Proizveli toliko kablova da bi 40 puta mogli omotati Ekvator
Tvrtka za proizvodnju kabela Eurocable group iz Zagreba se u 20 godina postojanja etablirala kao jedan od lidera na hrvatskom tržištu elektro-energetskih instalacija, no od samih početaka je ipak njihovo primarno tržište ono izvozno.
Kako pojašnjava Tihana Stupnišek, predsjednica Uprave Eurocablea, tvrtka je osnovana sredinom 1999. godine s djelatnostima trgovine i distribucije električnih kabela te je imala svega dva zaposlenika da bi do danas narasla u jednog od vodećih proizvođača niskonaponskih električnih vodova i kabela na tržištima središnje i istočne Europe s izvozom od 95 posto ukupne proizvodnje i 135 zaposlenih.
U dosadašnjem razvoju smo imali nekoliko prekretnica, a jedna od njih je svakako 2002. godina kada se započinje s vlastitom proizvodnjom kapaciteta 12.000 tona gotovih proizvoda godišnje, da bismo 2004. proširili svoj proizvodni program i podigli kapacitet na 20.000 tona. Godine 2011. gradi se nova moderna tvornica u Jakovlju te se uvodi vlastita proizvodnja PVC granulata i vlastite Cu žice (bakrena lakirana žica) čime se kapacitet podiže na 30.000 tona gotovih proizvoda godišnje, kaže Stupnišek. Dodaje da je ova tvrtka oduvijek bila orijentirana sukladno kvaliteti svojih proizvoda i jačini brenda, koja je prisutna od samog osnutka tvrtke, na inozemna europska tržišta.
Danas je struktura tržišta stabilna, odnosno i dalje smo orijentirani na inozemna tržišta. Stalna prodaja na domaćem tržištu nije značajna u volumenu naše ukupne proizvodnje, ali smo prisutni i jedan smo od ključnih proizvođača na svim značajnijim projektima. Kao brend smo izvrsno pozicionirani na domaćem tržištu i prepoznati kao ‘best value for money’. U svim bitnijim infrastrukturnim projektima na domaćem tržištu sudjelujemo s oko 30 posto zastupljenosti, a ako promatramo ukupno domaće tržište naš udio u našem proizvodnom asortimanu iznosi oko 15 posto, navodi predsjednica Uprave Eurocable groupa.
Tvrtka, nastavlja ona, ima etablirani brend koji je čvrsto pozicioniran u Hrvatskoj i prepoznat po kvaliteti, ali da nisu imuni na izazove uvoza proizvoda niske kvalitete i nižeg cjenovnog ranga te produljenih ciklusa naplate. Nešto izazovniji period poslovanja za ovu tvrtku je bio između 2008. i 2012. godine kada je europsko tržište zatresla recesija što se na njihovo poslovanje odrazilo smanjenjem izvoza prema istočno europskim zemljama i Grčkoj.
No, naš menadžment je redovnim praćenjem zbivanja na tržištu uspio pravovremeno reagirati te preusmjeriti plasman proizvoda većinom na njemačko, austrijsko i švicarsko tržište gdje je potreba za našim proizvodima bila neprekinuta. U tom periodu tvrtka je dobila i priznanje za najvećeg hrvatskog izvoznika u Austriju i Njemačku. Osim toga, uspješno je prošla i kroz dva ciklusa restrukturiranja kako bi održala konkurentnost i sljedivost poslovanja, navodi Stupnišek.
Izvor: Poslovni dnevnik