|
|
HIZ Info br. 15/2024
Najava
SAVE THE DATE: 19. konvencija hrvatskih izvoznika
19. KONVENCIJA HRVATSKIH IZVOZNIKA Tema: Izvoz u okruženju geopolitičkih rizika Datum: 01. srpnja 2024., Mozaik Event Centar, Slavonska avenija 6/2, Zagreb PRELIMINARNI PROGRAM* 9.30 REGISTRACIJA 10.00 otvaranje 19. konvencije hrvatskih izvoznika uvodni pozdrav: g. Davor Baković, predsjednik Hrvatskih izvoznika Dodjela nagrada „Zlatni ključ“ najboljim izvoznicima u 2023.g. govor: predsjednik Vlade Republike Hrvatske* 11.30 stanka za kavu 12.15 PANEL RASPRAVA na temu: „Izvoz u okruženju... pročitajte više
|
Vijesti
Osnovano Poslovno vijeće Hrvatska-Kazahstan s ciljem širenja suradnje kompanija
Hrvatska gospodarska komora (HGK) i Međunarodna gospodarska komora Kazahstana u četvrtak su u sklopu zajedničkog gospodarskog foruma u Zagrebu osnovale Poslovno vijeće Hrvatska - Kazahstan, izvijestili su iz HGK.
Osnivanjem tog vijeća Međunarodna gospodarska komora Kazahstana i HGK obvezuju se na širenjem suradnje između poduzeća Kazahstana i Hrvatske, promicanje trgovinskih i gospodarskih odnosa i mogućnosti ulaganja, olakšanje pristupa tržištu i izravne razmjene informacija i kontakata između poslovnih zajednica.
"Budući da Kazahstan ima dobar geostrateški položaj, značajne prirodne resurse te s obzirom na to da postoje dobri politički i gospodarski odnosi između EU i Kazahstana, otvara se prilika i za jačanje suradnje hrvatskih i kazahstanskih tvrtki", kazao je predsjednik HGK Luka Burilović. Uvjeren je da je sada pravo vrijeme za ponovnu uspostavu suradnje s kazahstanskim institucijama i u tom smislu veseli ga što su s Međunarodnom gospodarskom komorom Kazahstana osnovali Poslovno vijeće Kazahstan - Hrvatska.
Gospodarske komore Kazahstana i Hrvatske potpisale su i Sporazum o razumijevanju u cilju širenja i razvoja obostrano korisne trgovinske, gospodarske i znanstvene suradnje između tvrtki članica komora.
"Osim baze resursa, tranzitni potencijal i ljudski resursi Kazahstana pružaju izvrsne mogućnosti za proširenje proizvodnih kapaciteta i isporuku robe u središnju Aziju i Kinu", rekao je predsjednik Uprave Međunarodne trgovinske komore Kazahstana Murat Karimsakov, navodeći kako žele potaknuti i razmatranje mogućnosti lokalizacije proizvodnje u Kazahstanu. Međunarodna gospodarska komora Kazahstana, kako je kazao, hrvatskim poduzetnicima može pružiti usluge pronalaženja potencijalnih partnera u regiji, podrške projektima te organiziranje B2B i B2G sastanaka.
Od ukupnog kazahstanskog izvoza čak 39 posto odlazi u Europsku uniju što čini EU najvećim trgovinskim partnerom Kazahstana. EU je 2022. činila gotovo 30 posto ukupne trgovine te zemlje, a EU je i najveći strani ulagač u Kazahstanu.
"Kazahstan je ključni partner Hrvatske u središnjoj Aziji sa značajnim potencijalom u gospodarstvu, energetskoj diversifikaciji, kao i geostrateškim i sigurnosnim pitanjima", kazao je državni tajnik Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Ivo Milatić. Očit je, kako je naveo, i obostrani interes za proširenjem trgovinske razmjene. Milatić je uvjeren da će Poslovno vijeće dati dodatni poticaj unaprjeđenju tridesetogodišnjeg prijateljstva i otvoriti mogućnosti za nove oblike gospodarske suradnje.
