, zagrebačka tehnološka kompanija Altpro sada je ušla i u Egipat gdje radi na prometnom povezivanju monorailom glavnog grada Kaira s dva nova satelitska grada od kojih će jedan postati nova prijestolnica te države.
Naime, kako je pojasnio Tin Viduka, član Uprave Altproa zadužen za prodaju i marketing, radi se o jednom od njihovih najvećih projekata, a u koji su ušli sa svojim dugogodišnjim partnerima - Bombardierom i Alstomom. Iako zbog povjerljivosti ugovora ne smiju govoriti o financijskihim aspektima, naglašavaju da se radi o značajnom i dalekosežnom projektu.
"Ovaj projekt nam je vrlo važan jer, osim što ulazimo na novo tržište s velikim potencijalom, radi se o novoj tehnologiji koju smo duže vremena sami razvijali. U ovom poslu sudjelujemo sa signalnim sustavom za infrastrukturu koji su jamstvo visoke poduzdanosti i poboljšane sigurnosti. Naši sustavi za brojanje osovina za jednošinske tračnice trenutno su jedinstveni u području kontrole i detekcije nestandardnih tipova vlakova.
Senzori brzine, smjera i položaja jednošinskih vlakova razmjenjuju ove vitalne informacije s drugim infrastrukturnim podsustavima", kazao je Viduka, sin osnivača i predsjednika Uprave Altproa Zvonimira Viduke. Iz te tvrtke pojašnjavaju da se u Egiptu konkretno radi o dvije linije monoraila, ukupne duljine od stotinjak kilometara.
Prva od 54 km će povezivati istočni Kairo s novom administrativnom prijestolnicom koja se zasad zove "New Capital City" i trebala bi imati gotovo sedam milijuna stanovnika, a druga linija od 42 km će povezivati kairsko predgrađe Gizu s novim gradom službenog naziva "6th of October City".
Ovo pomalo neobično ime grada, koji već ima oko pola milijuna stanovnika, zapravo je sjećanje na 6. listopada 1973. kada je započeo 4. Arapsko-izraelski rat, poznatiji kao Jomkipurski, u kojem su Egipat i Sirija, posredno i Irak, iznenada napali Izrael te u prvih nekoliko dana ostvarili fascinantne uspjehe i gotovo bacili Izrael na koljena.
Izvor: Poslovni dnevnik