Desetak novih sporazuma i prilika za izvoz našim tvrtkama

Na 8. summitu šefova Vlada zemalja srednje i istočne Europe i Kine od 9. do 12. travnja u Dubrovniku predviđa se donošenje dokumenta "Dubrovačke smjernice" koje će trasirati aktivnosti u ovom formatu u narednoj fazi.

Sa zanimanjem se očekuje i sastanak na vrhu EU i Kine 9. travnja u Bruxellesu, a potom kineski premijer Li Keqiang dolazi u Hrvatsku. Na dnevnom redu su bilateralni razgovori Keqianga i premijera Andreja Plenkovića te potpisivanje nekoliko bilateralnih sporazuma u Zagrebu.  U paketu s onima koji će biti sklopljeni na summitu, Hrvatska i Kina bi suradnja mogle pojačati s čak 10-ak novih sporazuma. Za Hrvatsku se i inače vezuju velika očekivanja glede jačanja sveukupnih odnosa s Kinom, a najveći interes deklariran je u područjima infrastrukture, turizma te SME.

Hoće li nakon Pelješkog mosta (gradi ga kineski CRBC) uslijediti novi infrastrukturni iskoraci poput modernizacije željezničkog prometa, brzo će biti poznato. Predviđeno je i da će kineski i hrvatski premijer obići ovo veliko gradilište kad će sa zabijanjem zadnjeg i najvećeg pilota biti obilježen završetak prve faze projekta.  Kinesko izaslanstvo brojat će oko 250 članova, i to bez više od 300 predstavnika poslovne zajednice koji dolaze na 9. poslovni forum '16 plus 1'.

Ukupno je prijavljeno više od 700 poduzetnika, a domaćima se pružaju brojne mogućnosti pa i glede ulaska na tržište Kine, tj. inicijativa je na njima. B2B sastanke moguće je zakazati uz pomoć aplikacije koju je izradila HGK, a kako je Hrvatska koordinatorica za SME na forumu će biti službeno pokrenuta internetska stranica Koordinacijskog mehanizma 16+1 za malo i srednje poduzetništvo. Izgledi za rast izvoza prate otvaranje Kine uvozu, a koliko je važno ne biti zadnji u suradnji s Kinom pokazuje podatak o rastu udjela Kine u globalnom BDP-u: od 2016. je 'skočio' s 5% na 15%.

Istodobno, udio EU je pao s 30% na 22%, no EU je prvi vanjskotrgovinski partner Kine, s razmjenom roba koja premašuje milijardu eura dnevno. S rastućim hrvatskim aktivnostima u ovom formatu raste i vidljivost Hrvatske za Kineze, pa za cca 15% raste robna razmjena godišnje, dok je broj turista iz Kine porastao za 120% u protekle dvije godine. U 2019. se očekuje rekordnih 300.000 turista iz Kine koja je najbrže rastuće emitivno tržište RH.

Izvor: Poslovni dnevnik

Podijeli
li
0