Kao supredsjedatelji Poslovnog vijeća Hrvatska - Kazahstan izabrani su predstavnici tvrtki Jadran-galenski laboratorij (JGL) i KazMunayGas. "JGL u Kazahstanu posluje niz godina s godišnjim prihodom 10,5 milijuna eura, a planiramo i daljnji rast", rekao je direktor za digitalnu izvrsnost u JGL-u Mario Volarević. Napomenuo je da se očekuje rast farmaceutskog tržišta s godišnjom stopom od 10 posto do 2025. godine.
Od Poslovnog vijeća očekuje nastavak rada na ekonomskom povezivanju, i sugerirat će osiguravanje carinskih povlastica za medicinske proizvode i dodatke prehrani proizvedene u Hrvatskoj. Na forumu su se okupili predstavnici više od 50 hrvatskih i kazahstanskih tvrtki iz sektora energetike, farmaceutske industrije, transporta i turizma, građevinarstva, IT industrije, elektronike, energetike, poljoprivrede.
Kako se navodi u priopćenju, u 2023. ukupna robna razmjena između Hrvatske i Kazahstan iznosila je 102 milijuna američkih dolara, što je rast od jedan posto u odnosu na prethodnu godinu. U istom razdoblju hrvatski izvoz iznosio je 53 milijuna dolara, što je rast od 136 posto, dok je zabilježeni uvoz dosegao 49 milijuna dolara.
(Hina) pročitajte više
|
O članovima HIZ-a
Dalekovodu novi poslovi u Sloveniji i Albaniji
Dalekovod je u četvrtak izvijestio o sklopljenim ugovorima za projekte izgradnje dalekovoda u Sloveniji i transformatorske stanice u Albaniji, ukupne vrijednosti iznad 27 milijuna eura.
Slovenska članica Dalekovod Grupe, Dalekovod d.o.o. Ljubljana, potpisala je u konzorciju sa slovenskom tvrtkom ENS, ugovor sa slovenskim operaterom prijenosnog sustava ELES, za izgradnju dalekovoda DV 2x110kV Hudo - Kočevje, u iznosu od 14,5 milijuna eura.
Taj projekt obuhvatit će rušenje postojećeg i izgradnju novog dalekovoda ukupne duljine od 31,2 kilometra te će se sastojati od 111 dvosistemskih dalekovodnih stupova. Početak radova je predviđen u lipnju ove godine, a završetak svih radova očekuje se u siječnju 2026. godine. Većina radova će se izvoditi u blizini postojećih vodova pod naponom, što zahtijeva precizno planiranje i koordinaciju kako bi se osiguralo nesmetano funkcioniranje postojećeg sustava prijenosa energije.
U konzorciju s građevinskom tvrtkom 4A-M SHPK, Dalekovod je potpisao i ugovor s OSHEE Grupom, operatorom distribucijskog sustava Albanije, za izgradnju nove transformatorske stanice 110/20kV i pripadajuće distribucijske mreže.
Projekt je vrijedan nešto više od 13 milijuna eura, financira ga Njemačka razvojna banka KfW, te će trajati dvije godine. Modernizacija elektroenergetske mreže u području Kamzea, koji je doživio značajan urbanistički i ekonomski razvoj, bit će ključna za daljnji napredak tog područja.
"Potpisivanje ovih ugovora predstavlja potvrdu naše strateške orijentacije prema kontinuiranom jačanju pozicije na svim tržištima - domaćem, susjednim i onim europskim", kazao je član Uprave Dalekovoda Tvrtko Zlopaša.
