|
|
HIZ newsletter Izvoznik br. 226
Vijesti
HTZ i Paramount promoviraju Hrvatsku na Times Squareu i CBS-u
Na Times Squareu u New Yorku počelo je prikazivanje promotivnih video spotova Hrvatske na velikim zaslonima, u sklopu zajedničke kampanje Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i medijske kuće Paramount, koja će trajati do kraja travnja. U 2023. godini je u Hrvatskoj 711 tisuća američkih turista ostvarilo više od dva milijuna noćenja. Na Times Squareu u New Yorku počelo je prikazivanje promotivnih video spotova Hrvatske na velikim zaslonima, u sklopu zajedničke kampanje Hrvatske turističke zajednice... pročitajte više
|
EIB-ova ulaganja u zapadni Balkan i Ukrajinu prilika za hrvatske tvrtke
Ulaganja Europske investicijske banke (EIB) u Ukrajinu i zapadni Balkan predstavljaju poslovne prilike za hrvatske kompanije, istaknuto je u ponedjeljak na konferenciji koju je organizirala Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) u suradnji s EIB-om i Ministarstvom financija. Glavna direktorica HUP-a Irena Weber je apostrofirala je "ogromni potencijal" EIB-ovih ulaganja u zapadni Balkan i Ukrajinu, ocjenjujući da je stoga važno povećati njihovu vidljivost u javnom prostoru. "Cilj je napraviti pomak prema... pročitajte više
|
Održana edukacija na temu: Održivo poslovanje i primjene ESG standarda u praksi
Dana 9. travnja 2024. godine uspješno je održana prva edukacija na temu: "Održivo poslovanje i primjene ESG standarda u praksi", u organizaciji HIZ d.o.o. za poslovne usluge. Tema edukacije je od značaja svim gospodarstvenicima, a uz stučno vodstvo gđe. Jasminke Belačić, specijalistice za poslovno izvještavanje, te gđe. Marine Kralj Miliša, direktorice HIZ d.o.o. za poslovne usluge, prezentirana su teoretska te praktična znanja i iskustva u području ESG-a. Druga radionica iz područja ESG predviđena... pročitajte više
|
Izvoz u prva dva mjeseca porastao 2,4 posto, uvoz pao 1 posto
Vrijednost hrvatskog robnog izvoza u prva dva mjeseca ove godine iznosila je 3,55 milijardi eura, što je za 2,4 posto više nego u istom razdoblju lani. U članice EU-a u prva dva mjeseca ove godine je izvezeno roba u vrijednosti 2,4 milijarde eura ili 1,3 posto više nego u istom razdoblju lani. Statistika kod izvoza u zemlje nečlanice EU-a registrira rast od 4,9 posto, na 1,2 milijarde eura. Vrijednost hrvatskog robnog izvoza u prva dva mjeseca ove godine iznosila je 3,55 milijardi eura, što je za 2,4 posto više nego u istom razdoblju lani, dok je uvoz pao za jedan posto, na 6,1 milijardu eura, pokazuju prvi podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) objavljeni u utorak. Vanjskotrgovinski deficit je iznosio 2,6 milijardi eura, a pokrivenost uvoza izvozom 57,8 posto. U prva dva mjeseca lani pokrivenost je iznosila 55,9 posto. Prema prvim podacima DZS-a, u članice EU-a u prva dva mjeseca ove godine je izvezeno roba u vrijednosti 2,4 milijarde eura ili 1,3 posto više nego u istom razdoblju lani. Vrijednost uvezene robe iz članica EU-a porasla je za 5,6 posto, na pet milijardi eura. Statistika kod izvoza u zemlje nečlanice EU-a registrira rast od 4,9 posto, na 1,2 milijarde eura, uz istodobni pad robnog uvoza iz zemalja koje nisu članice EU-a, za 22,2 posto, na 1,1 milijardu eura. DZS je u utorak objavio i druge, korigirane podatke o robnoj razmjeni za siječanj ove godine koji pokazuju da je izvoz u odnosu na siječanj 2023. porastao za 1,8 posto, na 1,7 milijardi eura, dok je uvoz pao za 3,1 posto, na 2,9 milijardi eura. Prema novim podacima, vanjskotrgovinski deficit u siječnju ove godine je iznosio 1,2 milijarde eura, a pokrivenost uvoza izvozom bila je 58,5 posto. (Hina) pročitajte više
|
Hrvatske tvrtke na poslovnom forumu Inicijative triju mora u Litvi
Deveti po redu summit i poslovni forum Inicijative triju mora (Three Seas Initiative - 3SI), održan je Litvi. Okupio je visokorangirane predstavnike i gospodarstvenike iz 13 država članica EU između Jadrana, Baltika i Crnog mora, drugih država-članica EU, EK, SAD i drugih zainteresiranih zemalja. Ključne poruke summita su daljnje jačanje suradnje zemalja Inicijative na razvoju interkonekcijskih infrastrukturnih veza, posebno u područjima kibernetičke sigurnosti s naglaskom na kritičnu infrastrukturu kao i na dostupnosti i promicanja proizvoda zelenog financiranja s ciljem izgradnje učinkovitih strategija kako bi Green Deal postao pokretačka snaga u srednjoj i istočnoj Europi.
