Koprivnički Vemo trade ove godine očekuje izvoz 97,5 posto ukupne proizvodnje u EU
Koprivnička tvrtka Vemo trade koja se već 25 godina bavi proizvodnjom papirnatih vrećica, čak 99 posto svoje proizvodnje izvozi na tržišta Europske unije.
Prošle godine proizveli su 80 milijuna papirnatih vrećica i poslovali s prihodom od 45 milijuna kuna.
U rujnu ove godine, Vemo trade nagrađen je Zlatnom kunom koju dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora u kategoriji najboljih malih poduzetnika.
Tvrtka minuciozno razvija svoj poslovni model i nastoji maksimalno iskoristiti svoje strateške prednosti i znanje, pokušavajući unaprijediti tehnološke procese.
Specijalizirala se za točno ciljane segmente tržišta koji su prepoznali njihovu kvalitetu, kako samoga proizvoda, tako i kvalitetu usluge, što je, kako kaže izvršni direktor Davor Jurić, vrlo važno u izvozu.
Tvrtka je počela s radom prije 25 godina i u samom početku radilo se o uvozu papirnatih vreća i prodaji na domaćem tržištu. Nakon vrlo kratkog vremena pokrenuta je prva proizvodnja trgovačkih vrećica klinastog dna, tzv. “škarnicli”. 1995. godine proizvodnja se seli iz unajmljenog prostora u novo sagrađeni poslovni objekt, te se proizvodni program nadopunjuje industrijskim vrećicama zapremnina do 10 kg rasute mase, a godinu dana kasnije nabavkom stroja za aplikaciju papirnatih ručki ulazi se u segment nosivih vrećica s ručkom koje su danas jedini tip proizvoda koji radimo.
2008. godine su krenule prve ozbiljnije investicije nabavkom potpune nove linije za automatiziranu proizvodnju papirnatih vrećica s plosnatom papirnatom ručkom i time je započet ciklus investicija koji još uvijek traje i unutar kojeg je do sada uloženo više od 50 milijuna kuna.
Najveći pomak je ostvaren 2016. godine kada se tvrtka preselila u novosagrađeni objekt u poslovnoj zoni u gradu Koprivnici, gdje je uz pomoć sredstava dobivenih iz EU fonda u razdoblju od 18 mjeseci povećala proizvodne kapacitete za više od 100 posto i zaposlila 40 novih radnika.
Vemo ima 80-ak zaposlenika, s tendencijom rasta ovisno o potrebama daljnjeg širenja proizvodnih i logističkih kapaciteta.
Kad je riječ o konkurenciji, svaka konkurencija je zdrava pa čak i ona nelojalna jer uvijek tjera poduzetnika da unapređuje svoje poslovanje i nastoji biti bolji. Naravno teško se je nositi s konkurencijom iz istočnog i jugoistočnog dijela Europe jer je proizvodnja tamo ipak jeftinija nego u Hrvatskoj, isto kao i s dumping cijenama direktne konkurencije u okruženju, ali klijenti su ipak ti koji prepoznaju našu kvalitetu i pružaju nam stalnu podršku u našem daljnjem razvoju. Ipak smo mi već 20 godina u izvozu i znanje koje smo usvojili tijekom tih godina je neprocjenjivi kapital koji nam daje malu prednost ispred konkurencije, naglasio je direktor Jurić.
Očekivani izvoz ove godine će biti cca. 97,5 posto ukupne proizvodnje, najveće tržište nam je Njemačka, s oko 65 posto, a ostatak se plasira u Francusku, Austriju, Italiju, Nizozemsku, Irsku, Finsku, Mađarsku, podsjetio je Jurić.
Izvor: Lider