JGL - udio izvoza u ukupnim prihodima iznosi 80 posto
Lansiranje 44 nova proizvoda, potpisivanje 12 novih ugovora, otvaranje šest velikih inozemnih tržišta, intenzivnije fokusiranje na dva ključna terapeutska područja - respiratorno i oftalmičko, te prodaja nekoliko brendova na ruskom tržištu obilježili su poslovanje JGL-a u završenoj 2016. u kojoj je ostvarena neto dobit u visini 91.302.465,99 kuna.
Bila je to godina obilježavanja 25. godišnjice poslovanja, godina u kojoj je JGL nastavio uspješno slijediti svoju viziju da postane globalna farmaceutska tvrtka specijalizirana za razvoj i proizvodnju sterilnih proizvoda s dodanom vrijednošću u oftalmologiji i ORL-u te lider u korištenju morske vode u svrhu zdravlja.
S druge strane, izravan utjecaj na poslovanje i dalje je imala gospodarska i geopolitička kriza na ključnim tržištima tvrtke Regije ZND, Rusije i Ukrajine, uz smanjenje vrijednosti ruske valute u uvjetima pada cijena nafte.
Ukupni prihodi kompanije porasli su 5,87 posto na 661.120.721,28 kuna, dok ukupni rashodi iznose 585.047.501,57 kuna i bilježe smanjenje od 3,12 posto. Poslovni prihodi u 2016. porasli su za 11 posto u odnosu na 2015., na 595.025.846,75 kuna pri čemu je prodaja u zemlji na razini 2015., s rastom u programu bezreceptnih lijekova, dok prihodi od prodaje proizvoda u inozemstvu bilježe smanjenje od oko 42 posto. Udio od oko 40 posto poslovnih prihoda čine prihodi nastali prodajom ruskog portfelja proizvoda.
Kada se uzme u obzir preslagivanje i prodaja dijela portfelja na ruskom tržištu, udjel izvoza u ukupnim prihodima JGL-a tijekom 2016. iznosio je 80 posto. Pritom, tržište Rusije s 37 posto udjela i dalje čini najveće tržište tvrtke, dok je drugo po veličini tržište Hrvatske s 33 posto udjela u prihodima od prodaje.
U 2017., JGL nastavlja jačati strateške segmente u kojima je već dokazana konkurentnost kompanije. Izvozna orijentacija, kojoj su temelj stabilne pozicije na najvažnijim izvoznim tržištima, i dalje je ključna okosnica i pretpostavka realizacije dugoročnih planova rasta i razvoja. Regija ZND ostaje dominantna u prodaji, dok tržišta Rusije i Hrvatska ukupno čine 71 posto. Kroz instaliranu tehnološku platformu sterilnih sprejeva i očnih kapi, te tehnologiju BoV unutar kompleksa Pharma Valley, JGL nastavlja realizirati zacrtane ciljeve internacionalizacije i, u određenim segmentima, globalizacije poslovanja.
Izvor: Poslovni dnevnik