U fokusu poslovnog foruma su financijski instrumenti za razvoj regija, prometna transformacija, rekonstrukcija Ukrajine, razvoj strateške digitalne infrastrukture i jačanje kibernetičke sigurnosti regije te transformacija u energetskoj sigurnosti i net-zero tehnologije. B2B/B2G poslovni razgovori na forumu organizirani su za tvrtke iz područja net-zero tehnologija za energetsku otpornost te naprednih tehnologija i inovacija za digitalnu transformaciju i otpornost.
Službenu delegaciju Republike Hrvatske na Summitu predvodi ministar vanjskih i europskih poslova Gordan Grlić Radman. U gospodarskom izaslanstvu na čelu s glavnom tajnicom HGK Marinom Rožić na poslovnom forumu sudjeluje sedam tvrtki: INA, LNG Hrvatska, Odašiljači i veze., Plinacro, Vlahović Grupa, Dizz Concept i Green Data Istra a sudjeluju i predstavnici Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva i HBOR-a.
Inicijativa triju mora neformalna je inicijativa, koja obuhvaća 13 država članica EU između Jadrana, Baltika i Crnog mora: Austriju, Bugarsku, Češku, Estoniju, Grčku, Hrvatsku, Latviju, Litvu, Mađarsku, Poljsku, Rumunjsku, Slovačku i Sloveniju te ima za cilj potaknuti brži razvoj regije te suradnju među državama u različitim sektorima. Strateški partneri 3SI su SAD, Njemačka i EK te Ukrajina (od 2022.) i Moldova (od 2023.) kao pridružene države sudionice.
Primarni cilj Inicijative je poticanje gospodarskog rasta i otpornosti regije razvojem prometne, energetske i digitalne infrastrukture.
Robna razmjena sa zemljama članicama Inicijative triju mora u 2023. godini iznosila je 32,0 posto ukupne robne razmjene Hrvatske sa svijetom. Zemlje članice Inicijative sudjeluju u izvozu Hrvatske 26,9 posto, dok u uvozu sudjeluju s 34,9 posto.
Turisti iz zemalja Inicijative triju mora ostvarili su prethodne godine gotovo 33 posto od ukupnih dolazaka stranih turista te 37,1 posto noćenja svih stranih turista u Hrvatskoj. Najviše među njima su ostvarili turisti iz: Austrije, Slovenije, Poljske, Češke, Mađarske i Slovačke.
(HGK) pročitajte više
|
Hrvatska zemlja partner Mostarskog sajma, izlažu 42 hrvatske tvrtke
Hrvatska kao zemlja partner i Hrvatska gospodarska komora sudjeluju na jubilarnom, 25. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru koji se održava od 16. do 20. travnja. Na sajmu će se predstaviti ukupno 42 poslovna subjekta iz Hrvatske, od kojih 16 tvrtki i institucija izlaže na zajedničkom štandu u organizaciji HGK.
Hrvatski izlagači predstavljaju široku ponudu prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda, drvne i tekstilne industrije, ICT sektora i drugih djelatnosti, uz predstavljanje Hrvatske turističke zajednice.
"Bosna i Hercegovina za nas je važan vanjskotrgovinski partner i mostarski sajam je odlična prilika za predstavljanje hrvatskih tvrtki i jačanje gospodarske suradnje. BiH je za Hrvatsku iznimno važna i sa stajališta prometa i logistike. Dovršetak koridora Vc preko Bosne i Hercegovine približit će središnju Europu luci Ploče, ali i ubrzati gospodarski razvoj regija kroz koje će prometovati", izjavio je predsjednik HGK Luka Burilović.
Obje države već godinama bilježe intenzivnu turističku razmjenu pa je, primjerice, 2023. godine u BiH ostvareno 370.000 noćenja hrvatskih državljana, dok je u Hrvatskoj ostvareno više od 2,7 milijuna noćenja državljana BiH. Ujedno je Hrvatska jedan od glavnih trgovinskih partnera BiH koja se, jednako tako, redovito uvrštava među najvažnije trgovinske partnere RH. Tako se BiH nalazi na 5. mjestu najznačajnijih partnera Hrvatskoj s ukupnom robnom razmjenom u 2023. godini od 3,6 milijardi eura, što čini 5,7 posto ukupne robne razmjene Hrvatske sa svijetom. BiH je 4. najznačajnije tržište za izvoz hrvatskih proizvoda, na koje je ukupno izvezeno proizvoda u iznosu od 2,3 milijarde eura, što čini 10,1 posto ukupnog izvoza roba RH.
