|
|
HIZ newsletter izvoznik br. 233
Vijesti
Đuro Đaković grupa ostvarila 3,4 milijuna eura bruto dobiti
Slavonskobrodska tvrtka Đuro Đaković je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila konsolidiranu dobit prije oporezivanja od 3,4 milijuna eura, što je 23,5 posto manje nego u istom razdoblju lani kada je dobit bila 4,5 milijuna eura, pokazuje konsolidirano financijsko izvješće objavljeno u utorak na Zagrebačkoj burzi. Ukupni konsolidirani prihodi tvrtke iznosili su 89,5 milijuna eura i veći su za 15,5 posto, a ukupni su rashodi porasli za 17,9 posto, na 86,1 milijun eura. Tri ključna cilja Glavninu prihoda čine prihodi od prodaje koji su dosegnuli 82,6 milijuna eura. Prihodi od prodaje na domaćem tržištu ostvareni su u iznosu od 10,95 milijuna eura. Na inozemnom tržištu ostvareno je 71,7 milijuna eura. Kada je riječ o očekivanjima u ovoj godini, u izvješću tvrtke kojoj je na čelu Marko Ćosić, navodi se kako se trenutno glavni procesi koji se događaju u grupaciji Đuro Đaković odnose na tri ključna cilja – nastavak procesa restrukturiranja temeljenom na programu restrukturiranja koji obuhvaća razdoblje od 2022. do kraja 2024. godine, optimizaciju proizvodnog procesa vagona sa stajališta učinkovitosti i obujma te prodajne aktivnosti u odjelu Transporta i Obrane kako bi se osigurali novi ugovori u 2025. godini. Stabilizirano poslovanje Ugovorenost poslova društva grupacije do kraja 2024. godine, kako se navodi, iznosi 49,1 milijuna eura. Grupacija je, kako se ističe u izvješću, ušla u stabilnu fazu poslovanja koja se treba nastaviti s rastom prihoda i profitnih marži. Početkom listopada objavljeno je da su Đuro Đaković Specijalna vozila dogovorili sa švicarskim naručiteljem proizvodnju i isporuku teretnih vagona Tagnpps 95 m3, u vrijednosti od 24 milijuna eura. Na kraju rujna u društvima grupacije Đuro Đaković bilo je zaposleno ukupno 755 zaposlenika. (Poslovni dnevnik) pročitajte više
|
DZS: U devet mjeseci izvoz porastao 3,5 posto
Vrijednost hrvatskog robnog izvoza u prvih devet mjeseci ove godine iznosila je 17,5 milijardi eura što je 3,5 posto više nego u istom razdoblju lani, dok je uvoz porastao za 4,7 posto, na 31,4 milijardi eura, pokazuju prvi podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) objavljeni u petak.
Vanjskotrgovinski deficit je iznosio 13,9 milijardi eura, a pokrivenost uvoza izvozom 55,8 posto. U prvih devet mjeseci lani pokrivenost je iznosila 56,4 posto.
Prema prvim podacima DZS-a, u članice EU-a u prvih devet mjeseci ove godine izvezeno je robe u vrijednosti 11,5 milijardi eura ili 0,1 posto više nego u istom razdoblju lani. Vrijednost uvezene robe iz članica EU-a porasla je za 8,3 posto, na 24,6 milijardi eura.
Statistika kod izvoza u zemlje nečlanice EU-a registrira rast od 10,8 posto, na 5,96 milijardi eura, uz istodobni pad robnog uvoza za 6,4 posto, na gotovo 6,8 milijardi eura.
DZS je u petak objavio i druge, korigirane podatke o robnoj razmjeni za prvih osam mjeseci ove godine koji pokazuju da je izvoz u odnosu na isto razdoblje 2023. porastao za 3,6 posto, na 15,5 milijardi eura, a uvoz za 4,7 posto, na 27,98 milijardi eura.
Prema revidiranim podacima vanjskotrgovinski deficit u prvih osam mjeseci ove godine je iznosio 12,4 milijarde eura, a pokrivenost uvoza izvozom bila je 55,5 posto.
(Hina) pročitajte više
|
Rekordan rezultat izvoznika u SAD-u i BiH, Slovačka novo važno tržište
Hrvatska izvozna statistika i dalje nema negativan predznak, premda se sa strepnjom prate ne baš ohrabrujuće vijesti o gospodarskim trendovima na našem najvažnijem tržištu Njemačkoj.
Zasluga za plus u ukupnoj vrijednosti izvoza hrvatskih tvrtki pripada i dalje tržištu tzv. trećih zemalja, dok je prodaja u članicama EU ostala na lanjskoj razini.
Preliminarni podaci DZS-a za prva tri tromjesečja pokazuju da je s gotovo 17,5 milijardi eura izvoz roba porastao na godišnjoj razini za 3,5%, a od toga gotovo 6 milijardi čini prodaja u zemljama izvan EU, u kojima je naš izvoz povećan za 10,8% u odnosu na lanjskih devet mjeseci. No, uvoz raste nešto bržom dinamikom - s 31,4 milijarde eura veći je za 4,7%.
Pritom je trend obrnut u odnosu na izvoz, jer za razliku od izvoza uvoz raste iz zemalja EU (8,3%), koji inače čini i najveći njegov dio, gotovo četiri petine ukupnog iznosa, dok iz ostatka svijeta uvoz pada za gotovo 6,4%.
Nakon dugo vremena apstinencije, izvoznici su se vratili i prodali u osam mjeseci 45% više nego lani.
Detaljniji podaci bit će dostupni za mjesec dana, kada ih DZS obradi, no iz objavljenih podataka za prvih osam mjeseci vidljivo je da su za ovogodišnje rezultate izvoznika najzaslužniji novi poslovi na nekoliko tržišta.
Prije svega, traje i dalje snažan rast u susjednoj BiH, koja se s više od 1,80 milijardi eura realizacije hrvatskih izvoznika u prvih osam mjeseci i s rastom od 23% sve više približava Njemačkoj, koja još drži poziciju najvećeg kupca naših proizvoda (1,88 milijardi eura). Premda se konstantno govori o padu narudžbi i obustavljanju poslova u Njemačkoj, izvoz u tu zemlju još je u blagom plusu, od 0,5%.
Drugi važan skok ove godine bilježi se na tržištu SAD-a, gdje je izvezeno dosad rekordna vrijednost u osmomjesečnom razdoblju, čak 514 milijuna eura. Taj rezultat bolji je za više od 41% u odnosu na prošlogodišnje brojke, a zasluge idu farmaceutima, izvozu elektrotransformatora i oružja.
Ovu godinu očekuje se sjajan konačan ‘skor’, dok se pozorno osluškuje kakvi će biti carinski ‘penali’ koje najavljuje novi američki predsjednik Donald Trump nakon preuzimanja Bijele kuće krajem siječnja 2025. i radi izračune mogućih efekata na daljnje poslove u SAD-u.
Oporavio se i izvoz u Sloveniju, a među novim tržištima na kojima su se izvoznici probili je i Slovačka, koja je s rastom od čak 97% ušla na listu 10 vodećih hrvatskih izvoznih tržišta (izvezeno je 357 milijuna eura).
Od Trećih tržišta u izvoznoj statistici izdvaja se još Kina, u koju je vrijednost izvoza s obzirom na potencijal i dalje skromna, no nakon dugo vremena apstinencije, izvoznici su se vratili i prodali u osam mjeseci 45% više nego lani, ukupno 72 milijuna eura vrijednih roba. Od glavnih izvoznih tržišta, pad se bilježi u Italiji, te Francuskoj i Srbiji, dok je nakon višegodišnjeg snažnog potonuća vrijednosti izvoza u Mađarsku, negativan trend gotovo zaustavljen.
Gledaju li se djelatnosti, prerađivačka industrija izvozi više nego u 2023. (+3,5% u prvih osam mjeseci), a najvažniji industrijski izvoznik su proizvođači električne opreme, s izvezenih 1,41 milijardu eura i skokom od 7,8%.
Pozitivan trend i snažne lanjske stope rasta prehrambena industrija ove godine gubi, točnije izvoz je neznatno ispod lanjske razine (1,3 milijarde eura). Izvoz i sirove i rafinirane nafte ponovno je u usponu, a raste i izvoz farmaceuta, kemijske, te proizvodnje motornih vozila i odjeće. Negativan trend bilježi prodaja plina i otpada, te namještaja, kao i poljoprivreda. Nepovoljan, pak, ostaje i dalje odnos hrvatskog izvoza i uvoza. Vanjskotrgovinski deficit u prva tri tromjesečja gotovo je dosegnuo 13,9 milijardi eura, a pokrivenost uvoza izvozom tek je na razini od 55,8%.