(Hina) pročitajte više
|
Hrvatski DOK-ING razvio proizvod za globalno tržište: ‘Veliko je postignuće što danas imamo takvu inovaciju’
Kompanija DOK-ING u suradnji sa socijalnom zadrugom Humana Nova iz Čakovca, uspješno je testirala svoje pilot postrojenje za obradu otpadnog tekstila iz kojeg proizvodi vodik, a koje je predstavljeno na završnoj konferenciji tog razvojnog projekta vrijednog 700.000 eura. Sufinancirao ga je Norveški fonda za inovacije, a cilj projekta je razviti prvo LOOPER postrojenje za tekstilni otpad. “Time se mijenja paradigma obrade tekstilnog otpada, koja je danas isključivo spaljivanje i odlaganje na odlagalište”, izvijestili su iz DOK-ING-a. Naime, u Europskoj uniji procjenjuju da je potrošnja tekstila po stanovniku u 2020. godini iznosila 14,8 kilograma, dok je primjerice još 2003. godine iznosila 10,1 kilogram. Zbog eksponencijalnog rasta tog problema, Europska unija donijela je ambiciozne ciljeve u pogledu zbrinjavanja. No, na tržištu do sada nije postojalo odgovarajuće rješenje. Bez emisija u okoliš Članica DOK-ING Grupe, DOK-ING Indeloop razvila je inovaciju za preradu jedne tone tekstila dnevno, koja ne samo zbrinjava otpad na način koji minimizira njegovo odlaganje, već i iz njega proizvodi dodatnu vrijednost odnosno energiju. Inovacija procesom uplinjavanja obrađuje otpadni tekstil i pretvara ga u vodik, pepeo i čađu. Čitav proces je bez emisija u okoliš, a dobiveni pepeo se može dalje koristiti za građevinski materijal poput cigle, dok je primjena vodika u obliku energije i goriva višestruka. Pilot lokacija u Čakovcu “Naša zvijezda vodilja u razvoju je bila kako osmisliti proces u kojem otpad prestaje biti nešto čega se želimo riješiti i postaje vrijedna sirovina koja stvara novu vrijednost. Veliko je postignuće što danas imamo inovaciju koja upravo iz otpada stvara energiju. LOOPER sprječava otprilike 275.100 kilograma emisija CO2 godišnje u usporedbi s konvencionalnim načinima obrade tekstilnog otpada te u potpunosti isključuje potrebu za odlaganjem tekstilnog otpada na odlagalište, što je nedvojbeno najviši tehnološki doseg zelenog i kružnog gospodarstva za tekstil”, kazala je Danica Maljković, direktorica za energiju i održivost u DOK-ING Grupi. Kroz funkcionalni prototip demonstriran u industrijskom okruženju na pilot lokaciji u Čakovcu, DOK-ING je dokazao svoju tehnologiju te, kako ističu, sada mogu ponuditi proizvod na globalnom tržištu. Autor: Poslovni dnevnik , 02. svibanj 2024. pročitajte više
|
Grupa Podravka u prvoj polovici godine povećala prihode, problemi su rast cijena sirovina i energenata
Grupa Podravka u prvih je šest mjeseci 2023. ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 346,3 milijuna eura, što je 25,6 milijuna eura, odnosno osam posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 265,2 milijuna eura, što je rast od 11,2 milijuna ili 4,4 posto u odnosu na prvih pola godine u 2022. Značajan rast u odnosu na isto razdoblje prošle godine, 21,6 posto, odnosno 14,4 milijuna eura, ostvario je segment Farmaceutike, ostvarivši 81 milijun eura prihoda. Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) u prvih je šest mjeseci ove godine dosegla 48,3 milijuna eura, 0,1 milijun eura manje nego u istom razdoblju prošle godine. Međutim, doprinos Prehrane u EBITDA-i Grupe je manji nego prošle godine jer je poslovanje prehrane i dalje pod snažnim utjecajem troškova sirovina, ambalaže i energenata. Naime, u segmentu Prehrane njihov je trošak porastao za 9,3 milijuna eura, što je 8,3 posto više nego u istom periodu prošle godine. Značajna je pozornost stoga i dalje usmjerena na kontrolu svih troškova, uz njihovo ublažavanje optimizacijom