Najveći zamah razvitku gospodarske suradnje dviju država bit će pristupanje BiH Europskoj uniji, a nedavna odluka o otvaranju pristupnih pregovora je korak prema ispunjenju tog zajedničkog cilja.
"Pred BiH je izazovan put, ali u tome neće ostati usamljena. Možete računati na podršku Hrvatske i Hrvatske gospodarske komore kao partnera u prilagodbi poslovanja na zahtjevnom, ali perspektivnom EU tržištu", istaknuo je Burilović.
Mostarski sajam, po broju izlagača i posjetitelja, najveći je sajam koji se održava u BiH. Ove godine na površini od preko 30 tisuća m2 predstavlja se oko 800 izlagača iz 30-ak zemalja, a očekuje se oko 50 tisuća posjetitelja. Na hrvatskom nacionalnom štandu veličine 494 m2. izlaže 13 tvrtki, Udruga Graševina Croatica, Udruženje Vino Dalmacije i Hrvatska turistička zajednica.
(HGK) pročitajte više
|
Dalekovod dobio posao u Norveškoj
Ponuda Dalekovoda odabrana je kao najpovoljnija za izgradnju novog dalekovoda u Norveškoj, duljine 12,5 kilometara, koja je ukupno vrijedna nešto više od 14 milijuna eura, izvijestili su u četvrtak iz Dalekovoda.
Kako su priopćili, norveška nacionalna kompanija za prijenos električne energije Statnett, nakon evaluacijskog procesa, poslala je Dalekovodu obavijest da je odabran kao najpovoljniji ponuđač prema kriterijima natječaja za izgradnju novog 420 kV dalekovoda na dionici Vik - Sogndal, u neposrednoj blizini projekta izgradnje dalekovoda 420 kV Aurland-Sogndal na kojem se trenutno izvode radovi.
Realizacija projekta vrijednog više od 14 milijuna eura uključuje demontažu postojećeg 300 kV dalekovoda i izgradnju novog 420 kV dalekovoda duljine 12,5 kilometara i planirana je od ljeta 2024. do sredine 2028. godine, ističe se još u priopćenju.
(Hina) pročitajte više
|
Hrvatski proizvođači ribe na sajmu u Barceloni
Na 30. sajmu trgovine morskim plodovima i proizvodima ribarstva "Seafood Expo Global 2024" koji se održava u Barceloni od 23. do 25. travnja, predstavlja se 11 hrvatskih tvrtki u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK), izvijestili su u srijedu iz HGK.
Svoje proizvode na sajmu predstavljaju: Arbacommerce, Conex Trade, Cromaris, Jadran-tuna, Mardešić, Orada Adriatic, Pelagos Net farma, Podravka, PP Orahovica, Sardina i ZMH Horvat.
Najvažniji proizvodi koje prezentiraju su bijela riba, tuna, slana sitna plava riba, smrznuta sitna plava riba, konzervirani proizvodi, slatkovodna riba te razni proizvodi prerade.
Iz HGK napominju kako i ove godine na sajmu organizira zajednički nastup svojih članica u sklopu projekta "Riba Hrvatske jedi što vrijedi". Projekt je sufinanciran sredstvima EU-ova fonda za pomorstvo, ribarstvo i akvakulturu i usmjeren je na promociju proizvoda ribarstva te povećanje izvoza hrvatskog ribarskog sektora.
"Izlaganje na sajmu našim članicama, koje velik dio svojih prihoda od prodaje ostvaruju na izvoznim tržištima - od 55 do 90 posto, važna je platforma za međunarodno poslovanje jer im omogućava da svoje proizvode, posebice inovacije prezentiraju kupcima iz cijelog svijeta kroz osobni susret i kontakte s novim i starim kupcima", istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
Iz HGK navode kako Hrvatska u sektoru ribarstva ostvaruje pozitivne trendove koji se ogledaju kroz povećanje proizvodnje, rast izvoza i ostvarivanje viška u vanjskotrgovinskoj razmjeni.
U 2023. godini, kako je kazao Kovačević, ukupan izvoz sektora ribarstva iznosio je 334,5 milijuna eura, što je rast od 7 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Najviše riba i proizvoda ribarstva plasirano je u Italiju u vrijednosti 106,3 milijuna eura (32 posto), Japan 49,5 milijuna eura (13 posto) i Španjolsku 41,7 milijuna eura (12,5 posto).
"Strateške odrednice HGK su jačanje izvoza i pomoć tvrtkama u internacionalizaciji poslovanja, stoga ćemo nastaviti s podrškom našim članicama u međunarodnom poslovanju kroz projekt Riba Hrvatske jedi što vrijedi", kazao je Kovačević.
Među tvrtkama koje izlažu na sajmu je bračka Sardina čija je direktorica prodaje Tihana Bodlović kazala kako im sajam pruža mogućnosti za predstavljanje vrhunske kvalitete njihovih proizvoda i jačanje brenda Adriatic Queen te izgradnju i jačanje poslovnih odnosa sa partnerima na pet kontinenata.