(Poslovni dnevnik) pročitajte više
|
Svečano obilježeno dvadeset godina udruge Hrvatski izvoznici
Dana 14. studenog 2024. godini pod visokim pokroviteljstvom Vlade Republike Hrvatske, udruga Hrvatski izvoznici, svečano je obilježila dvadesetu obljetnicu i dodjelu nagrada „Platinasti ključ“ uz prisustvo predstavnika iz nadležnih institucija, partnera, suradnika, te hrvatskih izvoznika. Hrvatski izvoznici osnovani su 2004. godine kao neprofitna udruga i predstavničko tijelo tvrtki i organizacija koje zajednički djeluju na promociji i zastupanju interesa hrvatskog izvoza. HIZ proteklih dvadeset godina okuplja hrvatske izvoznike, zastupa njihove interese prema nadležnim institucijama i u medijima, organizira edukacije i događanja na temu izvoza te utječe na podizanje svijesti hrvatskih građana o nužnosti izvoza i njegovom značaju za ukupno gospodarstvo Republike Hrvatske.Svake godine udruga Hrvatski izvoznici organizira Konvenciju hrvatskih izvoznika i dodjelu nagrada „Zlatni ključ“ najboljim izvoznicima za prethodnu godinu. U srpnju, 2024.g. kao i svake godine, zajedno s partnerima i pod visokim pokroviteljstvom Vlade Republike Hrvatske, organizirana je 19. konvencija i 17. dodjela nagrade „Zlatni ključ“. U povodu desete obljetnice osnivanja, 2014. godine, Predsjedništvo HIZ-a donijelo je odluku o dodjeli nagrade "Platinasti ključ" kojom se željelo posebno istaknuti izvoznike koji su u kontinuitetu dokazali svoju izvrsnost. Tradicija se nastavila, te za dvadesetu obljetnicu HIZ-a dodijeljene su nagrade „Platinasti ključ“, najboljim izvoznicima koji su tijekom godina najviše dobivali nagradu „Zlatni ključ“ i time se svrstali u kategoriju izvrsnih izvoznika. Najbolji i stoga dobitnici Platinastog ključa su: AD PLASTIK d.d., ALTPRO d.o.o., DOK-ING d.o.o., E.G.O. Elektrokomponente d.o.o., HS PRODUKT d.o.o., JADRAN-GALENSKI LABORATORIJ d.d., KONČAR Distributivni i specijalni transformatori d.d, KONČAR – Energetski transformatori d.o.o., LPT d.o.o., PLIVA HRVATSKA d.o.o., PODRAVKA d.d. i Vetropack Straža d.d. Dobitnici nagrade „Platinasti ključ“ su društva koja su perjanice hrvatskog izvoza, godinama ostvaruju zavidne izvozne rezultate na osnovu kvalitete i inovativnosti svojih proizvoda, usluga i ukupnog poslovanja. Na proslavi 20 godišnjice HIZ-a su prisustvovali i predstavnici CITHA-e /Confederation of International Trading Houses Association/ - internacionalne asocijacije izvoznih udruga. CITHA ima za članove udruge iz Austrije, Bugarske, Njemačke, Italije, Španjolske, Švicarske i UK, registrirana je u Brussels i partner je UNCTADU, OECD-u, WTO i EU Komisiji. Predstavnici članova CITHE odabrali su udrugu Hrvatski izvoznici radi iskustva i djelovanja u promicanju hrvatskog izvoza, a u svrhu želje za daljnjim povezivanjem i osvarenjem zajedničke suradnje. pročitajte više
|
Hrvatske tvrtke na sajmu i konferenciji o obnovi Ukrajine u Varšavi
HGK je organizirala delegacijski posjet domaćih tvrtki međunarodnom sajmu i konferenciji "Rebuild Ukraine Construction and Energy", koji se održava od 13. do 14. studenoga u Varšavi, izvijestili su iz HGK.
"Iako ukupno potrebni kapaciteti za obnovu Ukrajine od posljedica rata još nisu poznati, sada je pravi trenutak za poslovne planove i pronalazak partnera. Uključenje u obnovu Ukrajine svakako je prilika za zadržavanje uzlazne putanje u građevini i energetskoj te prometnoj infrastrukturi u idućem desetljeću, nakon što završi vlastita obnova od potresa i veliki infrastrukturni projekti iz sredstava EU. Cilj posjete ovom sajmu je uspostaviti poslovne kontakte s velikim tvrtkama iz cijele Europe kako bi trenutak početka obnove i rekonstrukcije Ukrajine mogli dočekati spremni za suradnju s budućim dionicima obnove," poručila je potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj
U hrvatskoj delegaciji koja je posjetila sajam sudjelovale su četiri hrvatske tvrtke - Odašiljači i veze, Dalekovod, LED Elektronika i STSI, koje su zainteresirani za sudjelovanje u procesu oporavka i obnove Ukrajine.
"Naša prisutnost na tom značajnom događaju potvrđuje stratešku važnost koju pridajemo obnovi Ukrajine i rekonstrukciji njene energetske infrastrukture. Dalekovod već aktivno prati stanje u Ukrajini, gdje unatoč izazovnim okolnostima imamo operativnu podružnicu. U suradnji s ukrajinskim investitorima trenutno pripremamo nekoliko projekata, dok istovremeno s nestrpljenjem čekamo daljnje otvaranje tržišta", rekao je član Uprave Dalekovoda Tvrtko Zlopaša.
Sajam je okupio više od 500 izlagača koji su predstavili svoja rješenja za obnovu i rekonstrukciju Ukrajine, ugostivši više od 15 tisuća posjetitelja iz cijelog svijeta. Ujedno, predstavio se veliki broj sudionika iz zemalja kao što su Njemačka, Danska, Francuska, Kanada, Švedska, Češka, SAD, Finska, Austrija, Norveška i Velika Britanija, navode iz HGK.
"Europska komisija na ovoj je konferenciji objavila i poziv na iskaz interesa za mobilizaciju privatnih ulaganja EU-a, potičući zajedničke pothvate, stvaranje konzorcija koji uključuju poduzeća iz EU-a, ali i Ukrajine. Financijski okvir Europske komisije za Ukrajinu ima vrijednost 50 milijardi eura, a i veliki broj skandinavskih zemalja pripremio je svoje dugoročne financijske okvire. Dok fizička obnova ratom uništene infrastrukture čeka, drugi aspekti obnove već započinju. Investitori ne čekaju - najveća korporativna akvizicija u Ukrajini u posljednjih 20 godina upravo je dovršena od strane francuskih investitora, a veliki broj kompanija priprema konkretne projekte i značajne investicije,“ poručio je Dario Kaurić, savjetnik za međunarodnu suradnju i regulatorne poslove iz Odašiljača i veza.
(Hina)
pročitajte više
|
Digital Transformation Conference 2024.
Dana 12. i 13. 11. 2024. je udruga Hrvatskih izvoznika, na poziv prof. dr. sc. Slavka Vidovića, člana Upravnog odbora Udruge, u svojstvu partnera, prisustvovala na Digital Transformation Conference. Konferenciju su organizirali Ekonomski fakultet, Fakultet elektrotehnike i računarstva - Inovacijski centar Nikola Tesla, Fakultet organizacije i informatike Varaždin, Sveučilište u Dubrovniku, Centar za istraživanje digitalne transformacije-CREDO, ILBA Poslovna akademija, CroSI-Udruga za promociju pametnih industrija i INFODOM. Tokom dvodnevne konferencije adresirana je javna uprava, akademska zajednica i posebno malo i srednje poduzetništvo kao korisnik usluga, te je naglašena uloga pametnih industrija i umjetne inteligencije u povećanju konkurentnosti i održivosti u gospodarstvu. Posebno interesantnu prezentaciju je održao prof. dr. sc. Slavko Vidović, osnivač INFODOMA o Digital Triple Play-u kao modelu za paralelno upravljanje digitalnom transformacijom, širenje umjetne inteligencije i povećanje kibernetičke sigurnosti. Istaknuto je da digitalna transformacija kao ključni prioritet EU i Hrvatske, oblikuje gospodarstvo, društvo i naš svakodnevni život i predstavlja globalni prioritet. Hrvatska je postigla značajne iskorake na području javne uprave s platformama kao e-građani, zemljišne knjige, dok na području gospodarstva tek treba napraviti dodatne aktivnosti na području umjetne inteligencije. Posebnu važnost za gospodarstvo, malo i srednje poduzetništvo u okviru kojeg su apostrofirani članovi Udruge hrvatskih izvoznika, ima mreža centara EU za digitalne inovacije EDIH mreža. Cilj je zapravo sinergijski uvezati akademsku zajednicu i industriju u izgradnji digitalnih kapaciteta koji će potaknuti razvoj gospodarstva. Kroz mrežu EDIHA se ima osnažiti gospodarstvo i tokom konferencije je dogovorena suradnja s FER-om odnosno prof. dr. sc. Hrvojem Đapom, koji bi za članove Udruge održao predavanje o EDIH-u, te usmjerio članove udruge kako privući sredstva za razvoj. Financijski model je specifičan jer jedna polovica novca dolazi iz europskog programa koji je sličan programu Horizon, a druga se polovica financira na nacionalnoj razini. Sigurni smo da će suradnja s FER-om biti korisna za članove Udruge Hrvatskih izvoznika. Hrvatski izvoznici pročitajte više
|
IT Solution Summit - Zürich
Gospodarska komora Švicarska-Srednja Europa organizira skup posvećen rješenjima u području IT-a (IT Solutions Talent Summit) u Zürichu, 2. prosinca 2024. Ovogodišnji skup tematski je usredotočen na područja: Artificial Intelligence, Cyber Security & Data Science te je cilj summita povezati IT tvrtke iz regije CEE sa švicarskim poduzećima radi predstavljanja svoje ekspertize i rezultata, istraživanja mogućnosti nastupa na švicarskom tržištu te povezivanja sa švicarskim partnerima. Ciljevi nastupanja na summitu su: - širenje mreže i izgradnje partnerstva sa švicarskim tvrtkama, donositeljima odluka i stručnjacima u sektoru IT-a radi uspostave dugoročne buduće suradnje; - predstavljanje svojih rezultata i ekspertize kroz B2B sastanke sa švicarskim poduzećima i stručnjacima; - povećanje vidljivosti kroz sudjelovanje u panelima ili vođenjem sesija o tehničkim rješenjima (premium package); - stjecanje uvida u švicarsko tržište kroz sudjelovanje u tematskim radionicama (poslovna kultura, ulaganja, prekogranično zapošljavanje) te kroz vrijedne interakcija sa švicarskim i CEE partnerima tokom cijelog dana. Broj sudjelovanja na summitu je ograničen na 25 tvrtki iz CEE regije, a kriterij odabira će biti utemeljen na zemlji porijekla, veličini tvrtke te ekspertizi u tematskim područjima Artificial Intelligence, Cyber Security & Data Science Upute sudjelovanja na nastupu se mogu naći na poveznicama: https://cee-swiss-it-solutions-talent.b2match.io/ https://cee-swiss-it-solutions-talent.b2match.io/faq, dok se brošura koja sadrži dodatne informacije o naravi summita nalazi u prilogu. Za sva dodatna pitanja, na raspolaganju stoji Veleposlanstvo Republike Hrvatske u Bernu. pročitajte više
|
3. izdanje Japansko-afričkog javno-privatnog foruma od 16. do 17.12.2024.