proizvodnog asortimana, upravljanjem procesima proizvodnje te promjenama u nabavnim procesima. Neto dobit Grupe Podravka iznosila je 45,2 milijuna eura. U usporedbi s prvih šest mjeseci 2022., riječ je o porastu od 18,9 milijuna eura. Ovakav je rast, međutim, pod jednokratnim utjecajem poreznih olakšica u iznosu od 19,7 milijuna eura koje je, temeljem Zakona o poticanju ulaganja, Podravki odobrilo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja. Status korisnika potpore Podravka je dobila temeljem ulaganja u proširenje kapaciteta i povećanje konkurentnosti poslovanja kroz izgradnju novog LDC-a i opremanje tvornica u Koprivnici i Varaždinu. Ukupnu poreznu olakšicu je potrebno iskazati u prvoj godini korištenja porezne olakšice. Kada isključimo učinke njezine primjene, normalizirana neto dobit Grupe u prvih šest mjeseci iznosila je 26 milijuna eura i viša je za 0,4 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. Pritom je normalizirana neto dobit Farmaceutike porasla je za 65 posto i iznosila 13 milijuna eura, jednako koliko i Prehrana, kod koje je još uvijek vidljiv veliki negativni utjecaj rasta troškova sirovina pa je to pad dobiti od 27,9 posto. - Zadovoljna sam rezultatima u prvoj polovici godine, unatoč tome što je poslovanje Grupe i dalje izloženo snažnim rastu cijena energenata, sirovina i ambalaže, naročito u Prehrani. Unatoč određenom smirivanju tržišnih turbulencija te aktivnom pronalaženju najpovoljnijih uvjeta, realizirane cijene su i dalje značajno veće od onih koje smo plaćali u 2022. Zadovoljna sam i iskoracima u prodaji na našim inozemnim tržištima, osobito prvim rezultatima suradnje s Atlantic Grupom, ali i rezultatima restrukturiranja prodaje na tržištima Poljske i Njemačke koji će omogućiti veću profitabilnost prodaje u Poljskoj, ali i veću prisutnost i profitabilnost na tržištu Njemačke. Istovremeno mi je izuzetno drago što smo ponovno uspjeli postići dogovor oko novog rasta plaća radnika. Povećanje plaća s 1. srpnja oko pet posto dio je naših kontinuiranih napora za poboljšanjem materijalnog položaja radnika, ali također stvara i čvrst temelj za uvođenje novog platnog sustava o čemu smo postigli dogovor sa sindikatima prije nekoliko dana - rekla je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić. Upravo je ovih dana završen aktualni krug pregovora oko izmjena i dopuna Kolektivnog ugovora Grupe Podravka na temu uvođenja novog sustava plaća. Podravka tako uvodi pravedniji i moderniji sustav plaća koji će zamijeniti dosadašnji tarifni sustav koji datira još iz 1997. godine. Implementacija novog sustava plaća krenut će s 1. prosinca ove godine. Poslovi će se razvrstati u platne razrede prema stupnju složenosti radnih mjesta, a ne prema stručnoj spremi, a povećana je i osnovica za obračun svih dodataka na plaću. I investicijski ciklus Grupe Podravka provodi se prema planu, a tijekom prvih šest mjeseci ove godine realizirane su investicije od gotovo 29 milijuna eura. One obuhvaćaju početak izgradnje logističko-distributivnog centra i pogona za preradu rajčice, nabavu novih strojeva i opreme te otvaranje novih radnih mjesta. Pokrenuta je i realizacija investicije u drugu faze ulaganja u sunčane elektrane, čime će se solarnim panelima prekriti preostali krovovi u Koprivnici, Dugopolju i Varaždinu. Tijekom prvog polugodišta 2023. nastavljeno je i restrukturiranje Žita u Ljubljani, što je rezultiralo i završetkom prve velike investicije u Pekari Vič, vrijedne oko pet milijuna eura. Kao kompanija koja kontinuirano brine o društveno odgovornom poslovanju i održivosti, Grupa Podravka je početkom svibnja predstavila Strategiju održivog poslovanja za period od 2023. do 2030. Njome su definirani jasni ciljevi sadržani u četiri strateška stupa djelovanja – čist okoliš, zdrava prehrana, briga za zaposlenike i zajednicu te odgovorno korporativno upravljanje. U njihovo ostvarenje Podravka će uložiti sto milijuna eura, objavljeno je u priopćenju. Piše: Lider pročitajte više
