Na listi The Financial Timesa najbrže su rastuća IT tvrtka iz Hrvatske, suosnivač objašnjava što ih izdvaja od konkurencije
Na listi The Financial Timesa najbrže su rastuća IT tvrtka iz Hrvatske i 55. među tech kompanijama u Europi.
Od osnutka 2017. pa do 2020. godine hrvatski Syntio rastao je za više od 600 posto. Lista nije obuhvatila rezultate u 2021. kada su narasli na 25,5 milijuna kuna, što je rast od oko 65% u odnosu na godinu prije kada su ostvarili prihod više od 16 milijuna kuna.
Jednostavna provedba
Syntio je započeo u Zagrebu s ciljem povezivanja podatkovnog inženjeringa, cloud tehnologije i inovativnosti. Danas su partner tri vodeća cloud vendora na tržištu – Google Cloud, Microsoft Azure i Amazon AWS i jedna od rijetkih tvrtki globalno koja se deklarira kao data inženjering tvrtka.
“U takvom se pozitivnom smjeru želimo nastaviti kretati i u ovoj godini, a poseban nam je fokus na razvoju novih proizvoda kako bismo zadovoljili potrebe tržišta i klijentima ponudili najkvalitetnija rješenja”, kaže Davorin Cetto, suosnivač i izvršni direktor tvrtke.
Ističe da Syntio klijentima želi omogućiti unapređenje poslovanja kroz integraciju i obradu podataka u stvarnom vremenu, što znači da im omogućavaju brzo reagiranje i donošenje odluka na temelju aktualnih, “real time” podataka.
“Sve to omogućavamo putem naše platforme sa šest proizvoda za ubrzavanje analitičkih i operativnih procesa, a nudimo i konzultantske usluge klijentima kojima mogu proći kroz digitalnu transformaciju. Dok drugi imaju data inženjering kao dio svojih usluga, uglavnom kako bi podržali ostale usluge ili produkte, nama je to osnovni biznis.
Povezujemo sustave naših klijenata, primjerice bankovne ili trgovačke, distributivne ili logističke, na cloud. Povezivanje ne zahtijeva promjenu postojećih IT rješenja, već se radi o jednostavnom uklapanju u postojeću arhitekturu.
To ne utječe samo na jednostavnost provedbe procesa i implementacije, već i na financijski aspekt. Naša metodologija rada vrlo brzo daje rezultate, čime omogućavamo kreiranje novih poslovnih vrijednosti već tijekom izvedbe projekta, a ne tek po završetku. Ono što nas razlikuje od konkurencije je brzina obrade podataka u realnom vremenu i jednostavnost implementacije”, ističe Cetto.
Uredi u Kopenhagenu i Seattleu
U portfelju imaju šest proizvoda, a svaki zasebno ima važnu ulogu u unaprjeđivanju analitičkih i operativnih procesa.
“U sklopu proizvoda imamo inovacije koje su nam omogućile da brzinom i kvalitetom odskačemo. Vrlo smo zadovoljni što pojedinačni proizvodi mogu konkurirati sličnima od najvećih svjetskih brendova iz skupine FAANG (Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Google)”, pojašnjava Cetto.
U Zagrebu razvijaju proizvode, a tu je i svih 90 zaposlenika, uglavnom softver inženjera. Godišnje su po broju zaposlenika rasli oko 100%, a nastavak rasta planiraju i ove godine, iako nešto manji jer će fokus biti na produktivizaciji.
Osim sjedišta u Zagrebu, Syntio ima urede i u Kopenhagenu i Seattleu. Ured u Danskoj im je prodajna i tehnička podrška za klijente u nordijskim državama, a u Americi za prodajnu i tehničku podršku proizvodima i platformi.
“Upravo radimo na prvom patentu, a već imamo status patent pending za jednu od naših tehnologija”, kaže Cetto.
Njihovi su klijenti većinom u nordijskim zemljama, ali surađuju i s tvrtkama u UK, Irskoj, Njemačkoj i Južnoafričkoj Republici. Među klijentima su dva svjetska retailera, tri velike telekom kompanije, više banaka i farmaceuta. Najveći izvor prihoda dolazi od rasta usluga na tržištima sjeverne Europe, UK-a i SAD-a.
‘Moramo brže provoditi digitalnu transformaciju’
“U Hrvatskoj i dalje imamo klijenata, no to su uglavnom klijenti kojima su potrebna vrlo specifična znanja koja posjedujemo iz područja data inženjeringa. Potencijal je zaista velik, tržište je vrlo veliko i konstantno raste, a trendovi pokazuju kako se i domaće, srednje i velike tvrtke sve više okreću prema korištenju multiclouda. Rekao bih da je podatkovno inženjerstvo i općenito tehnologija velikih podataka (Big Data) više zastupljeno van Hrvatske i da su tvrtke vani prije osvijestile potrebu korištenja podataka, ali i naše tržište kreće u tom smjeru. Razlog tome su zasigurno i puno veće količine podataka koje se obraduju te oštrija konkurencija koja vas stalno gura u smjeru inovacija.
Hrvatska danas ide u korak sa svim digitalnim trendovima. Neke industrije su naprednije od drugih, većinom zbog utjecaja koji dolaze izvana u vidu konkurencije i novih ideja. Imamo i primjera unutar iste industrije gdje imate digitalno naprednih kompanija i onih koji se još uvijek oslanjaju na tradicionalne kanale prodaje i komunikacije. S vremenom će se svi morati prilagoditi novom digitalnom dobu. Imamo i primjera inovacija koje dolaze direktno iz Hrvatske i imaju utjecaj i na strana tržišta. U pogledu javne uprave mislim da napredujemo dobro, ali kao mala država mislim da možemo brze provoditi digitalnu transformaciju”, zaključuje Davorin Cetto.
Izvor:Poslovni dnevnik