U organizaciji Vlade Obale Bjelokosti, održat će se 3. izdanje Japansko-afričkog javno-privatnog foruma, od 16. do 17. prosinca 2024. u gradu Abidjan. Forum ima za cilj promicanje gospodarskih odnosa između Japana i Afrike, istovremeno istražujući izglede za poboljšanu suradnju. Nastavno na navedeni cilj, Veleposlanstvo Republike Côte d’Ivoire poziva hrvatske gospodarstvenike, kao i sve zainteresirane za aktivnu raspravu i umrežavanje s japanskim i afričkim javno-privatnim sektorom, na sudjelovanje na ovom forumu. pročitajte više
|
Predsjednik Milanović primio izaslanstvo udruge Hrvatski izvoznici povodom obilježavanja 20. obljetnice djelovanja
Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović primio je danas u Uredu predsjednika izaslanstvo Udruge Hrvatski izvoznici (HIZ) povodom obilježavanja 20. obljetnice djelovanja ove neprofitne i nevladine organizacije. Udruga je osnovana 2004. na inicijativu vodećih gospodarstvenika i velikih izvoznika, a okuplja poduzeća i organizacije koje aktivno doprinose promociji i razvoju hrvatskog izvoza te zastupa interese domaćih izvoznika na globalnom tržištu. Tijekom sastanka, članovi izaslanstva predstavili su ključne rezultate rada udruge i aktivnosti koje provode s ciljem unaprjeđenja položaja hrvatskih izvoznika. Posebno su istaknuli važnost kontinuiranog praćenja potreba domaćih tvrtki koje plasiraju svoje proizvode i usluge na međunarodna tržišta. A kao jednu od najvećih prepreka s kojima se danas u Hrvatskoj suočavaju naveli se nedostatak radne snage. Predsjednik Milanović istaknuo je važnost kontinuirane potpore izvoznicima kroz osiguranje povoljnog poslovnog okruženja, inovativne politike i jačanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva. Prema podacima za 2023. godinu, hrvatski izvoznici čine 16,3% ukupnog broja poduzetnika u zemlji, njih 25.516, a izvoz robe na inozemna tržišta iznosio je 33,5 milijardi eura. Iako je to 4,2% manje u odnosu na 2022. godinu, udio izvoza ostaje značajan segment hrvatskog gospodarstva. U izaslanstvu HIZ-a bili su predsjednik Davor Baković, opunomoćenik zamjenika predsjednika Josip Škoro, potpredsjednica Aleksandra Hadun Homar, opunomoćenik potpredsjednika Mario Grgurinović, potpredsjednik Domagoj Matasić, opunomoćenik potpredsjednika Dino Ćoza Saršon, članovi Upravnog odbora Vanja Burul, Kruno Križan, Marko Jurman, Andrija Lalić, Slavko Vidović, Zvonimir Viduka, tajnica Ljiljana Habunek te voditeljica ureda Nevenka Plivelić. Izvor: Ured Predsjednika RH pročitajte više
|
Posjet CITHA-e
Dana 14. i 15.11.2024.g. udruga Hrvatski izvoznici je bila domaćin CITHA- i /Confederation of International Trading Houses Association/ - internacionalne asocijacije izvoznih udruga/. CITHA-ini članovi su udruge iz Austrije, Bugarske, Njemačke, Italije, Španjolske, Švicarske i UK, registrirana je u Brussels i partner je UNCTADU, OECD-u, WTO i EU Komisiji. Predstavnici članova CITHA-e odabrali su udrugu Hrvatski izvoznici radi iskustva i djelovanja u promicanju hrvatskog izvoza, a u svrhu želje za daljnjim povezivanjem i ostvarenjem zajedničke suradnje. Predstavnici članova CITHA-e su prisustvovali proslavi 20 godišnjice HIZ-a te su iskoristili priliku i predstavili CITHA-u članovima HIZ-a na Skupštini koja je održana 15.11.2024.g. Dana 15.11.2024.g. HIZ je organizirao vrlo uspješan sastanak predstavnika CITHA-e s partnerima HIZ-a kao i nadležnim ljudima iz Ministarstva gospodarstva, Ministarstva financija i Ministarstva vanjskih i europskih poslova. Na sastanku su razmijenjena mišljenja o tekućim problemima gospodarstva svih zemalja EU, a koja se tiču privlačenja i zadržavanja kvalificirane i kvalitetne radne snage kao i pitanje ekonomskog okruženja naših zemalja. Nakon Skupštine HIZ-a održan je završni sastanak s predsjednikom Davorom Bakovićem na kojem je predstavnicima CITHA-e predstavio HIZ i tokom kojeg su razmijenili iskustva u radu Udruga. Zaključno, potvrđeno je da ima mnogo dodirnih točaka i elemenata za daljnje partnersko povezivanje. Hrvatski izvoznici pročitajte više
|
Održana Skupština Hrvatskih izvoznika
Dana 15.11.2024. održana je 28. skupština udruge Hrvatski izvoznici sa slijedećim dnevnim redom: 1) Izbor članova Radnog predsjedništva 2) Izbor Verifikacijske komisije 3) Izvješće Verifikacijske komisije 4) Izbor zapisničara i ovjerovitelja zapisnika 5) Usvajanje plana rada i financijskog plana udruge HIZ-a za 2025.g. 6) Razno Posebno naglašavamo da je prema točki 5. Skupština HIZ-a usvojila predloženi plan rada kao i financijski plan za 2025. godinu. Plan rada za 2025. obuhvaća: - suradnja s Vladom Republike Hrvatske i nadležnim institucijama - daljnja suradnje sa srodnim udrugama: HGK, HOK, HUP, CRANE, HUM-CROMA - financijskim institucijama kao što su HBOR, HPB, ERSTE BANK, PBZ. Projekti HIZ-a u 2025.g.: redovne 29. i 30. skupština HIZ-a, 20. konvencija Hrvatskih izvoznika i18. dodjela nagrada „Zlatni ključ“ najboljim izvoznicima za 2024.g. i organizacija te edukacija izvoznika putem znanstvenih i stručnih radionica i predavanja. Jednoglasno je usvojen i financijski plan udruge HIZ s informacijom da se s 01.12.2024. g. povećava članarina u HIZ-u. Temeljem Statuta je Upravni odbor na prijedlog Predsjedništva HIZ-a donio odluku o povećanju članarine. Članarina se kroz duže proteklo razdoblje nije mijenjala te stoga nije pratila troškove, koji su u zadnjem razdoblju evidentno porasli. U točki 6. Skupština HIZ-a je potvrdila kooptiranje Maria Petričević, član Uprave SCOTT BADER d.o.o., u Upravni odbor Hrvatskih izvoznika umjesto gđe. Tine Buhin. Glavna makrekonomistica HIZ-a, prof.dr.sc. Marjana Ivanov održala je predavanje na temu: „Makroekonomsko okruženje i izvoz“. Gosti HIZ-a iz CITHA-e su se ukratko predstavili članovima Skupštine i iskoristili priliku da ukažu na prilike za partnerstvo i moguće sinergijske efekte u međusobnoj suradnji. [dokument1] [dokument2] pročitajte više
|
Kolaku i Jabilu poticaj za 2025., kreditni rejting u prilog svima
Izbor gospodarstvenika i gospodarskog događaja godine obilježili čelnik Končara, gospodarski pokazatelji rada Vlade i velika američka investicija u Slavoniji. Gospodarski događaj godine prema glasovima čitatelja Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika u tradicionalnom izboru, održanom već devetu godinu, proglašeno je otvaranje pogona tvrtke Jabil u Osijeku. S druge strane, žiri se odlučio na podizanje kreditnog rejtinga Hrvatske na investicijsku razinu. A u kategoriji gospodarstvenika godine i čitatelji i žiri bili su suglasni – predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak objedinio je titulu gospodarstvenika godine za 2024. godinu. Peta sreća za Kolaka Kolaku je ovo bila peta nominacija, istaknuo je glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić koji mu je predao nagradu. “Treća sreća kaže narod, meni je peta čini se, a već sam se i naviknuo dolaziti ovamo svake godine kao nominirani gospodarstvenik. Ovo je znak da sam ili dosadio čitateljima ili da sam zaslužio. Moram reći još da ovo nije pojedinačni sport, nego timski u kojem pobjeđuje, u ovom slučaju, tim koji se gradio generacijama jer nema proizvoda kojeg napravite preko noći. Akumulirate znanje, radite korak po korak i dođete do nečega što predstavlja svjetski konkurentan proizvod”, kojem je zatim izvršna direktorica Večernjeg lista Ivana Krajinović predala i nagradu žirija, pa je Kolaku