Svoje proizvode predstavlja i Cromaris, a prema riječima direktora Tržišnog poslovanja Tina Rukavine Seafood Expo je jedinstvena prilika u kojoj osnažuju poslovne odnose s više od 300 postojećih partnera i predstavljaju svoje proizvode na najvećem europskom sajmu ove vrste.
Ove su godine, kako je rekao, naglasak stavili na inovativnost i izvrsnost kroz predstavljanje zubaca velikih pecatura te budućnost i održivost kroz predstavljanje širokog asortimana organske ribe.
"Svaki sajam je prilika za predstavljanje naših proizvoda novim kupcima i korištenje mogućnosti izravnih poslovnih kontakta, za istup proizvoda na nova tržišta", kazala je direktorica prodaje i marketinga Pelagos Net Farme i Jadran tune Dunja Gotovina .
Na sajmu "Seafood Expo Global 2024" svoje proizvode izlaže 2.050 proizvođača ribe i ribljih proizvoda iz 84 zemlje.
(Hina) pročitajte više
|
HGK i PKS za ubrzanje protoka robe između Zapadnog Balkana i EU
Upravni odbor Foruma gospodarskih komora Jadransko-jonskih zemalja usvojio je, na sjednici u Mostaru, inicijativu Privredne komore Srbije (PKS) i Hrvatske gospodarske komore (HGK) da nacionalne vlade i Europska komisija donesu hitne mjere usmjerene na ubrzanje i unapređenje protoka robe na graničnim prijelazima između EU i Zapadnog Balkana u Jadransko-jonskoj regiji.
Kako se navodi na web stranici PKS, prema posljednjim raspoloživim podacima, pri prelasku granice teretna vozila čekaju u prosjeku deset sati, a najduže zabilježeno čekanje iznosi čak 36 sati, zbog čega se formiraju kilometarske kolone vozila koje blokiraju zaustavnu i sporu traku auto-puta, što utječe na ukupnu sigurnost, kao i protok putničkog prometa.
Ukoliko bi se prosječno vrijeme za prelazak granice skratilo za tri sata, BDP na Zapadnom Balkanu bi mogao narasti za tri posto, u srednjem roku.
Predugo zadržavanje na cestovnim i željezničkim graničnim prijelazima čini transportni sektor Jadransko-jonske regije manje konkurentnim i podjednako negativno utječe na gospodarstvenike iz zemalja članica EU i Zapadnog Balkana koji koriste Paneuropski koridor 10, i veze sa transeuropskom mrežom prometnica: Mediteranski i koridor Baltičko more - Jadransko more, koji su od velikog značaja za Jadransko-Jonsku regiju. To predstavlja najkraću i najpogodniju rutu za transport robe za sve države Europe i Bliskog Istoka.
Podaci Svjetske banke ukazuju na 26 milijuna sati čekanja kamiona godišnje, na svim graničnim prijelazima između Zapadnog Balkana i EU. Okvirna procjena fiksnih troškova transportnih kompanija je pet eura po satu, što dovodi do podatka o gubitku od 130 milijuna eura godišnje.
Troškovi za sve kompanije, koje sudjeluju u lancima opskrbe su i znatno veći kada se u ovu kalkulaciju uračunaju dodatni gubici - skladištenje, penali zbog kašnjenja u isporukama robe i drugi. Ukoliko bi se prosječno vrijeme za prelazak granice skratilo za tri sata, BDP na Zapadnom Balkanu bi mogao narasti za tri posto, u srednjem roku, pokazuje izvještaj Svjetske banke.
Forum jadransko-jonskih privrednih komora je poslovna asocijacija osnovana 2001.godine, kao sastavni dio Jadransko-jonske inicijative koja danas ima devet zemalja članica: Albanija, BiH, Grčka, Italija, Sjeverna Makedonija, Slovenija, Srbija, Hrvatska i Crna Gora. Članice Foruma su 45 gospodarske komora i drugih javnih i privatnih institucija, a Hrvatska predsjedava do kraja svibnja.
(Poslovni dnevnik) pročitajte više
|
Osnovano Poslovno vijeće Hrvatska-Kazahstan s ciljem širenja suradnje kompanija
Hrvatska gospodarska komora (HGK) i Međunarodna gospodarska komora Kazahstana u četvrtak su u sklopu zajedničkog gospodarskog foruma u Zagrebu osnovale Poslovno vijeće Hrvatska - Kazahstan, izvijestili su iz HGK.
Osnivanjem tog vijeća Međunarodna gospodarska komora Kazahstana i HGK obvezuju se na širenjem suradnje između poduzeća Kazahstana i Hrvatske, promicanje trgovinskih i gospodarskih odnosa i mogućnosti ulaganja, olakšanje pristupa tržištu i izravne razmjene informacija i kontakata između poslovnih zajednica.
