Proizveli toliko kablova da bi 40 puta mogli omotati Ekvator

Proizveli toliko kablova da bi 40 puta mogli omotati Ekvator
Fotografija iz tvornice Eurocable group

Tvrtka za proizvodnju kabela Eurocable group iz Zagreba se u 20 godina postojanja etablirala kao jedan od lidera na hrvatskom tržištu elektro-energetskih instalacija, no od samih početaka je ipak njihovo primarno tržište ono izvozno.

Kako pojašnjava Tihana Stupnišek, predsjednica Uprave Eurocablea, tvrtka je osnovana sredinom 1999. godine s djelatnostima trgovine i distribucije električnih kabela te je imala svega dva zaposlenika da bi do danas narasla u jednog od vodećih proizvođača niskonaponskih električnih vodova i kabela na tržištima središnje i istočne Europe s izvozom od 95 posto ukupne proizvodnje i 135 zaposlenih.

U dosadašnjem razvoju smo imali nekoliko prekretnica, a jedna od njih je svakako 2002. godina kada se započinje s vlastitom proizvodnjom kapaciteta 12.000 tona gotovih proizvoda godišnje, da bismo 2004. proširili svoj proizvodni program i podigli kapacitet na 20.000 tona. Godine 2011. gradi se nova moderna tvornica u Jakovlju te se uvodi vlastita proizvodnja PVC granulata i vlastite Cu žice (bakrena lakirana žica) čime se kapacitet podiže na 30.000 tona gotovih proizvoda godišnje, kaže Stupnišek. Dodaje da je ova tvrtka oduvijek bila orijentirana sukladno kvaliteti svojih proizvoda i jačini brenda, koja je prisutna od samog osnutka tvrtke, na inozemna europska tržišta.

Danas je struktura tržišta stabilna, odnosno i dalje smo orijentirani na inozemna tržišta. Stalna prodaja na domaćem tržištu nije značajna u volumenu naše ukupne proizvodnje, ali smo prisutni i jedan smo od ključnih proizvođača na svim značajnijim projektima. Kao brend smo izvrsno pozicionirani na domaćem tržištu i prepoznati kao ‘best value for money’. U svim bitnijim infrastrukturnim projektima na domaćem tržištu sudjelujemo s oko 30 posto zastupljenosti, a ako promatramo ukupno domaće tržište naš udio u našem proizvodnom asortimanu iznosi oko 15 posto, navodi predsjednica Uprave Eurocable groupa.

Tvrtka, nastavlja ona, ima etablirani brend koji je čvrsto pozicioniran u Hrvatskoj i prepoznat po kvaliteti, ali da nisu imuni na izazove uvoza proizvoda niske kvalitete i nižeg cjenovnog ranga te produljenih ciklusa naplate. Nešto izazovniji period poslovanja za ovu tvrtku je bio između 2008. i 2012. godine kada je europsko tržište zatresla recesija što se na njihovo poslovanje odrazilo smanjenjem izvoza prema istočno europskim zemljama i Grčkoj.

No, naš menadžment je redovnim praćenjem zbivanja na tržištu uspio pravovremeno reagirati te preusmjeriti plasman proizvoda većinom na njemačko, austrijsko i švicarsko tržište gdje je potreba za našim proizvodima bila neprekinuta. U tom periodu tvrtka je dobila i priznanje za najvećeg hrvatskog izvoznika u Austriju i Njemačku. Osim toga, uspješno je prošla i kroz dva ciklusa restrukturiranja kako bi održala konkurentnost i sljedivost poslovanja, navodi Stupnišek.

Izvor: Poslovni dnevnik

Podijeli
li
0