slijedilo održati i drugi govor u Smaragdnoj dvorani hotela Esplanade… Razloga za zadovoljstvo u danu koji baš nije bio najsretniji za Vladu imao je ipak ministar financija Marko Primorac, no podizanje kreditnog rejtinga na investicijsku razinu popraćeno je jednim kuriozitetom – taj je gospodarski događaj, koji je žiri proglasio najznačajnijim u 2024., dobio najmanje glasova čitatelja, što se u devet godina postojanja izbora nikad nije dogodilo. “Podići ekonomski ugled države, gospodarstva, ekonomije i financija u svega nekoliko godina i izvesti državu na stabilan put, iz neinvesticijskog rejtinga na investicijsku razinu, doista nije mala stvar. Činiti to u ovim izazovnim okolnostima isprepletenih kriza s kojima smo se suočavali čini taj uspjeh još većim. Naravno, on ne bi bio moguć bez snažnog, otpornog gospodarstva i podrške građana. Moram priznati da ova informacija kako je došlo do tolikog nesrazmjera u smislu podrške čitatelja i stručnog žirija stavlja pred sve nas i zadaću pojasniti što to kreditni rejting znači i koliko je važan za hrvatsko gospodarstvo”. Poslovni svijet u Esplanadi Svečanost dodjele kao završno okupljanje predstavnika poslovnog svijeta na jednom mjestu u hotel Esplanade privukao je brojne uglednike, gospodarstvenike, među njima i dvoje bivših ministara (Zdravko Marić i nominirana Martina Dalić), predstavnike stručne i akademske zajednice, a glazbeni dio programa obilježile su sjajnim nastupima Vanda Winter i Marija Vidović. (Poslovni dnevnik) pročitajte više
|
Egipat želi trgovinske odnose s Hrvatskom dovesti na višu razinu
Potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet Marijana Čagalj sastala s veleposlanikom Arapske Republike Egipat u Hrvatskoj Nj.E. Aymanom Tharwatom Aminom Abdelom Azizom, razgovaralo se o mogućnostima unaprjeđenja bilateralne suradnje, prije svega u građevinskom, logističkom te energetskom sektoru.
Dvije zemlje prošle godine ostvarile su više od 145 milijuna dolara ukupne međusobne robne razmjene, a Hrvatska je u prvih šest mjeseci ove godine zabilježila gospodarsku razmjenu veću od 100 milijuna dolara.
"Egipat je značajno tržište s gotovo 110 milijuna stanovnika koje tvrtkama pruža brojne mogućnosti poslovne suradnje i tu postoji veliki prostor za hrvatske kompanije", istaknula je potpredsjednica HGK Marijana Čagalj.
Veleposlanik Arapske Republike Egipat Ayman Tharawat Amin Abdel Aziz rekao je kako Egipat želi trgovinske odnose s Hrvatskom dovesti na višu razinu, posebno je istaknuo jaču suradnju tvrtki iz građevinskog sektora, dodavši kako se u posljednjih godinu dana raste broj radnika iz Egipta koji su većinom u hrvatskom građevinarstvu.
Inače EU je najvažniji trgovinski partner Egipta s udjelom od 25 posto ukupne trgovinske razmjene Egipta sa svijetom.
(HGK) pročitajte više
|
Svega 15 posto tvrtki izvozi, ali zapošljavaju 51 posto radnika u privatnom sektoru
U Hrvatskoj svega 15 posto tvrtki izvozi, a istovremeno te tvrtke zapošljavaju više od polovine svih radnika u privatnom sektoru, sudjeluju sa 62 posto u investicijama, a čak 73 posto svih ulaganja u razvoj dolazi upravo od tih tvrtki, istaknuto je u utorak na 2. konferenciji o internacionalizaciji u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK).
"Hrvatska, kao izvozno orijentirana zemlja, proteklih je godina ostvarila značajne rezultate, unatoč sve većim geopolitičkim izazovima", kazao je potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj Tomislav Radoš, navevši da je izvoz u 2023. iznosio gotovo 23 milijarde eura, što je rezultat koji pokazuje otpornost domaćih tvrtki i snagu industrije.
"Iako je izvoz lagano smanjen u odnosu na prethodnu godinu, ključni sektori poput prerađivačke industrije, s udjelom od čak 40 posto, pokazuju svoju važnost za ukupni rast i konkurentnost Hrvatske na inozemnim tržištima", istaknuo je Radoš. Upravo zato, kako je rekao, HGK kontinuirano radi na razvijanju strategija i pružanju podrške svim poduzetnicima koji žele ostvariti iskorak izvan nacionalnih granica.
Procjenjuje se da samo oko jedne trećine novih izvoznika uspije preživjeti prvih pet godina na međunarodnom tržištu. Od onih tvrtki koje opstanu nakon izlaska na strana tržišta, između 20 i 40 posto bilježi značajan rast u sljedećih nekoliko godina, navodi se u priopćenju HGK s konferencije.
Izvoz je tvrtkama prilika za rast i stjecanje konkurentske prednosti, no u tom procesu suočavaju se s problemima nerazumijevanja lokalnih tržišta, pravnim preprekama i nedostatkom resursa, istaknuto je na konferenciji.
Državni tajnik Ministarstva gospodarstva Goran Romek kazao je da je internacionalizacija ključni pokretač gospodarskog rasta, a Ministarstvo kroz ciljane programe kontinuirano radi na osnaživanju poduzetnika i jačanju njihove konkurentnosti na globalnim tržištima.
U razdoblju 2014.-2020., kako je naveo, kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija osigurano je 43,19 milijuna eura za internacionalizaciju, što je rezultiralo s 1.018 potpisanih ugovora ukupne vrijednosti 60,2 milijuna eura, od čega su bespovratne potpore iznosile 39,2 milijuna eura.
U novom razdoblju 2021.-2027. predviđeno je 49,7 milijuna eura za jačanje izvoznih potencijala naših poduzeća, uključujući 25 milijuna eura za aktivnosti internacionalizacije i 19,98 milijuna eura za certifikaciju proizvoda, istaknuo je Romek te najavio kako će ključni pozivi biti objavljeni do kraja 2024. godine.
(Hina) pročitajte više
|
KONFERENCIJA HRVATSKE GOSPODARSKE KOMORE O INTERNACIONALIZACIJI /financijske potpore za internacionalizaciju poslovanja-Nova pravila globalne igre/
Dana 26.11.2024. se u organizaciji HGK održala 2. konferencija o internacionalizaciji na kojoj su svoja iskustva s publikom podijelili izvoznici iz različitih sektora, među njima i neki članovi HIZ-a kao JGL i DOK-ING. Partner HIZ-a Hamag Bicro je predstavio financijske programe potpore internacionalizaciji poslovanja. Sudionici su imali prilike čuti i stavove Predstavništva EK u Hrvatskoj o izvozu. Posebno naglašavamo govor Veleposlanice Kraljevine Švedske u Hrvatskoj o globalizaciji poslovanja kroz Švedsku prizmu. Isto tako se imala prilike predstaviti i delegacija Korejske uvozničke organizacije /KOIMA/ s temom Korejski pristup globalnoj opskrbi: povezivanje tržišta i održivi razvoj. HIZ je održao individualni sastanak s predstavnicima KOIME na kojem je prezentiran rad naše Udruge HIZ-a i predstavljena je mogućnost suradnje s KOIMA-om kao udrugom izvoznika. U prilogu je letak Korea's Exclusive B2B Sourcing Platform, koji predstavlja poziv izvoznicima za sudjelovanje na sajmu 07-09/7/2025 u Seulu. Kao regionalni lider je predstavljena Bosna i Hercegovina kao ključna točka regionalne suradnje. pročitajte više
|
Inovativan domaći proizvod osvaja svjetska tržišta
Hrvatska tvrtka Nutris, prva europska tvornica specijalizirana za proizvodnju izolata boba, ostvarila je značajan poslovni uspjeh na nedavno održanom sajmu Food Ingredients Europe (Fi Europe) u Frankfurtu.
Tvrtka je osigurala suradnju za ulazak na kanadsko tržište i prvu narudžbu od 20.000 kg Nutrismar organskog izolata za francusku pekarsku industriju, s očekivanim nastavkom suradnje na godišnjoj razini. Dodatno, susreti s ključnim distributerima otvorili su mogućnosti širenja na tržišta poput Japana, Novog Zelanda, Bliskog Istoka, SAD-a i Kanade, čime je Nutris značajno proširio svoj globalni doseg.