|
Obavijest
Radionica: Strategija, simulacija, akcija – Preuzmite kontrolu nad lancem opskrbe
Mjesto održavanja: Centar za poduku Trinom – Strojarska cesta 24, 10 000 ZAGREB Vrijeme održavanja: 23.05.2024 (od 09,00 – 16,00 h) Trener: Antonio Zrilić Da li znate da lanac opskrbe čini između 50% i 70% ukupne vrijednosti poduzeća (tu ulaze skladišta, pogoni, oprema i zalihe). Stoga, efikasno upravljanje lancem opskrbe može značajno povećati vrijednost poduzeća kroz smanjenje troškova, poboljšanje kvalitete proizvoda i usluga, te povećanje zadovoljstva kupaca i lojalnosti. U današnjem turbulentnom poslovnom okruženju, održavanje učinkovitog i otpornog lanca opskrbe postalo je ključno za opstanak i rast svakog poduzeća. Dramatične promjene u globalnoj ekonomiji, poremećaji u dobavnim lancima i rastuća neizvjesnost zahtijevaju proaktivan i strateški pristup upravljanju lancima opskrbe. Ova radionica je dizajnirana da poboljša robustnost i agilnost vašeg lanca opskrbe. Ona predstavlja sveobuhvatni pregled ključnih elemenata strategije upravljanja lancem opskrbe, sa naglaskom na simulaciji i akciji kao temeljnim alatima za optimizaciju poslovanja u dinamičnom poslovnom okruženju. Kome je seminar namijenjen: Menadžerima, voditeljima i direktorima te profesionalcima koji žele nešto više. Svim tvrtkama koje žele unaprijediti učinkovitost lanca opskrbe i implementacije strategija.
Ciljevi radionice: Razumjeti ključne koncepte i strategije za upravljanje kompleksnim lancima opskrbe. Steći vještine za mapiranje, modeliranje i simulaciju lanca opskrbe koristeći napredne tehnike. Naučiti kako identificirati i upravljati rizicima te razvijati otporne strategije za različite scenarije. Ovladati alatima za usklađivanje akcija u lancu opskrbe sa strateškim ciljevima poduzeća. Razviti sposobnost dizajniranja i implementacije strategija sljedeće generacije za robusne i prilagodljive lance opskrbe. Napraviti stres test svog lanca opskrbe i trenutnih strategija
Sadržaj radionice: I. dio: Strategija - Što je i kako izbjeći “bullwhip” efekt?
- Supply chain strategy roadmap
- Simulator za upravljanje kompleksnim lancima opskrbe
- 5 ključeva za jačanje lanca opskrbe
- 5 koraka za upravljanje lancem opskrbe – stres test za lance opskrbe u budućnosti
- Tri razloga zašto dolazi do razlike između formulacije i izvršenja strategije?
II.dio: Supply chain strategija - Mapiranje lanca opskrbe
- Supply chain digital twin – Izrada modela lanca opskrbe
- Katalogiziranje strategija i akcija
- Kako uskladiti supply chain akcije sa strategijom
- Izvori poremećaja u zadnje 3 godine i njihov utjecaj – Što smo naučili iz nedavnih recesija?
- Risk Safari – Što slon, meduza, nosorog i labud imaju sa rizicima?
- O koja dva najveća poremećaja govorimo?
III.dio: Izrada scenarija - Horizont scenarija
- Matrica utjecaja i neizvjesnosti
- Ključni faktori koji pridonose riziku i koji su ključni pokretači promjena.
- Sile koje utječu na predmet scenarija
- Taktička pitanja za „what-if“ scenarije
- Kako odgovoriti na pitanja koja vam oduzimaju san?
- Razvoj 4 scenarija
IV.dio: Supply chain strategija sljedeće generacije - Razvijanje signala (kpi-evi za rano detektiranje pojedinih scenarija)
- Stres test trenutnih strategija sa scenarijima
- Manevri izbjegavanja negativnih utjecaja pojedinih scenarija
- Kako dizajnirati strategiju za Next generation supply chain?