"Budući da Kazahstan ima dobar geostrateški položaj, značajne prirodne resurse te s obzirom na to da postoje dobri politički i gospodarski odnosi između EU i Kazahstana, otvara se prilika i za jačanje suradnje hrvatskih i kazahstanskih tvrtki", kazao je predsjednik HGK Luka Burilović. Uvjeren je da je sada pravo vrijeme za ponovnu uspostavu suradnje s kazahstanskim institucijama i u tom smislu veseli ga što su s Međunarodnom gospodarskom komorom Kazahstana osnovali Poslovno vijeće Kazahstan - Hrvatska.
Gospodarske komore Kazahstana i Hrvatske potpisale su i Sporazum o razumijevanju u cilju širenja i razvoja obostrano korisne trgovinske, gospodarske i znanstvene suradnje između tvrtki članica komora.
"Osim baze resursa, tranzitni potencijal i ljudski resursi Kazahstana pružaju izvrsne mogućnosti za proširenje proizvodnih kapaciteta i isporuku robe u središnju Aziju i Kinu", rekao je predsjednik Uprave Međunarodne trgovinske komore Kazahstana Murat Karimsakov, navodeći kako žele potaknuti i razmatranje mogućnosti lokalizacije proizvodnje u Kazahstanu. Međunarodna gospodarska komora Kazahstana, kako je kazao, hrvatskim poduzetnicima može pružiti usluge pronalaženja potencijalnih partnera u regiji, podrške projektima te organiziranje B2B i B2G sastanaka.
Od ukupnog kazahstanskog izvoza čak 39 posto odlazi u Europsku uniju što čini EU najvećim trgovinskim partnerom Kazahstana. EU je 2022. činila gotovo 30 posto ukupne trgovine te zemlje, a EU je i najveći strani ulagač u Kazahstanu.
"Kazahstan je ključni partner Hrvatske u središnjoj Aziji sa značajnim potencijalom u gospodarstvu, energetskoj diversifikaciji, kao i geostrateškim i sigurnosnim pitanjima", kazao je državni tajnik Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Ivo Milatić. Očit je, kako je naveo, i obostrani interes za proširenjem trgovinske razmjene. Milatić je uvjeren da će Poslovno vijeće dati dodatni poticaj unaprjeđenju tridesetogodišnjeg prijateljstva i otvoriti mogućnosti za nove oblike gospodarske suradnje.
Kao supredsjedatelji Poslovnog vijeća Hrvatska - Kazahstan izabrani su predstavnici tvrtki Jadran-galenski laboratorij (JGL) i KazMunayGas. "JGL u Kazahstanu posluje niz godina s godišnjim prihodom 10,5 milijuna eura, a planiramo i daljnji rast", rekao je direktor za digitalnu izvrsnost u JGL-u Mario Volarević. Napomenuo je da se očekuje rast farmaceutskog tržišta s godišnjom stopom od 10 posto do 2025. godine.
Od Poslovnog vijeća očekuje nastavak rada na ekonomskom povezivanju, i sugerirat će osiguravanje carinskih povlastica za medicinske proizvode i dodatke prehrani proizvedene u Hrvatskoj. Na forumu su se okupili predstavnici više od 50 hrvatskih i kazahstanskih tvrtki iz sektora energetike, farmaceutske industrije, transporta i turizma, građevinarstva, IT industrije, elektronike, energetike, poljoprivrede.
Kako se navodi u priopćenju, u 2023. ukupna robna razmjena između Hrvatske i Kazahstan iznosila je 102 milijuna američkih dolara, što je rast od jedan posto u odnosu na prethodnu godinu. U istom razdoblju hrvatski izvoz iznosio je 53 milijuna dolara, što je rast od 136 posto, dok je zabilježeni uvoz dosegao 49 milijuna dolara.