“Na sajmu smo potvrdili poziciju Nutrisa ne samo kao proizvođača, već i strateškog partnera koji predvodi u postavljanju novih standarda održivosti i tehnoloških inovacija u prehrambenoj industriji. Imali smo čast biti i finalisti nagrade za inovaciju. Fokusirani na daljnji razvoj globalne prisutnosti, sljedeće godine ponovno ćemo izlagati na Fi Europe u Parizu, a po prvi puta sudjelovati i na prestižnom IFT sajmu u Chicagu, ključnom događaju za američko tržište”, istaknuo je Zvonimir Sedlić, direktor Nutrisa.
Na sajmu su predstavljeni inovativni proizvodi, uključujući NutriSmart A85, topivi protein iz boba, i NutriSmart vlakna, uz primjenu poput proteinskog kruha, namaza, shakeova i pralina, čime je Nutris potvrdio i svoju poziciju inovatora u industriji.
“Među ključnim trendovima na tržištu izdvaja se veliki interes za nove sastojke i nutritivno bogate sastojke visoke kvalitete, s manjim obradama i jasnim oznakama na pakiranjima - što i sami nudimo. Osim cijene i okusa, potrošači postaju osvješteniji pri odabiru sastojaka i traže nutritivno uravnotežene proizvode koji su cjenovno pristupačni i ukusni. Inovacije na tržištu trebaju se usmjeriti prema novim tehnologijama i proizvodnim procesima koji omogućuju razvoj novih kategorija hrane, a ne samo repliciranju postojećih zamjena za meso ili mliječne proizvode. Fokus treba biti na zdravim prehrambenim navikama i novim definicijama hrane koje donose stvarne koristi potrošačima”, dodala je Martina Gogić, voditeljica odjela inovacija u Nutrisu.
Najviše pozitivnih komentara posjetitelja Nutris je dobio neutralni okus izolata boba, što omogućuje široku primjenu u različitim prehrambenim kategorijama. Visoka kvaliteta proizvoda, obilje analitičkih podataka i održiva priča koja spaja regenerativnu poljoprivredu i tehnologiju dodatno su impresionirali sudionike sajma.
Među ostalim, kroz brojna predavanja i panele istaknuto je i da će globalni događaji i povjerenstva u institucijama imati ključnu ulogu u oblikovanju potrošačkih navika kojima će se tržište hrane u budućnosti prilagođavati. Globalni izazovi poput političke nestabilnosti i klimatskih promjena i dalje će imati snažan utjecaj na budućnost prehrambene industrije, ali ključ uspjeha industrije leži u suradnji, edukaciji i pravednoj raspodjeli resursa, osobito kad je riječ o korištenju autohtonih usjeva specifičnih za određene lokalne zajednice.
(Poslovni dnevnik) pročitajte više
|
Gospodarski savjetnici pri stranim veleposlanstvima posjetili Zagrebačku županiju
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske, u okviru diplomatskih aktivnosti koje provodi s ciljem promidžbe hrvatskog gospodarstva, 27. i 28. studenoga 2024. organiziralo je studijski posjet Zagrebačkoj županiji za gospodarske savjetnike akreditirane pri diplomatskim misijama i trgovinskim uredima u Republici Hrvatskoj. Cilj posjeta bio je predstavljanje investicijskih i izvoznih potencijala Zagrebačke županije.
U okviru posjeta, realiziranog u suradnji s predstavnicima Zagrebačke županije, gospodarski savjetnici sudjelovali su na Investicijskom forumu Zagrebačke županije, kojeg je otvorio ministar gospodarstva Republike Hrvatske Ante Šušnjar, koji je tom prilikom istaknuo dekarbonizaciju, održivost, zelenu tranziciju i digitalnu transformaciju kao odrednice Vladine politike poboljšanja razvoja gospodarstva. Uz predstavnike državne vlasti, na Forumu su sudjelovali predstavnici županije, gradova i općina te poduzetnici. Sudionici Foruma imali su priliku čuti više o izgradnji i opremanju poduzetničkih zona na području Zagrebačke županije ( greenring.biz ), razvoju nove tehnologije i zelene industrije, otvorenosti lokalne i regionalne uprave na zahtjeve investitora te ulaganjima u strukovno obrazovanje.
U nastavku posjeta, skupina gospodarskih savjetnika iz 30 različitih država svijeta posjetila je tvrtku FACC Solutions Croatia u Jakovlju, Regionalni centar kompetentnosti u Velikoj Gorici, Poslovni park Meridian 16, Inovacijski inkubator Mali Tehnopolis u Samoboru te kampus Rimac u Kerestincu. (MVEP RH) pročitajte više
|
Poziv za međunarodne suradničke projekte u 2024. godini iz programa Eureka mrežni projekti
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) objavljuje poziv za međunarodne suradničke projekte u 2024. godini iz programa Eureka mrežni projekti. Natječaj za bespovratna sredstva traje od 25. studenog 2024., rok za dostavu projektnih prijava je 28. veljače 2025. Očekivano vrijeme za ocjenu projektnih prijava i izradu rang-liste je kraj lipnja 2025. s okvirnim datumima ugovaranja projekata u kolovozu. Podržani projekti mogu obuhvaćati različite industrijske sektore, s naglaskom na primjenu inovacija i globalnu konkurentnost. Program Eureka mrežni projekti usmjeren je na poticanje međunarodne suradnje u istraživanju i razvoju, omogućujući poduzetnicima financiranje za stvaranje inovativnih proizvoda, usluga i procesa. Program je otvoren za male i srednje poduzetnike, koji će surađivati sa inozemnim partnerima, čime se osigurava pristup ekspertizi i naprednim tehnologijama. Cilj programa je jačanje gospodarskog rasta kroz međunarodnu razmjenu znanja i primjenu rezultata istraživanja u komercijalnom okruženju. Više informacija o programu dostupno je na službenoj stranici ovdje. Prijaviteljima su dostupne Upute za prijavitelje za hrvatske tvrtke. O uvjetima i postupku prijave, više možete doznati ovdje. Potrebna dokumentacija objavljena je na mrežnim stranicama ovdje. pročitajte više
|
O članovima
Neto dobit Končar D&ST-a dosegnula 85,3 milijuna eura
Grupa Končar Distributivni i specijalni transformatori (D&ST) u devet mjeseci ove godine ostvarila je 85,3 milijuna eura neto dobiti, što je rast od 184 posto u odnosu na isto razdoblje lani, podaci su iz konsolidiranog izvješća tvrtke objavljenog na Zagrebačkoj burzi. Konsolidirana dobit prije oporezivanja dosegnula je 105 milijuna eura ili 189 posto više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Grupa je ostvarila konsolidirane poslovne prihode u prvih devet mjeseci od 349,2 milijuna eura, što je porast od 43 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Rast bilježe i poslovni rashodi, za 17,9 posto, na 245,9 milijuna eura. Velika potražnja Prihodi od prodaje grupe iznose 347,6 milijuna eura i porasli su za 43 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Prihodi od prodaje u zemlji ostvareni su u iznosu od 15,6 milijuna eura i manji su za 31 posto, a oni ostvareni u inozemstvu iznose gotovo 332 milijuna eura i porasli su za 50,6 posto. “Intenzivne investicije u projekte dekarbonizacije, obnovljive izvore energije (poput vjetra i sunca) te električnu mobilnost, posebice u zemljama Europske unije, generirale su visoku potražnju za transformatorima. Povećana potražnja, dobra tržišna pozicija i etabliranost grupe Končar D&ST na zahtjevnim inozemnim tržištima te prepoznavanje prodajnih prilika rezultiralo je značajnim rastom prihoda i dobiti u prva tri kvartala ove godine”, ističe se u izvješću. Uprava tvrtke ocjenjuje da je opće stanje grupe stabilno. Kontinuirano se provode aktivnosti na boljoj organizaciji, racionalizaciji poslovanja, razvojnim iskoracima, smanjenju troškova, ugovaranju novih poslova te općenito na podizanju konkurentske prednosti grupe Končar D&ST na tržištu. Nestabilni lanci Vezano uz glavne rizike u poslovanju iz tvrtke navode kako se nastavila nestabilnost nabavnih lanaca što se reflektira u duljim rokovima nabave pojedinih komponenata. Grupa poduzima mjere i aktivnosti kojima se ublažava negativni utjecaj tog rizika na poslovanje. U izvješću se također ističe kako su u prva tri kvartala ove godine u Končar D&ST nastavljene aktivnosti na velikom investicijskom projektu ‘’Održivi SETup za razvoj društveno i okolišno odgovorne proizvodnje’’, a sredinom lipnja ove godine započeti su veći građevinski radovi na lokaciji čiji završetak je planiran krajem trećeg kvartala 2025. godine. Paralelno s građevinskim radovima, kako se navodi, ugovara se ključna proizvodna oprema i strojevi s dužim rokovima isporuke. Grupu Končar D&ST čini Končar D&ST d.d. Zagreb, Power Engineering Transformatory Sp. z o.o. Poljska i Ferokotao d.o.o. iz Donjeg Kraljevca. (Poslovni dnevnik) pročitajte više