Metode: Polaznici će biti poticani da aktivno sudjeluju u timskim aktivnostima kao što su timske diskusije i prezentacije, poslovne igre i simulacije Vježbe: PESTLE SWOT Izrada scenarija Supply chain strateška matrica Katalogiziranje strategija Izrada signala Vaše ulaganje: 280 € + PDV (popust na 3 i više polaznika) Rane prijave: 250 € + PDV za uplate do 08.05.2024. Napomena: Popusti se ne zbrajaju uz dodatnu napomenu da članovi udruge Hrvatski izvoznici imaju dodatni popust za prijavu od 10%, te prilikom prijave u promo kodu je potrebno upisati: HIZ.
pročitajte više
|
Hrvatsko – korejski gospodarski forum, Seul 3. lipnja
Hrvatska gospodarska komora u suradnji s Veleposlanstvom Republike Hrvatske u Republici Koreji i uz podršku poslovnih korejskih udruženja: Hrvatsko - korejskog poslovnog kluba, KOTRA-e (Poslovni centar Republike Koreje) i KOIMA-e (Udruženje korejskih uvoznika), organizira posjet hrvatskog gospodarskog izaslanstva Republici Koreji, od 1. do 5. lipnja 2024. godine. U sklopu posjeta planirano je održavanje Hrvatsko - korejskog gospodarskog foruma uz B2B sastanke s korejskim uvoznicima i distributerima, kao i poduzećima iz raznih sektora gospodarstva, 3. lipnja 2024. Preliminarnim programom je predviđen posjet korejskim poslovnim subjektima i asocijacijama 4. lipnja. Ukoliko ste zainteresirani proširiti svoju poslovnu suradnju s Republikom Korejom i sudjelovati u ovom gospodarskom izaslanstvu prijaviti se možete do 14. svibnja, a registracijski linkovi uz uvjete sudjelovanja dostupni su OVDJE. pročitajte više
|
Egipat - EU investicijska konferencija 2024.
Dostavljamo obavijest Veleposlanstva Egipta u Zagrebu kojom pozivaju zainteresirane službene predstavnike iz Republike Hrvatske na sudjelovanje na Investicijskoj konferenciji 2024, a koja će biti organizirana u suradnji s Europskom unijom. Konferencija će se održati od 29. do 30. lipnja 2024. u gradu Kairu. Veleposlanstvo Egipta u Zagrebu moli povratnu informaciju o sudionicima koji se namjeravaju odazvati upućenom pozivu. [dokument1] pročitajte više
|
Konferencija 2024 Global Innovation Summit u Istanbulu 13. i 14. lipnja 2024. godine.
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) organizira javni poziv za odlazak na gospodarske susrete u sklopu sastanka na vrhu i konferencije Global Innovation Summit, koji će se održati u Istanbulu 13. i 14. lipnja 2024. godine. Primarni cilj odlaska na gospodarske susrete je pronalaženje međunarodnih partnera za istraživačko-razvojne projekte koje sudionici namjeravaju prijaviti u programu Eurostars. Sudionici događanja također mogu imati i dodatne razgovore o komercijalnoj suradnji u sklopu istog događaja. HAMAG-BICRO će po redoslijedu zaprimanja dodijeliti vaučer od 800 eura za 10 poduzeća. Jedno poduzeće može dobiti jedan vaučer. Javni poziv namijenjen je mikro, malim i srednjim trgovačkim društvima, registriranima u Republici Hrvatskoj. Prijave se zaprimaju putem online obrasca. Više informacija o javnom pozivu saznajte na našim mrežnim stranicama. Prijave su otvorene do 12. svibnja 2024. do 23:59 sati. Za dodatne informacije, kontaktirajte nas na eurostars@hamagbicro.hr. Osim prijave HAMAG-BICRO-u, potrebno se registrirati za navedeno događanje i na platformi B2Match. pročitajte više
|
Izvozne prilike
Aktualne izvozne prilike koje prikuplja gospodarska diplomacija Ministarstva vanjskih i europskih poslova od 11.03.2024. - 06.05.2024. možete pronaći OVDJE
|
|
|
|
|