Fanon izvozom ostvaruje više od 27 posto prihoda
Fanon iz Petrijanca pokraj Varaždina
Kompanija Fanon iz Petrijanca pokraj Varaždina jedna je od rijetkih hrvatskih, ali i europskih, tvrtki čijih više od 300 proizvoda ne sadržava GMO. Trenutačno izvozi proizvode u Mađarsku, Sloveniju, Austriju, Bosnu i Hercegovinu, Njemačku, Italiju, Grčku, Rumunjsku, Latviju, Slovačku…
Za razliku od ostalih proizvođača stočne hrane u Hrvatskoj, obiteljska kompanija Fanon iz Petrijanca pokraj Varaždina može reći da gotovo nema konkurencije na domaćem tržištu. Jedna je od rijetkih hrvatskih, ali i europskih, tvrtki čijih više od 300 proizvoda ne sadržava GMO, a proizvedeni su od najkvalitetnije, većinom domaće sirovine pribavljene dijelom i u kooperaciji s hrvatskim poljodjelcima, posebno onima iz sjeverne Hrvatske.
Riječ je o tvrtki koju je agronom Mladen Jarnjak osnovao 1993. s dvojicom partnera. Jarnjak je uložio znanje, a njegovi partneri novac i opremu. Nakon tri godine zajedničkog poslovanja isplatio je suvlasnike i otad je Fanon u stopostotnom vlasništvu obitelji Jarnjak, a trenutačno je u prijenosu vođenja poslovanja s prve na drugu generaciju. Direktorica tvrtke još je Mladenova supruga Snježana, no vođenje posla preuzima njihov sin Mario, agronom i komercijalni direktor Fanona.
Prošle godine Fanon je na najvećem svjetskom sajmu stočarstva Eurotier u Hannoveru u Njemačkoj, na kojem je sudjelovalo više od 2600 izlagača iz više od 60 zemalja, osvojio srebrnu medalju za inovativni proizvod Rupiol Sunline. Kad se zna da hrvatski proizvođači stočne hrane sudjeluju sa samo 0,46 posto u ukupnoj europskoj proizvodnji, to je izvrstan uspjeh, posebice zato što je proizvod ocjenjivalo 26 najuvaženijih njemačkih stručnjaka iz područja hranidbe životinja i farm-menadžmenta.
Rupiol Sunline je inovativan proizvod jer se prvi put u hranidbi preživača pojavljuje suncokretova mast. Za njegovu proizvodnju suncokret i uljanu repicu uzgajaju Fanonovi hrvatski kooperanti, a zahvaljujući tehnološkim postupcima i znanju Fanon tržištu isporučuje proizvod u obliku Rupiol Sunlinea s dodanom vrijednosti, čime je konkurentan najvećim europskim proizvođačima stočne hrane. Medalja sa spomenutoga sajma toj je tvrtki otvorila vrata tržišta sjeverne Europe i Azije, na kojima dosad nije bila prisutna, te potaknula razvoj drugih inovativnih proizvoda u portfelju.
Razvijanjem vlastite patentirane linije počeli smo kreirati proizvode koje tržište nije poznavalo. Razvijanje R&D sektora te suradnja s vodećim europskim sveučilištima i laboratorijima dali su nam potvrdu da je smjer kojim idemo aktivan i inovativan – kaže Jarnjak.
Fanon danas izvozom ostvaruje više od 27 posto prihoda, što daje sigurnost i motivaciju u daljnjem poslovanju. Trenutačno izvozi proizvode u Mađarsku, Sloveniju, Austriju, Bosnu i Hercegovinu, Njemačku, Italiju, Grčku, Rumunjsku, Latviju, Slovačku…
Obitelj Jarnjak svjesna je i toga da takav rast može donijeti i rizike te temeljito sagledavaju prilike i potencijale koji se otvaraju u poslovanju. Važno je što Fanon nema integriranu proizvodnju te što se sva proizvedena količina proizvoda proda na slobodnom tržištu. U planu je te tvrtke daljnja specijalizacija i jači izlazak na europsko tržište te definiranje pozicije u tržišnoj niši hrane za životinje.
(Lider)