|
Podravka osvojila SAD i Njemačku, distribucijom, ali i brendovima
Grupa Podravka je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila neto dobit iz poslovanja iz koje su isključene jednokratne stavke (normalizirana dobit) od 57,5 milijuna eura, što je rast od gotovo 50% u odnosu na isto razdoblje lani kada je iznosila 39,2 milijuna eura, izvijestili su iz koprivničke kompanije. Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) iznosila je 98,2 milijuna eura, što je za 25,7 milijuna eura ili 35,5% više. Grupa je u prvih devet mjeseci povećala prihode od prodaje za 8,4%, na 569,3 milijuna eura. Kulinarstvo na 18,6% Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 438,9 milijuna eura i viši su za gotovo 8%, dok je Farmaceutika uprihodila 130,4 milijuna eura – 10% više u odnosu na prvih devet mjeseci 2023. U segmentu Prehrane Podravka je nastavila s dobrim trendovima iz prvog polugodišta: najznačajniji rast bilježi se na tržištu Zapadne Europe i prekooceanskih zemalja, za 30%. Pritom se najviše ističu tržišta Njemačke (rast od 66,7 %) i SAD-a s rastom prodaje od 57,9%. Posljedica je to rasta prodaje vlastitih brendova (24,7%), ali i rasta distribucije kroz našu izvoznu bazu za brendove jugoistočne Europe, navode iz Podravke. Rastom od 13,5% u segmentu Farmaceutike najviše se pak istaklo tržište jugoistočne Europe, dok je domicilno tržište Hrvatske i Slovenije uprihodilo 10,3% više, a snažno rastu svi najznačajniji poslovni programi u oba spomenuta segmenta – u Prehrani se ističu Kulinarstvo (18,6% rasta), Kremni namazi i slastice (15,2%) i Juhe (11,5%). “Financijski i poslovni rezultati Grupe Podravka u devet mjeseci ove godine potvrda su uspješnosti u provedbi brojnih promjena koje smo uveli u prethodne dvije godine”, istaknula je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić istaknuvši da je posebno zadovoljstvo vidjeti rast prodaje na tržištima koja su definirali kao fokusna – zapadna Europa, Amerika i Australija. Optimizam za kraj “Uspješni rezultati Belupa dodatno osnažuju poziciju Grupe Podravka, koja danas stoji na dvije jednako snažne poslovne grane, Prehrani i Farmaceutici, koje se međusobno nadopunjuju i osnažuju”, kazala je Dalić. “Takvi rezultati daju nam pravo da s optimizmom očekujemo kraj godine i, isto tako, daljnji razvoj Grupe u nadolazećem razdoblju”, istaknula je. Kao najvažniji događaj u prvih devet mjeseci iz Podravke su izdvojili uspješno zaključenje pregovora s Fortenova grupom i potpisivanje kupoprodajnog ugovora o kupnji poljoprivrednog segmenta Fortenova grupe. Vrijednost transakcije iznosi 333 milijuna eura, a poljoprivredna će proizvodnja, uz Prehranu i Farmaceutiku, tako postati novi stup poslovanja Grupe Podravka. Uspješna realizacija ove akvizicije, kako se ističe, učvrstit će poziciju Grupe Podravka kao jedne od najvažnijih i najvećih domaćih kompanija u jugoistočnoj Europi. Iz Podravke podsjećaju da se kraju privodi i snažan investicijski ciklus Grupe koji je počeo još 2021. te kako su tijekom prvih devet mjeseci ove godine realizirane investicije vrijedne gotovo 64 milijuna eura, što je gotovo 36 posto više nego u istom razdoblju lani. pročitajte više
|
Ericsson Nikola Tesla obilježio 75 godina poslovanja i predstavio novi vizualni identitet
Petak, 22. studenog 2024. – Ericsson Nikola Tesla, jedna od vodećih kompanija na regionalnoj ICT sceni, priznata po svom doprinosu tehnološkom razvoju, jučer je svečano obilježila 75 godina uspješnog poslovanja te tim povodom predstavila i novi vizualni identitet.
Na događanju na kojem su se okupili brojni uzvanici među kojima i visoki predstavnici nacionalnih i lokalnih tijela, diplomatskog zbora, kupci i partneri, gospodarstvenici, članovi akademske zajednice, predstavnici korporacije Ericsson, medija te bivši i sadašnji zaposlenici, svečano je obilježena duga povijest tradicije, transformacije, inovacija i postignuća Ericssona Nikole Tesle. Gordana Kovačević, predsjednica kompanije Ericsson Nikola Tesla, u svojem je obraćanju istaknula kako su obljetnice posebna prilika koja nas potiče na refleksiju o putu koji smo prošli, na razgovor o trenutku u kojem se nalazimo i na razmišljanje o budućnosti koju želimo graditi i načinima kako to možemo ostvariti. Vođena time, posebno je naglasila na važnost svih sadašnjih i bivših zaposlenika koji su svojim radom i trudom doprinijeli njezinu uspješnom razvoju. „Tijekom godina, suočeni s izazovima, promjenama, ali i prilikama, izgradili smo snažnu i uspješnu kompaniju koja je ICT lider u Hrvatskoj i regiji, kompaniju koja svojim proizvodima, rješenjima i uslugama svakodnevno pozitivno utječe na živote milijuna ljudi. Ponosna sam i privilegirana što sam na čelu takve kompanije“, istaknula je Kovačević te nastavila: „Vlastitim znanjem, učenjem, odvažnošću, ustrajnošću, izvrsnošću, inovativnošću gradili smo nova poglavlja u životu kompanije, prilagođavali se tržišnim okolnostima, slijedili trendove i u brojnim primjerima bili predvodnici.“ Osvrnula se i na budućnost kompanije te rekla kako se uz daljnje snaženje strateškog partnerstva s Ericssonom kompaniji otvaraju velike mogućnosti dodatnog rasta i razvoja, kroz razvoj vlastitih proizvoda i rješenja, širenje izvoza u strateškim poslovnim segmentima. „Potencijal je izuzetno velik jer sve napredne zemlje svijeta svoje strategije zasnivaju na digitalnom i zelenom. U sljedećem poslovnom poglavlju novu energiju zasigurno će nam dati i naš novi vizualni identitet“, zaključila je Gordana Kovačević. Franck Bouétard, predsjednik Nadzornog odbora ENT-a, istaknuo je odlučnost kompanije i brzinu u prevladavanju izazova, kao i spremnost na iskorake u nova poslovna područja kako bi se omogućila stabilnost i rast. Na svečanosti su govorili i ugledni gosti iz Ericssona: voditelj segmenta Mreže za kritičnu infrastrukturu Stefan Koetz te direktor Razvojno-inženjerske jedinice za integrirane radiopristupne mreže u Ericssonu Igor Tasevski, koji su kroz dugogodišnju suradnju s kompanijom dobro upoznali tim i snagu ENT-a. Istaknuli su širinu kompetencija koje Ericsson Nikola Tesla ima, predanost kontinuiranim poboljšanjima, motiviranost i ustrajnost u rješavanju najsloženijih zadataka. Videoporuku podrške i čestitke poslala je i članica izvršnog poslovodstva Ericssona Jenny Lindqvist, koja je istaknula kako ENT uspješno implementira 5G mrežu u Hrvatskoj i regiji te rekla kako se raduje nastavku daljnje suradnje s kompanijom i kupcima. U povodu 75. obljetnice Ericssona Nikole Tesle, Damir Habijan, ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, izaslanik predsjednika Vlade Republike Hrvatske, uputio je iskrene čestitke zaposlenicima i rukovodstvu kompanije. „Tijekom svih ovih godina, ova je kompanija dala značajan doprinos razvoju informacijsko-komunikacijskih tehnologija i možemo slobodno reći da ste lider u području visokih tehnologija“, istaknuo je Habijan. Uz to, naglasio je važnost sinergije između javnog i privatnog sektora u procesu digitalizacije i digitalne transformacije. Zaposlenicima i rukovodstvu Ericssona Nikole Tesle vrijedan jubilej također su čestitali Marko Pavić, izaslanik predsjednika Hrvatskog sabora te saborski zastupnik i Velibor Mačkić, posebni savjetnik Predsjednika RH za ekonomiju. Istaknuli su kako desetljećima ENT njeguje i razvija izvrsnost kroz sve segmente svog poslovanja, a na tim temeljima uspjeh je neizostavan. Predstavljen novi vizualni identitet i slogan Interes okupljenih izazvalo je predstavljanje novog vizualnog identiteta kompanije. Antonija Lončar, direktorica marketinga, komunikacija i DOP-a u ENT-u, istaknula je da je jedna od ključnih uloga za ovu promjenu podrška realizaciji strategije poslovanja kompanije u narednom razdoblju, pri čemu je fokus stavljen na dodatni rast u području vlastitih ICT rješenja za digitalizaciju različitih industrija te javnih usluga i servisa. „Od sada ćemo naša rješenja, marketinške materijale, ponude i ostalo brandirati žigom Ericssona Nikole Tesle i tako puno snažnije vizualizirati i, vjerujemo, kapitalizirati