(Hina) pročitajte više
|
O članovima HIZ-a
Ministar Anušić posjetio tvrtku Šestan. ‘Kad Hrvatska nešto napravi, a kada je to najbolje u svijetu, onda smo ponosni’
Potpredsjednik Vlade i ministar obrane Ivan Anušić u srijedu je posjetio tvrtku Šestan- Busch u Prelogu, dugogodišnjeg partnera Ministarstva obrane, te naglasio da kada Hrvatska napravi nešto najbolje na svijetu, a to je zaštitna kaciga, to treba isticati i time se ponositi. „Kada Hrvatska nešto napravi, a kada je to najbolje u svijetu, onda se time trebamo ponositi i trebamo isticati”, rekao je Anušić te dodao da je to svakako zaštitna kaciga tvrtke Šestan-Busch koja izrađuje i druge proizvode... pročitajte više
|
Novi ugovori Ericssona Nikole Tesle vrijedni 4 milijuna eura
S HT-om Mostar, dugogodišnja uspješna suradnja nastavlja se poslovima vezanim uz usluge pružanja podrške pri održavanju Ericssonovih rješenja u fiksnoj i mobilnoj mreži. Ovime će se, na zadovoljstvo krajnjih korisnika ovog operatora, omogućiti jednostavnije i agilnije upravljanje i održavanje mrežnih sustava. Na domaćem tržištu u području digitalno- transformacijskih rješenja potpisano je nekoliko ugovora. U sklopu višegodišnjeg programa katastarskih izmjera, s Državnom geodetskom upravom ugovoren je projekt katastarskih izmjera na otoku Korčuli. Potpisani su i novi ugovori s Ministarstvom unutarnjih poslova te ugovori u području digitalne transformacije javnih usluga, zdravstva i financijske industrije, kao i ugovori vezani uz isporuku komunikacijske opreme za poslovne sustave. Ugovorenim poslovima Ericsson Nikola Tesla nastavlja doprinositi daljnjem razvoju i dostupnosti digitalnih tehnologija i usluga. Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle Ericsson Nikola Tesla je pridruženi član korporacije Ericsson koja predvodi i podržava suvremene načine komuniciranja. Aktivnosti kompanije obuhvaćaju istraživanje i razvoj, dizajn cjelovitih komunikacijskih rješenja, prodaju i marketing, usluge u području višeuslužnih i mobilnih mreža najnovijih generacija, uključujući mobilni Internet te sistemsku integraciju složenih sustava u svim segmentima poslovanja. Kompanija osigurava inovativna ICT rješenja koja unaprjeđuju život ljudi i stvaraju novu vrijednost. Dionicama Ericssona Nikole Tesle trguje se na Redovitom tržištu Zagrebačke burze pod burzovnim simbolom ERNT-R-A. www.ericsson.hr www.youtube.com pročitajte više
|
Meralys kampanja osvojila prestižnu nagradu "Worldwide Marketing Award
Kampanja za Meralys osvojila je prestižnu nagradu The Worldwide Marketing Award za najbolje marketinško ostvarenje i predstavljenu kreativnost na globalnom tržištu. Priznanje je dodijeljeno na europskoj konferenciji Nicholas Hall CHC, a ova se nagrada smatra jednom od najznačajnijih u industriji. „Sreća, ponos, zadovoljstvo i još puno pozitivnih emocija iznova nam je priuštio naš Meralys! I ne samo nama, dvjestotinjak međunarodnih stručnjaka prisutnih na dodjeli nagrada u Rimu, nakon prikazivanja spota nije krilo svoje impresije i ushićenje. Mnogi su mi prilazili i čestitali, vidno oduševljeni našom kampanjom s riječima da smo apsolutni pobjednici bez konkurencije“, izjavila je Maša Margan Vunić, globalna brend menadžerica za Meralys, koja je na svečanosti okupljenima predstavila put od kreiranja do lansiranja „Šta to stavljaš u nos?“ priče, iznimne rezultate koje je kampanja polučila u prodaji, te utjecaju iste na imidž JGL-ovog brenda i kompanije. Nakon predstavljanja i izbora petoro finalista, okupljeni su na licu mjesta glasovali za tri favorita, uz rangiranje istih ocjenama od 1 do 3. „Nicholas Hall CHC nagrađuje izvanredna postignuća u području marketinga i kreativnosti na tržištu, a naš glavni cilj je da isticanjem najboljih potaknemo više standarde inoviranja i izvedbe u području brige o zdravlju potrošača. Bila je ovo noć slavlja i priznanja za Meralysov marketinški sjaj! Čestitamo vam na vrhunski obavljenom poslu koji ima veliki značaj u razvoju i poticanju kreativnosti i inovativnosti, te dokazuje da za dobre ideje nema lokalnih ili regionalnih granica“, poručili su organizatori konferencije. „Meralys kampanja jedna je od rijetkih iz područja farmaceutike koja ovako visoko kotira na svjetskim ljestvicama učinkovitosti i kreativnosti. Njenu vrijednost još je jednom potvrdila i struka, jer su na Nicholas Hall godišnjem eventu glasali upravo naši kolege marketingaši u području Consumer Healthcarea, što ovoj nagradi daje posebnu vjerodostojnost“, objašnjava Anna Maria Librić, direktorica Strategije u JGL-u i dodaje: „Vjerujem da je ključ uspjeha u njenoj diferencijaciji kroz lagani humor i „otkačenost“, što je bilo zahtjevno izbalansirati da bude relevantno krajnjem korisniku. Tu je naša agencija, uz Mašino kontinuirano usmjeravanje, napravila zaista sjajan posao.“ Vrijedi dodati i kako je u ovoj, najprestižnijoj kategoriji The Worlwide Marketing Award uz JGL konkuriralo još četiri finalista – farmaceutske kompanije iz SAD-a, Brazila, Finske te Ujedinjene Kraljevine/Belgije. JGL je kampanju „Šta to stavljaš u nos?“ realizirao u suradnji s kreativnom agencijom Utorak - biro za propagandu, a na projektu je sudjelovala i medijska agencija PHD Media. Meralys HA pročitajte više
|
Dalekovodu novi poslovi u Sloveniji i Albaniji
Dalekovod je u četvrtak izvijestio o sklopljenim ugovorima za projekte izgradnje dalekovoda u Sloveniji i transformatorske stanice u Albaniji, ukupne vrijednosti iznad 27 milijuna eura.
