Poslovni su im rezultati ove godine bolji nego lani, najviše izvoze u Sloveniju, Njemačku i Švicarsku

Poslovni su im rezultati ove godine bolji nego lani, najviše izvoze u Sloveniju, Njemačku i Švicarsku
Swisscolor proizvodi

Većina nas vjerojatno se već navikla na potrebu, propisanu kao obvezu, korištenja dezinfekcijskih sredstava na ulazu u trgovine, ugostiteljske objekte, institucije, i to postaje rutina i bonton u “novom normalnom”, kao pozdrav pri ulasku. Jedno od rješenja tako je i domaći proizvod.

Riječ je o brendu Fresh Line, tvrtke Swisscolor iz Donje Bistre na zapadu Zagrebačke županije. Oni u poslu s dezinficijensima nisu od jučer, naprotiv, kako kaže direktor Krešimir Dujmović, proizvodnju su započeli još 2017.

“Do ove godine ta su sredstva bila vrlo malo zastupljena u ukupnom volumenu prodaje. Glavni dio našega proizvodnog programa su sredstva za osobnu njegu i ona za pranje i čišćenje”, ističe Dujmović. Asortiman Swisscolora je u šest kategorija – higijenski proizvodi, domaćinstvo, profesionalni program, te papir, tekstil i otpadne vode.

Prve tri obuhvaćaju artikle za svaki dom, poput tekućih sapuna, gelova za tuširanje, šampona za kosu, deterdženata za suđe, omekšivača za rublje, sredstava za čišćenje različitih površina (podovi, pećnice, namještaj…), pranje stakala, sve do odmaščivaća, autošampona, industrijskog čistača, sredstava za kemijsko čišćenje, glicerina…

Ostalo se odnosi na proizvode za retenciju, optičko bijeljenje, bojenje, tisak, polimere, dekolorante… Od poslovanja s bojilima za tekstil i papir, jer od 1990. su bili zastupnici i distributeri švicarskog koncerna Ciba za Hrvatsku i BiH, tvrtki je i ostalo ‘švicarsko’ ime, svi Cibini zastupnici u Europi nosili su naziv Swisscolor. No, svi su proizvodi razvijeni i napravljeni ovdje, s tim da većina sirovina koje koriste dolazi iz inozemstva.

“Zato je u lockdownu bilo otežano snabdijevanje sirovinama, a kao posljedica se dogodilo i povećanje cijena, što je posebno došlo do izražaja kod ambalaže (pumpice, raspršivači) koja većim dijelom dolazi iz Kine. Naravno, došlo je do nestašice alkohola za kojim se drastično povećala potražnja pa je došlo i do drastičnog povećanja cijene uslijed nedostatka i potražnje.

U određenom trenutku se reaktivirala proizvodnja alkohola u Hrvatskoj, međutim ni nakon više pokušaja nismo ga uspjeli kupiti”, objašnjava Dujmović nedavne poremećaje zbog “više sile”. No, s pojavom pandemije skočila je potražnja za dezinfekcijskim sredstvima pa je i Swisscolor povećao proizvodnju. Svojevrsni hit je Fresh Line Clean San HS, za dezinfekciju ruku.

“Najbolje ide bočica od 500 ml s pumpicom, a imamo ga i u pakiranju od pet litara”, napominje direktor. Ima ga u trgovinama, a krije se i iza robnih marki, u Bistri rade za lanac Metro-CC, Alcu Zagreb i druge. Je li model isplativ?

“Naravno da je isplativost uvijek u pitanju kod robnih marki, ali uz kvalitetne partnere to ide. Najčešće se radi o personalizaciji etikete i dizajnu prema zahtjevima partnera, a oni sudjeluju u cijelom procesu”, pojašnjava direktor tvornice, poduzetnik koji sam kaže da su oni mala tvrtka. Zaposlenih je trenutačno 23, u dvije godine narasli su s deset.

“To smo postigli bez ikakvih potpora. Važni su pritom i inženjeri i tehnolozi, međutim vrlo je teško naći kvalitetne i obrazovane ljude u ovoj branši”, priznaje Dujmović. Zato jer je kemijska industrija sama po sebi vrlo zahtjevna?

“Ovaj dio kemijske industrije nije posebno zahtjevan pod uvjetom da imate kvalitetne i pouzdane partnere dobavljače, koji aktivno sudjeluju u istraživanju i razvoju proizvoda”, reče Dujmović.

Unatoč pandemiji, poslovni su im rezultati ove godine bolji nego lani (prema Poslovnoj Hrvatskoj u 2019. imali 14.512.472 kuna prihoda).

“Bilježimo stalni rast i povećanje proizvodnje, kao rezultat stalnog ulaganja u kapacitete, strojeve, i tehnologiju. Izvozimo, najviše u Sloveniju, Njemačku i Švicarsku i stalno radimo na povećanju izvoza”, poručuje čelnik Swisscolora.

‘Previše je prepreka’

Proveli su jedan projekt financiran iz EU fondova, izgradili i opremili novi pogon, bespovratno dobivši 2,41 milijun kuna, ukupna vrijednost bila je 6,89 milijuna. Rade na novom.

“Planiramo dodatno povećanje proizvodnje i kapaciteta za što nam treba izgradnja novog pogona i nabavka strojeva. Investicija je oko 5,2 milijuna kuna hala i oko 1,2 milijuna strojevi. Povećanje bi bilo oko 30% i 6 novozaposlenih”, najavljuje planove Dujmović.

Potpore za očuvanje radnih mjesta zbog pandemije nisu koristili jer su stalno radili, bez zastoja, ali prepreka je bilo. Onih latentnih koje tište poduzetnike.

“Nažalost, previše ih je za nabrajanje, ali ono što je najveći problem su iznimno visoka davanja i ona su najveća prepreka daljnjem ulaganju i razvoju te se ne prepoznaje potencijal novih investicija koliko god one velike ili male bile. Stalno se govori o velikim stranim ulagačima i projektima kojih gotovo da i nema, a hrvatsko gospodarstvo i dalje nose domaći poduzetnici.

Naša država uglavnom spašava velike posrnule tvrtke, koje je u načelu nemoguće izliječiti, umjesto da podupire male perspektivne tvrtke, kao što smo npr. mi”, bez krzmanja će Dujmović.

Izvor: Poslovni dnevnik

Podijeli
li
0