naš portfelj i potencijal koji imamo“, rekla je Lončar. Ova novina također je u skladu s prilagodbama sustava upravljanja kompanije i globalne korporacije. Novi zaštitni znak je akronim ENT, dok je središnji dio logotipa stiliziran na način da kroz njega prolazi zraka svjetlosti koja predstavlja ključne pojmove sadržane u esenciji branda – izvrsnost, inovativnost, ustrajnost. Vizualni identitet, rađen u suradnji s agencijom Fabular Branding, oplemenjen je i sloganom Enlightening New Technologies koji objedinjava područje djelovanja te aspiraciju za budućnost. Ova obljetnica nije samo proslava prošlosti, već i snažna poruka o ambiciji i posvećenosti Ericssona Nikole Tesle daljnjem rastu i napretku. U području telekomunikacija, digitalne transformacije, razvojno istraživačkih poslova te kroz aktivnosti centara za ICT usluge, Ericsson Nikola Tesla regionalni je isporučitelj komunikacijskih proizvoda i povezanih usluga te inovativnih ICT rješenja za digitalizaciju različitih industrija te javnih servisa i usluga. Kompanija ima najveći razvojno-istraživački centar u Hrvatskoj i regiji i lider je u segmentu izvoza softvera. Kompanija je posvećena stvaranju naprednih tehnologija, odgovornom poslovanju i održivom razvoju na dobrobit društva i pojedinaca. Dionicama Ericssona Nikole Tesle trguje se na Redovitom tržištu Zagrebačke burze pod burzovnim simbolom ERNT-R-A. (Ericsson Nikola Tesla) pročitajte više
|
Tvrtka Vjekoslava Majetića u joint-venture za vlastiti projekt ulazi s jakom europskom tvrtkom
DOK-ING s Looperom jača sektor zelene energije Nedavno sklopljeni ugovor o strateškom partnerstvu i osnivanje zajedničke tvrtke s njemačkim koncernom Rheinmetall, kojim se sa svojim besposadnim sustavom probija i obrambenu industriju, definitivno neće biti i jedini veliki iskorak koji će zagrebačkom DOK-ING-u obilježiti ovu poslovnu godinu. Uskoro, tvrtka Vjekoslava Majetića, kako se neslužbeno doznaje iz kompanijskih krugova, sprema se ući u još jedno veliko partnerstvo, i to u drugom poslovnom području u kojemu DOK-ING sve više dobiva prepoznatljivost. Riječ je o zelenoj energiji, točnije proizvodnji vodika, koji DOK-ING-ov visokotehnološki sustav Looper procesom uplinjavanja dobiva iz otpadnih materijala. Taj je jedinstven projekt, koji u DOK-ING-u već neko vrijeme razvijaju i već od prvih objava same ideje na kojoj počiva pobudio je veliko zanimanje, prije svega znanstvenika, a sada i onih spremnih sudjelovati u njegovom stavljanju na tržište. Zasad u DOK-ING-u još ne izlaze s detaljima o novom velikom uspjehu, no navodno u joint-venture za Looper ulaze s jakom europskom kompanijom. Njezino ime, vrijednost projekta i ostali detalji oko komercijalizacije velikog izuma koji ima višestruke koristi još nisu za javnost. Projekt Looper, koji je razvila DOK-ING-ova tvrtka DOK-ING Indeloop, veliku je pozornost privukao proljetos, kada je u Međimurju sustav prvi puta testiran i potvrdio se kao ‘pun pogodak’. Looper je u postrojenju socijalne zadruge Humana u Čakovcu iskorišten za rješavanje otpadnog tekstila, jednog od otpadnih materijala čija potrošnja buja. Interes stručnjaka i tvrtki U osnovi, ideja da organski otpad pretvara vodik i energiju bez štetnih emisija u okoliš potekla je kao vizija rješavanja problema odlaganja smeća u glavnom hrvatskom gradu, no inovacija Vjekoslava Majetića i njezin potencijal je u startu premašila i nacionalne granice. Na ovogodišnjem European Hydrogen Weeku, najvećem europskom događaju posvećenom vodikovim tehnologijama, na kojemu se okupljanju vodeći inovatori i stručnjaci iz područja vodikove tehnologije, a koji je upravo održan u Bruxellesu, Looper je izazvao interes mnogih stručnjaka i međunarodnih kompanija. Danica Maljković, izvršna tehnološka direktorica DOK-ING Indeloopa, koja ima važnu ulogu u razvoju Loopera, a nezaobilazno je ime kada se govori o inovacijama u zelenim tehnologijama, u raspravama na kojima su sudjelovali vodeći inovatori, industrijski lideri i predstavnici europskih institucija, ukazala je na važnost vodikove ekonomije i potencijal Loopera ‘koji će mijenjati mnoga pravila igre’. Inače je Danica Maljković i članica Upravnog odbora Hydrogen Europe i predsjednica Upravnog odbora Clean European Partnershipa, organizacije koja je rezultat javno-privatnog partnerstva s Europskom komisijom. Govoreći o budućnosti, istaknula je da je vodik ne samo ekološko rješenje, već i strateški alat za postizanje energetske neovisnosti Europe. “Trenutačno Europa uvozi više od 80% svojih energetskih potreba, a prijelaz na vodik, činjenično, može značajno smanjiti tu ovisnost, povećati stabilnost opskrbe i ojačati otpornost našeg gospodarstva na globalne energetske šokove. Za građane ovo znači smanjene troškova i klimatskih promjena, dok za industriju ovo podrazumijeva siguran rast i veći kapital za investicije”, istaknula je Danica Maljković, koja je sigurna da je došlo vrijeme za prelazak s pilot rješenja na konkretne primjene, harmonizaciju politike i ubrzanje infrastrukturnih projekata. “Indeloop predstavlja značajan korak prema budućnosti održive energije, s inovativnom tehnologijom Looper, koja učinkovito pretvara otpad u vodik. S ponosom možemo reći da imamo znanje i resurse potrebne za transformaciju energetskog sektora i doprinos održivom gospodarstvu”, naglasila je Danica Maljković. Tehnologije na dohvat ruke Vlasnik DOK-ING-a Vjekoslav Majetić, koji je već zaslužio brojna priznanja kao gospodarstvenik i inovator, u fokusu javnosti, i to na globalnoj razini, do sada je u žiži bio ponajprije sa strojevima za razminiravanje, vatrogastvo, policijski sustav čuvanja granica i robotskim strojevima za rudnike u Africi. Ideja za Looper također je privukla pozornost, te se i prije testiranja u Međimurju očekivalo da će za njegovu komercijalizaciju biti puno interesa. “Ponosni smo što naša rješenja već danas podržavaju zelenu tranziciju i unaprjeđuju sigurnost u industriji, što nas čini prepoznatim partnerom na međunarodnom tržištu. Looper se, poput nekih drugih rješenja koja razvijamo, možda i čini kao daleka budućnost, ali istina je da su takve tehnologije već na dohvat ruke. Kada sam crtao svoj prvi stroj, stroj za razminiranje, želio sam riješiti problem miniranih područja u Hrvatskoj koja su bila posljedica Domovinskog rata. Danas želim ljudima ponuditi rješenje za život bez smeća i s priuštivom održivom energijom”, kaže Majetić, zaslužan da se i Hrvatska upisuje među one čije inovacije mijenjaju svijet. Looper dolazi baš u trenucima najvećeg traženja rješenja za okoliš i energiju, a ne samo što smanjuje zagađenja tla i štetnih misija u atmosferi, nego i nadmašuje politiku ugljično-neutralnog gospodarstva, te ostvaruje negativni negativni ugljični otisak. (Poslovni dnevnik) pročitajte više
|
Belupov novi vizualni identitet, zasad još ništa od listanja na Burzi
Tvrtka u sastavu Grupe Podravka u 2025. u osvježenom izdanju. Novi korporativni identitet tvornice lijekova Belup iz sastava Podravka Grupe, kojeg je izradila agencija Buketa&Žinić&Grey, predstavljen je u srijedu u Koprivnici, a tom je prilikom predsjednica Grupe Podravka Martina Dalić kazala da ta farmaceutska tvrtka ostaje u sferi proizvodnje generičkih lijekova. Prilikom predstavljanja novog korporativnog identiteta Davor Bruketa je izjavio da je pred njima bila dvojba evoluirati stari identitet ili se odlučiti na radikalnu promjenu. S obzirom na to da stari vizual nije imao zastupljenu srčanost, što je glavno obilježje identiteta Grupe Podravka, odluka je pala da se ide u potpuni redizajn. Tako je dobiven identitet koji ističe srce sačinjeno od kapsula te u sebi sadrži inicijal imena Belupo. Predsjednik Uprave Belupa Hrvoje Čeović istaknuo je da se koprivnička farmaceutska tvrtka zadnjih godina snažnije pozicionira na postojećim tržištima te si krči put prema novima. Rezultati poslovanja pokazuju njezinu efikasnost, pa je sve to bilo nužno zaokružiti i novim vizualnim identitetom koji će dati dodatni impuls poslovnim rezultatima. Predsjednica Uprave Podravka Grupe Martina Dalić kazala je da se snaga grupe očituje kroz snagu njezinih sastavnica. Širenje kad dozvole prilike “Želim da Belupo iskorači u nove poslovne izazove i projekte, što će ga pozicionirati kao najjaču hrvatsku farmaceutsku kompaniju”, rekla je Dalić, koja je ujedno odbacila špekulacije o mogućem listanju dionica Belupa na burzi. Kazala je da se snazi Podravkine dionice pridonose njezini sastavni dijelovi, a u tome značajnu ulog igra upravo Belupo. “O mogućim akvizicijama ne možemo, zbog pravila igre, otvoreno govoriti, ali u svim strateškim dokumentima spominje se širenje kad to prilike dozvoljavaju”, komentirala je Dalić moguće akvizicije Grupe Podravka. Navela je i da Belupo ostaje proizvođač generičkih lijekova jer se u tom segmentu izuzetno dobro profilirao zahvaljujući znanju i ljudima kao resursom kojim ta farmaceutska tvrtka raspolaže. Okrenuti se inovacijama u proizvodnji lijekova donosi veliki rizik i neizvjestan rezultat, ustvrdila je. (Poslovni dnevnik) pročitajte više
