|
|
HIZ newsletter Izvoznik br. 187
Hrvatski izvoznici u medijima
Ulazak Hrvatske u eurozonu
KONKURENTNOST NAŠIH IZVOZNIKA BIT ĆE VEĆA Što za hrvatske izvoznike znači ulazak Hrvatske u eurozonu, odnosno uvođenje eura kao službene valute u Hrvatskoj umjesto dosadašnje kune, pitali smo prof. dr. sc. Marijanu Ivanov, zamjenicu predsjednika udruge Hrvatski izvoznici (HIZ). Hoće li efekt uvođenja eura na izvoz biti pozitivan, i kakvog intenziteta?- S obzirom na to da je hrvatska kuna praktično vezana uz euro, uz vrlo uzak raspon oscilacija tečaja, uvođenje eura neće bitno promijeniti tečajne... pročitajte više
|
Vijesti
Osatina Grupa tjedno otpremi 70 šlepera voća, povrća i gljiva
Osatina grupa počela je 2010. svoj razvoj proizvodnje voća i povrća izgradnjom prvog staklenika od 5,5 hektara i danas su najveći proizvođač stakleničke proizvodnje u Hrvatskoj s preko 30 hektara staklenika u kojima se godišnje proizvede preko 15.000 tona rajčica (grapolo, koktel i cherry), salatnog krastavca i raznih vrsta salata. Istovremeno su i najveći proizvođač navedenih kultura u Hrvatskoj.U prvih 6 mjeseci ove godine na tržište je Grupa plasirala više od 10.000 tona, od čega je 80 posto izvezeno... pročitajte više
|
Izvoz poljoprivredno-prehrambenih proizvoda rastao za 5 posto
Hrvatska je u prva četiri mjeseca izvezla poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti 708 milijuna eura, što je rast za 5 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je uvoz rastao za jedan posto, na 1,07 milijardi eura, što je utjecalo i na smanjenje deficita, ističu u utorak iz HGK.U prva četiri mjeseca izvoz poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda porastao je za 5 posto u odnosu na isto razdoblje lani, sa 677 milijuna eura na 708 milijuna eura, a za isti postotak je smanjen i deficit... pročitajte više
|
Biti izvoznik potvrda je izvrsnosti poslovanja
Biti izvoznik potvrda je izvrsnosti vašeg poslovanja jer ste svojim proizvodom ili uslugom često i bolji od konkurencije. Tvrtke u Hrvatskoj koje se bave izvozom zapošljavaju više od polovine zaposlenih u svim poduzećima, ostvaruju oko 65 posto ukupnih prihoda od prodaje i zaslužne su za čak 80 posto sredstava koja se u Hrvatskoj ulažu u istraživanje i razvoj.No, i dalje je porazna činjenica da se u Hrvatskoj samo 15 posto poduzeća odlučuje na izvoz. Uz plin i naftu, najznačajniji hrvatski izvozni... pročitajte više
|
Zagrebačka tvrtka dokaz je važnosti domaće proizvodnje
U Hrvatskoj nisu baš česte poslovne priče, u kojima se uspješni distributeri nekog proizvoda odluče krenuti u vlastitu proizvodnju. A upravo je taj smjer karakterističan za Krunoslava Kišaka i Alena Krajačića iz zagrebačke tvrtke Delt papir.Ovaj dvojac je prije 16 godina prodao distributersku tvrtku Tardi, kako bi krenuo u proizvodnju papirne konfekcije. Trenutačno imaju dva brenda: Tubeless za profesionalnu primjenu te Ola’la za kućanstvo. Okidač za ulazak u nimalo lak svijet proizvodnje bila je... pročitajte više
|
Proizvodi koji uspijevaju prodrijeti izvan granica u uvjetima opće blokade zbog Covid-19
Zanimljivo je u statističkoj evidenciji primijetiti i koji su proizvodi uspijevali prodrijeti do kupaca izvan granica u uvjetima opće blokade zbog Covid-19. Iako se percipiralo da farmaceutska industrija bilježi uspon u proizvodnji i prodaji, izvozne statistike pokazuju da je izvan granica prodaja u prva četiri mjeseca bila manja za više od 11 posto.Zastoj u prodaji započeo je još u siječnju, a povezuje se prvenstveno uz nedostatak supstancije, kao i preorijentaciju na proizvodnju potrebnih lijekova... pročitajte više
|
Tvrtka Radin print mjesečno izveze 50 šlepera otisnutog materijala
Tiskara Radin osnovana je 1995. godine, a pokrenuli su je Marijan Arambašin i Branka Pušec sa sjedištem u Svetoj Nedelji. Tiskara je prepoznata kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu, pa se tako mogu pohvaliti da su međunarodna tvrtka s tiskarama u Hrvatskoj, Srbiji i Albaniji te predstavništvima u Rumunjskoj, Mađarskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Austriji, Njemačkoj, Danskoj i Italiji, što ih čini svojevrsnim liderom u ovom dijelu Europe.Iako ih je koronakriza malo pokolebala, kao i sve ostale,... pročitajte više
