Cidrani ne prestaje nizati uspjehe: U Helsinkiju se bore za milijunsku investiciju
Cidrani, jedan od najperspektivnijih domaćih startupova, ne prestaje nizati uspjehe. Nakon što su u posljednjih pola godine osvojili sva natjecanja na kojima su “pitchali”, pred sam kraj godine s brendom Ani Biome spremaju se za još jedno.
Ali to, možda i posljednje u ovoj godini, nije bilo kakvo natjecanje, nego Slush Top 100 u Helsinkiju, koji se održava u sklopu najveće startup konferencije – Slush. Doduše, Ani Biome, Cidranijev personalizirani brend namijenjen zdravlju crijevne mikrobiote, već je postigao značajan uspjeh jer je ušao u 20 najboljih startupova, i to u konkurenciji od više od tisuću prijava.
Krajem radnoga tjedna, točnije 17. studenoga, čeka ih prvi pitch na kojem će se natjecati za ulazak u samo finale, odnosno u krug tri najbolja startupa konferencije.
Budu li izabrani, slijedi još jedan petominutni pitch, a u kojem će se boriti za investiciju od čak milijun eura iza koje stoji pet prestižnih svjetskih VC fondova (Accel, General Catalyst, Lightspeed Venture Partners, NEA i Northzone). Prvi put pobjednik Slush 100 natjecanja dobit će priliku osvojiti takvu nagradu.
Nika Pintar i Bruno Balen, osnivači Cidranija i Ani Biomea, intenzivno se pripremaju jer konkurencija je, kaže Balen “iznimno jaka”. Primjerice, objašnjava, konkuriraju im startup Immigram koji ostvaruje osam milijuna eura prihoda na relokaciji visokoobrazovane radne snage te Theo koji razvija samovozećeg robota za “last mile” dostavu.
No Balen kaže da je spreman. “Ključno je otvaranje, odnosno početak i kraj pitcha”, kaže te priznaje da nije jednostavno u samo četiri minute predstaviti sve što taj foodtech startup razvija.
“Predstavit ću naš personalizirani pristup zdravlju crijevnog mikrobioma i dugovječnosti pomoću umjetne inteligencije i seta alata za praćenje metaboličkog zdravlja korisnika kao što su psihološki upitnici, analiza glikana iz krvi i test stolice”, objašnjava Balen te dodaje da su dizajnirali jedinstvenu dnevnu intervenciju za smanjenje upalnih procesa i optimizaciju diverziteta crijevnog mikrobioma u obliku fermentiranih mikronapitaka.
“Članovi programa mjesečno dobivaju personalizirani paket od 30, 45 ili 60 fermentiranih mikronapitaka koji se temelje na različitim metodama fermentacije i obogaćeni su najboljim svjetskim nutraceutikalima”, kaže suosnivač Balen te najavljuje da će u prosincu lansirati i Ani Habit aplikaciju za implementaciju navika.
Čak i ako ne pobijede, ističe suosnivač startupa koji je od 2019. primio milijun eura ulaganja, veliki su uspjeh već postigli jer su privukli pažnju.
“Neki su nam se investitori već javili, a ovo nam je prilika za jači iskorak na američko tržište i privlačenje američkih investicija”, ističe te najavljuje da već sljedeće godine kompaniju sele u SAD dok tim i proizvodnja ostaju u Hrvatskoj.
“Uložili smo pola milijuna eura u novi pogon i laboratorij u Hrvatskoj. Tu smo i okupili tim, no u SAD-u je tržište i zato selimo tamo”, objašnjava.
Preko Bare bi trebali lakše doći do investicija jer su ulaganja u SAD-u putem fondova rizičnog kapitala (VC fondova) dinamičnija i brža nego u Europi, o Hrvatskoj da ne govorimo. “Imamo fenomenalan proizvod, no potreban nam je eksponencijalan rast kako nas konkurencija ne bi prestigla”, kaže.