|
Natječaji
EFRR zajmovi za investicije do 100tk€
EFRR Mali zajmovi za investicije do 100.000 eura i Zajam za obrtna sredstva do 30.000 eura. Financijski instrument HAMAG-BICRO do 100.000 EUR za mikro, male i srednje poduzetnike i subvencioniranu kamatu od 3,11% za modernizaciju poslovanja. Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) u suradnji s Ministarstvom regionalnog razvoja i europskih fondova (MRRFEU) ponovo stavlja na raspolaganje financijske instrumente za poduzetnike. Financijska omotnica od 50.000.000 eura EU krediti HAMAG-BICRO su namijenjeni mikro, malim i srednjim poduzećima te predstavljaju jedinstvenu priliku za dobivanje financijske pomoći u iznosima od min. 25 do 100 tisuća EUR uz subvencioniranu godišnju kamatu od 3,11%: 1. jačanje održivog rasta i konkurentnosti MSP-ova 2. otvaranje radnih mjesta 3. poticanje proizvodnih investicija Namjena EFRR zajma: I. Osnovna sredstva (materijalna i nematerijalna imovina) II. Obrtna sredstva (maksimalno do 30% iznosa zajma) Prihvatljiva su ulaganja: · Rabljena oprema je prihvatljiva za financiranje · PDV je prihvatljiv za financiranje iz EFRR zajmova - za poduzetnike u sustavu PDV-a može financirati kroz obrtna sredstva · Ulaganje u nabavu električnih punionica Ovi krediti omogućuju poduzećima da ostvare svoje ciljeve, poput širenja poslovanja, modernizacije opreme te mnogih drugih projekata. Tim stručnjaka za EU kredite stoji vam na raspolaganju kako bi vam pomogao u procesu prijave i dobivanja kredita. UVJETI I OTPLATA EFRR ZAJMA ZA INVESTICIJE Iznos zajma | Od 25.000,01 EUR do 100.000 EUR | Kamatna stopa | Osnovna stopa za Republiku Hrvatsku (1) na datum zaprimanja zahtjeva umanjena za 1 postotni bod fiksna za cijeli period otplate zajma | Rok korištenja | 6 mjeseci od isplate zajma | Poček | Do 1 godine | Rok otplate | Od 1 do 10 godina uključujući poček | Dinamika otplate | Kvartalne rate | Instrumenti osiguranja | Zadužnice korisnika zajma i vlasnika te ostali instrumenti osiguranja ovisno o procjeni rizika od strane HAMAG-BICRO-a | Naknada | - Bez naknade za odobrenje - Izmjene uvjeta nakon Odluke o odobrenju naplaćuju se sukladno Pravilniku o naknadama HAMAG-BICRO-a |
Financijski instrument nije namijenjen za financiranje slijedećih aktivnosti: ● refinanciranje postojećih obveza (uključujući plaćanje kredita/leasinga) ● refundiranje ranije plaćenih obveza ● dvostruko financiranje i pretfinanciranje bespovratnih sredstava (kombinacija s drugim izvorima financiranja dozvoljena ukoliko zbroj svih izvora potpore zajedno ne prelazi ukupan iznos pojedine stavke rashoda/ulaganja) ● kupnju vrijednosnih papira i vlasničkih udjela ● kupnju imovine od povezanih osoba ● ulaganja koja služe u osobne svrhe ● ulaganju koja su fizički dovršena ili u cijelosti provedena ● ulaganja u razvoj proizvoda i usluga ● kupnju zemljišta u iznosu koji premašuje 10 % ukupnih prihvatljivih rashoda ● ulaganja u nekretnine stambene namjene ● aktivnosti i imovina koje se odnose na fosilna goriva ● proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda ● poljoprivredne i ribarske djelatnosti te ostale djelatnosti i aktivnosti isključene Uredbom 2023/2831; ● trgovačke djelatnosti; ● financijske djelatnosti, djelatnosti osiguranja i trgovanje kripto valutama; ● djelatnosti poslovanja nekretninama; ● ostale aktivnosti navedene u Listi isključenih aktivnosti Financijski instrument izravnih kredita HBOR-a iznad 50.000 EUR za Poduzetništvo mladih, žena, početnika i ostalih posebnih segmenata i subvencioniranu kamatu od 2 % za modernizaciju poslovanja bez vlastitog učešća za kredite do 100 tisuća EUR. Kreditni program Poduzetništvo mladih, žena, početnika i ostalih posebnih segmenata od 50 do 400 tisuća EUR: ● poduzetnicima početnicima (posluju kraće od 3 godine) ● mladim poduzetnicima (mladom osobom smatra ona koja još nije navršila 41 godinu života) ● ženama poduzetnicama ● koji ulažu na posebna područja Republike Hrvatske ● koji ulažu u komercijalizaciju projekata temeljenih na istraživanjima, razvoju i inovacijama (RDI). Ovi krediti omogućuju poduzećima da ostvare svoje ciljeve, poput širenja poslovanja, modernizacije opreme, ulaganja u istraživanje i razvoj te mnogih drugih projekata. Stoga, pripremite Vaš projekt na vrijeme! Okupljen je mladi tim iskusnih financijskih stručnjaka koji imaju iskustva u izradi investicijskih studija i projektnih prijedloga za financiranje EU kreditima, a koji Vam mogu ponuditi sljedeće usluge uz prihvatljivu cijenu: • Financijska analiza poslovanja poduzeća • Brza i kvalitetna izrada poslovnog plana (investicijske studije) projekta za financiranje financijskim instrumentima • Izrada ekonomsko-financijske analize i ekonomsko-tržišne ocjene projekta • Analiza osjetljivosti • Podnošenje zahtjeva za kredit zajedno sa ostalom obveznom dokumentacijom • Komuniciranje s Hamag-Bicro /HBOR do trenutka realizacije kredita Tim stručnjaka za EU kredite stoji vam na raspolaganju kako bi vam pomogao u procesu prijave i dobivanja kredita. Dakle, sve aktivnosti i komunikacija se odvija on-line što znatno smanjuje troškove i štedi dragocjeno vrijeme poduzetnika. Na Internet stranici www.grantprojects.hr, dobit ćete odgovore na sve upite u svezi prihvatljivosti Vašeg potencijalnog projekta. *Kako bi Vam se što prije i precizinije razradila ponuda, ispunite obrazac projektne ideje klikom na link* Za sve upite kontakitrajte Grant Projects tim putem e-maila: info@grantprojects.org. pročitajte više
|
HAMAG ZAJMOVI ZA INVESTICIJE I OBRTNA SREDSTVA
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) u suradnji s Ministarstvom regionalnog razvoja i europskih fondova (MRRFEU) te Ministarstvom poljoprivrede ponovo stavlja na raspolaganje financijske instrumente za poduzetnike. Iz Europskog fonda za regionalni razvoj financirat će se dvije vrste zajmova: Ø EFRR Mali zajmovi za investicije te EFRR Mali zajmovi za obrtna sredstva. Ø Malim zajmovima za investicije kreditirat će se subjekti malog gospodarstva uz povoljnije uvjete financiranja. Namjena ovog zajma je financiranje osnovnih sredstava (materijalna i nematerijalna imovina) te obrtna sredstva maksimalno do 30% iznosa zajma. Maksimalni iznos Malog zajma za investicije iznosi =100.000 eura, a kamatna stopa je osnovna stopa koja vrijedi za Republiku Hrvatsku na datum zaprimanja zahtjeva umanjena za 1 postotni bod. Ø Zajmovi za obrtna sredstva namijenjeni su isključivo za financiranje troškova poput: troškovi pripreme proizvodnje, sirovina i materijala, troškovi zaposlenih, zakupa poslovnog prostora, režijski troškovi, opći troškovi i sl. Maksimalni iznos Malog zajma za obrtna sredstva je =30.000 eura, a kamatna stopa je osnovna stopa koja vrijedi za Republiku Hrvatsku na datum zaprimanja zahtjeva umanjena za 0,5 postotna boda. Za sve dodatne informacije glede izrade poslovnog plana i prijavu na javni poziv, kontakt osoba za dogovor je: mr.sc.Boris Vrtiprah, mag.oec. (e-mail: infob5.savjetovanje@gmail.com; info@b5-consulting.hr ; mob.br. 099 66 95 358). pročitajte više
|
Izvozne prilike
Aktualne izvozne prilike koje prikuplja gospodarska diplomacija Ministarstva vanjskih i europskih poslova od 12.06.2024. - 26.11.2024. možete pronaći OVDJE
|
|
|
|
|