|
Čajevi Herbariuma prisutni na 12 tržišta
Prije malo više od pola godine, točnije 6. prosinca 2019., u poduzetničkoj zoni općine Pitomača otvorena je nova tvornica za pakiranje čajeva. Herbarium d.o.o. je preselio svoje proizvodne linije u novu tvornicu, čime postaje jedna od vodećih tvornica za pakiranje čajeva, koji je dio Spider grupe Pitomača i partnerske kompanije Everton iz Italije.- Pola godine nakon otvorenja nove tvornice, u razdoblju krize izazvane koronavirusom Herbarium se može pohvaliti da je ovoga tjedna isporučeno devet kamiona... pročitajte više
|
Inovativni u krizi
Za vrijeme krize izazvane pandemijom koronavirusa u kaštelanskoj tvrtki Riba Dražin osmislili su i na tržište izbacili pet novih proizvoda. Tako će ova tvrtka, na tržištu poznata po delicijama izrađenim prema tradicionalnoj recepturi, ponajviše svome brendu Pepefish, obogatiti svoju ponudu.Zahvaljujući idejama i poticaju nove izvršne direktorice Ane Kovač, tvrtka je ovih dana na tržište plasirala svoje novitete: crni rižoto, srdelu u sauri, paštetu od tune, paštetu od tune s umakom od bijelog tartufa... pročitajte više
|
O članovima HIZ-a
AD Plastik u prvih šest mjeseci u izvoz poslao gotovo pet tisuća šlepera robe
U sklopu Liderove akcije 'Brojimo šlepere s robom za izvoz', kojom želimo istaknuti važnost izvoza I izvoznika za razvoj hrvatskoga gospodarstva, posjetili smo renomiranoga hrvatskog proizvođača autodijelova i stopostotnog izvoznika AD Plastik.Tijekom lipnja iz naših tvornica u Solinu i Zagrebu isporučeno je 665 kamiona robe, malo manje nego prije koronakrize, ali taj broj raste, što je pokazatelj oporavka – rekao je predsjednik Uprave AD Plastika Marinko Došen.Iz hrvatskih tvornica svakodnevno odlazi... pročitajte više
|
Šestan-Busch razvija specijalne maske koje štite od koronavirusa
Šestan-Busch, svjetski poznat proizvođač protubalističkih zaštitnih kaciga iz Preloga, početkom godine ugovorio je novi posao proizvodnje 30.000 kaciga za češku vojsku. No, osim obrambenog sektora u posljednje t ri godine počela je orijentacija prema tržištu civilne zaštite. "Upravo dovršavamo projekt multifunkcionalne zaštitne kacige za civilnu zaštitu. RH koji je sufinanciran sredstvima ESI fondova. No, ono što bi sve građane moglo zanimati jest projekt izrade maske koja štiti od koronavirusa"... pročitajte više
|
Izvozni rezultati i dalje cvjetaju na sjeveru
Sjeverna regija može se pohvaliti trenutačno najvažnijom stavkom hrvatskoga gospodarstva. Dok su se nekad prije korone brojili turisti, sada se broje šleperi koji odlaze u inozemstvo, a izvoz ove regije prednjači u odnosu na ostatak Hrvatske.– Regija sjever vodeća je u Hrvatskoj prema udjelu prihoda od prodaje u inozemstvu u ukupnim prihodima. U duljem razdoblju (2015. – 2018.) bio je veći od 30 posto, dok se za RH kretao oko 20 posto – kaže Nikola Nikšić, certificirani savjetnik za menadžment iz... pročitajte više
|
Obavijesti
Popis ključnih prepreka u trgovini s Ruskom Federacijom
Na posljednjem sastanku Savjetodavnog odbora za pristup tržištu (MAAC) održanom 09. srpnja 2020. izrađen je popis ključnih prepreka u trgovini sa Ruskom Federacijom. Navedeni dokument možete pronaći u nastavku pročitajte više
|
Sporazum o slobodnoj trgovini između Europske unije i Socijalističke Republike Vijetnam
01. kolovoza 2020. stupa na snagu Sporazum o slobodnoj trgovini između Europske unije i Socijalističke Republike Vijetnam Službeni list EU L207. Sporazumom je dogovoreno ukidanje carina za 65% europskog izvoza u Vijetnam od 01. kolovoza 2020., a ostatak trgovine će se liberalizirati u razdoblju od deset godina kada se očekuje ukidanje više od 99% svih carina. Nadalje, zabranjuje se diskriminacija između uvezene i domaće proizvedene robe, trgovina će se odvijati sukladno pravilima WTO-a, osigurana... pročitajte više
|
|
|
|
|
|