Slovenska članica Dalekovod Grupe, Dalekovod d.o.o. Ljubljana, potpisala je u konzorciju sa slovenskom tvrtkom ENS, ugovor sa slovenskim operaterom prijenosnog sustava ELES, za izgradnju dalekovoda DV 2x110kV Hudo - Kočevje, u iznosu od 14,5 milijuna eura.
Taj projekt obuhvatit će rušenje postojećeg i izgradnju novog dalekovoda ukupne duljine od 31,2 kilometra te će se sastojati od 111 dvosistemskih dalekovodnih stupova. Početak radova je predviđen u lipnju ove godine, a završetak svih radova očekuje se u siječnju 2026. godine. Većina radova će se izvoditi u blizini postojećih vodova pod naponom, što zahtijeva precizno planiranje i koordinaciju kako bi se osiguralo nesmetano funkcioniranje postojećeg sustava prijenosa energije.
U konzorciju s građevinskom tvrtkom 4A-M SHPK, Dalekovod je potpisao i ugovor s OSHEE Grupom, operatorom distribucijskog sustava Albanije, za izgradnju nove transformatorske stanice 110/20kV i pripadajuće distribucijske mreže.
Projekt je vrijedan nešto više od 13 milijuna eura, financira ga Njemačka razvojna banka KfW, te će trajati dvije godine. Modernizacija elektroenergetske mreže u području Kamzea, koji je doživio značajan urbanistički i ekonomski razvoj, bit će ključna za daljnji napredak tog područja.
"Potpisivanje ovih ugovora predstavlja potvrdu naše strateške orijentacije prema kontinuiranom jačanju pozicije na svim tržištima - domaćem, susjednim i onim europskim", kazao je član Uprave Dalekovoda Tvrtko Zlopaša.
(Hina) pročitajte više
|
Obavijesti
Napredni seminar Pravila Incoterms® 2020
Međunarodna trgovačka komora (ICC) Hrvatska i Hrvatska gospodarska komora organiziraju napredni seminar Pravila Incoterms® 2020, koji će se održati u utorak, 7. svibnja, od 9:30 do 16:00 sati, u vijećnici Hrvatske gospodarske komore, na adresi Rooseveltov trg 2, Zagreb. Ovaj seminar ima za cilj pružiti korisne savjete za ispravnu upotrebu pravila Incoterms® 2020 u domaćim i prekograničnim transakcijama. Pravila Incoterms globalno su priznati standard o upotrebi domaćih i međunarodnih trgovinskih... pročitajte više
|
Radionica o održivom poslovanju i primjeni ESG standarda u praksi
Nakon uspješno odrađene prve radionice o održivom poslovanju i primjeni ESG standarda u praksi, HIZ d.o.o. za poslovne usluge organizira radionicu na istu temu dana 10. svibnja 2024. godine, od 9.00 do 15.00 sati, u prostorijama Udruge Hrvatski izvoznici, Fallerovo šetalište 22, 4. kat, u Zagrebu. Radionicu će voditi gospođa Jasminka Belačić, specijalistica za poslovno izvještavanje koja posjeduje teoretska te posebno praktična znanja i iskustva u području ESG-a, koja je bila uključena u korporativno izvještavanje, izradu strategije održivog razvoja i primjenu u praksi Končar grupe. Ne treba se posebno naglašavati da je tema od izuzetnog značaja svim poduzetnicima, bilo da su sami obveznici nefinancijskog izvještavanja, bilo da su u dobavnim lancima poduzetnika koji su obveznici izvještavanja ili kao sudionici u bankarskom poslovanju. Kotizacija za radionicu iznosi 175 eur+pdv. Na radionici ćete saznati: - Tko su obveznici nefinancijsko izvještavanja
- O uvođenju ESG sustava u poslovanje,
- Taksonomiji-u
- Greenwashing
- Strategiji i poslovnim planovima
- ESG standardi.
Lijepo molimo da nam potvrdite zainteresiranost na e-mail: direktor@hrvatski-izvoznici.hr najkasnije do 08.05.2024.g. pročitajte više
|
Egipat - EU investicijska konferencija 2024.
