HIZ na konferenciji Hrvatska kakvu trebamo
U organizaciji Večernjeg lista održana je konferencija Hrvatska kakvu trebamo, koja je, nakon prvog izdanja održanog prije dva mjeseca, prerasla u jedan od najvažnijih društvenih i političkih događaja u Hrvatskoj, a glavna tema bilo je brendiranje Hrvatske, kao i panel rasprava „Koliko vrijedi oznaka Made in Croatia na globalnom tržištu“.
Na panelu se raspravljalo o prepoznatljivosti i konkurentnosti Hrvatske kao turističke destinacije, izazovima te osnaživanju nacionalnog imidža na inozemnom tržištu. Uz ministra turizma Garia Cappellia na raspravi su sudjelovali Božo Skoko s Fakulteta političkih znanosti, veleposlanik RH u Kraljevini Maroku Zvonimir Frka Petešić, predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović te potpredsjednik udruge ‘Hrvatski izvoznici’ Marin Pucar.
Ministar Cappelli je u uvodnom dijelu panela istaknuo kako je izuzetno važno promociju Hrvatske prilagoditi trendovima pojedinog tržišta. „Ono što želimo, a iskustva s terena to samo potvrđuju, specifična je turistička promocija Hrvatske prilagođena svakoj zemlji. Primjerice britanskom tržištu moramo biti prepoznatljivi pod nazivom ‘Croatia’, to je naš brand“, kazao je ministar Cappelli te nadodao kako je cilj za naredno razdoblje preobraziti sustav inozemnih predstavništava Hrvatske turističke zajednice u kreativan, fleksibilan i proaktivan sustav kroz koji će hrvatska turistička ponuda u skladu s novim trendovima i tržišnim potrebama biti još više prepoznatljiva, a u skladu s čime Hrvatska turistička zajednica kreće s natječajem za direktore predstavništava u 10 atraktivnih destinacija.
Osim toga, ministar Cappelli naglasio je i važnost i potencijal dalekoistočnih tržišta te najavio početak letova aviokompanije ‘Emirates’ koja će od 1. lipnja svakodnevno tijekom cijele godine povezivati Zagreb i Dubai: „Linija Zagreb-Dubai posredno će Hrvatsku povezati s 80 dalekih tržišta i dovesti godišnje oko 212.000 novih putnika. To je velika prilika za dodatni razvoj turizma i hrvatskog gospodarstva. Hrvatska je u posljednje vrijeme hit destinacija za turiste s istočnih destinacija kao što su Južna Koreja, Japan, Tajvan, Singapur i Australija. Novouvedeni let još će više olakšati putovanja turistima iz tih zemalja. No, od toga neće profitirati samo Hrvatska nego i susjedne zemlje Slovenija, Mađarska i Austrija, čijim će putnicima također od sada biti puno zgodnije putovati u Dubai i obližnje destinacije.“
Božo Skoko s Fakulteta političkih znanosti rekao je da nema kvalitetnog švicarskog proizvoda koji neće biti označen švicarskim križićem, ali da isto tako Švicarska neće dopustiti da nekvalitetni proizvod nosi taj križić. Također, Skoko je rekao da brendiranje mora biti povezano s kvalitetom i identitetom zemlje. Ako pijemo vino, točno želimo znati geografsko podrijetlo. Zahvaljujući tome, uspjeli smo napraviti sjajan posao s hrvatskim maslinovim uljem, rekao je Skoko te naveo i primjer Čilea, koji je uspio uspješno ispromovirati svoja vina. “Ključni je problem što se mi na razini države nismo dogovorili u čemu želimo biti konkurentni u svijetu. Hrvatski način života se zadnjih pet-šest godina kontinuirano ponavlja kao adut”
“Ponosan sam na akciju Kupujmo hrvatsko kojom brandiramo Hrvatsku kao zemlju kvalitete. Hrvatska je lijepa zemlja, što se u svijetu prepoznaje, no Hrvatska je i zemlja kvalitetnih proizvoda. Zato sinergijskim djelovanjem među institucijama na razini države kvalitetu trebamo promovirati.”, istaknuo je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović te podsjetio je da je HGK još prije dvadesetak godina pokrenula projekt Vizualnog označavanja kvalitetnih hrvatskih proizvoda te da su danas 215 proizvoda ili usluga nositelji znakova kvalitete HGK Izvorno hrvatsko ili Hrvatska kvaliteta.
Predsjednik HGK osvrnuo se i na razne projekte kojima je HGK proteklih godina brendirala hrvatsko gopodarstvo ili njegove segmente. “Provodili smo akciju BeCROative putem koje smo upoznavali ljude s Hrvatskom kao rodnom zemljom izumitelja koji su promijenili svijet, a projektom Vina Croatia objedinili smo našu vrhunsku vinsku ponudu“, kazao je Burilović.
Dizajner Boris Ljubičić javio se iz publike i rekao da se vizualni identitet izbjegava te da se trebamo redizajnirati.” Europske zemlje nemaju grbove jer danas više monarha nema, postoje suvereni, ali oni su postali suveniri, zato što se sve događa u parlamentu, gdje narod bira. Mi se bojimo ući u promjene i onda bježimo od njih” rekao je Ljubičić.
Kao zaključak panela istaknuto je kako je postignut konsenzus javnog i privatnog sektora o potrebi brendiranja Hrvatske, odnosno upravljanja vlastitim identitetom i imidžem te da se potencijali moraju aktivnije koristiti i predstaviti svijetu.
Izvor: Večernji list