Dostavljamo obavijest Veleposlanstva Egipta u Zagrebu kojom pozivaju zainteresirane službene predstavnike iz Republike Hrvatske na sudjelovanje na Investicijskoj konferenciji 2024, a koja će biti organizirana u suradnji s Europskom unijom. Konferencija će se održati od 29. do 30. lipnja 2024. u gradu Kairu. Veleposlanstvo Egipta u Zagrebu moli povratnu informaciju o sudionicima koji se namjeravaju odazvati upućenom pozivu. [dokument1] pročitajte više
|
Radionica: Strategija, simulacija, akcija – Preuzmite kontrolu nad lancem opskrbe
Mjesto održavanja: Centar za poduku Trinom – Strojarska cesta 24, 10 000 ZAGREB Vrijeme održavanja: 23.05.2024 (od 09,00 – 16,00 h) Trener: Antonio Zrilić Da li znate da lanac opskrbe čini između 50% i 70% ukupne vrijednosti poduzeća (tu ulaze skladišta, pogoni, oprema i zalihe). Stoga, efikasno upravljanje lancem opskrbe može značajno povećati vrijednost poduzeća kroz smanjenje troškova, poboljšanje kvalitete proizvoda i usluga, te povećanje zadovoljstva kupaca i lojalnosti. U današnjem turbulentnom poslovnom okruženju, održavanje učinkovitog i otpornog lanca opskrbe postalo je ključno za opstanak i rast svakog poduzeća. Dramatične promjene u globalnoj ekonomiji, poremećaji u dobavnim lancima i rastuća neizvjesnost zahtijevaju proaktivan i strateški pristup upravljanju lancima opskrbe. Ova radionica je dizajnirana da poboljša robustnost i agilnost vašeg lanca opskrbe. Ona predstavlja sveobuhvatni pregled ključnih elemenata strategije upravljanja lancem opskrbe, sa naglaskom na simulaciji i akciji kao temeljnim alatima za optimizaciju poslovanja u dinamičnom poslovnom okruženju. Kome je seminar namijenjen: Menadžerima, voditeljima i direktorima te profesionalcima koji žele nešto više. Svim tvrtkama koje žele unaprijediti učinkovitost lanca opskrbe i implementacije strategija.
Ciljevi radionice: Razumjeti ključne koncepte i strategije za upravljanje kompleksnim lancima opskrbe. Steći vještine za mapiranje, modeliranje i simulaciju lanca opskrbe koristeći napredne tehnike. Naučiti kako identificirati i upravljati rizicima te razvijati otporne strategije za različite scenarije. Ovladati alatima za usklađivanje akcija u lancu opskrbe sa strateškim ciljevima poduzeća. Razviti sposobnost dizajniranja i implementacije strategija sljedeće generacije za robusne i prilagodljive lance opskrbe. Napraviti stres test svog lanca opskrbe i trenutnih strategija
Sadržaj radionice: I. dio: Strategija - Što je i kako izbjeći “bullwhip” efekt?
- Supply chain strategy roadmap
- Simulator za upravljanje kompleksnim lancima opskrbe
- 5 ključeva za jačanje lanca opskrbe
- 5 koraka za upravljanje lancem opskrbe – stres test za lance opskrbe u budućnosti
- Tri razloga zašto dolazi do razlike između formulacije i izvršenja strategije?
II.dio: Supply chain strategija - Mapiranje lanca opskrbe
- Supply chain digital twin – Izrada modela lanca opskrbe
- Katalogiziranje strategija i akcija
- Kako uskladiti supply chain akcije sa strategijom
- Izvori poremećaja u zadnje 3 godine i njihov utjecaj – Što smo naučili iz nedavnih recesija?
- Risk Safari – Što slon, meduza, nosorog i labud imaju sa rizicima?
- O koja dva najveća poremećaja govorimo?
III.dio: Izrada scenarija - Horizont scenarija
- Matrica utjecaja i neizvjesnosti
- Ključni faktori koji pridonose riziku i koji su ključni pokretači promjena.
- Sile koje utječu na predmet scenarija
- Taktička pitanja za „what-if“ scenarije
- Kako odgovoriti na pitanja koja vam oduzimaju san?
- Razvoj 4 scenarija
IV.dio: Supply chain strategija sljedeće generacije - Razvijanje signala (kpi-evi za rano detektiranje pojedinih scenarija)
- Stres test trenutnih strategija sa scenarijima
- Manevri izbjegavanja negativnih utjecaja pojedinih scenarija
- Kako dizajnirati strategiju za Next generation supply chain?
Metode: Polaznici će biti poticani da aktivno sudjeluju u timskim aktivnostima kao što su timske diskusije i prezentacije, poslovne igre i simulacije Vježbe: PESTLE SWOT Izrada scenarija Supply chain strateška matrica Katalogiziranje strategija Izrada signala Vaše ulaganje: 280 € + PDV (popust na 3 i više polaznika) Rane prijave: 250 € + PDV za uplate do 08.05.2024. Napomena: Popusti se ne zbrajaju uz dodatnu napomenu da članovi udruge Hrvatski izvoznici imaju dodatni popust za prijavu od 10%, te prilikom prijave u promo kodu je potrebno upisati: HIZ.
pročitajte više
|
Izvozne prilike
Aktualne izvozne prilike koje prikuplja gospodarska diplomacija Ministarstva vanjskih i europskih poslova od 06.03.2024. - 26.04.2024. možete pronaći OVDJE
|
|
|
|
|