AD Plastik vidi potencijal u suradnji s kineskim automobilskim divovima
Poslovni prihodi AD Plastik grupe porasli su lani za 17,9 posto i iznose 152,44 milijuna eura, kaže se u ovih dana objavljenom iscrpnom izvještaju Uprave AD Plastika. Ugovoreni su novi poslovi u vrijednosti od 54,8 milijuna eura, a početak 2025. godine obilježilo je sklapanje značajnog ugovora u vrijednosti od 126,8 milijuna eura s novim kupcem na europskom tržištu.
Ugovoreni poslovi
Uz to, ukupna vrijednost novougovorenih projekata u posljednje dvije godine prelazi 370 milijuna eura.
“U svijetu automobilske industrije, u kojem su promjene jedina konstanta, tehnološki razvoj, regulatorni okviri i promjene tržišnih preferencija redefiniraju mobilnost. Naše pravovremeno prepoznavanje trendova i ulaganja u projekte s dodanom vrijednošću osiguravaju nam konkurentsku prednost.
Očekivanja o naglom rastu prodaje električnih vozila pokazala su se preoptimističnima, a izražen pad potražnje na ključnim europskim tržištima jasan je pokazatelj promjene kupovnih navika. Jedno je sigurno – automobilsku industriju u Europi čeka razdoblje prilagodbe, u kojem će inovacije, tržišni zahtjevi i novi poslovni modeli oblikovati njezinu budućnost. Ova dinamika donosi izazove, ali i prilike koje AD Plastik Grupa pravovremeno prepoznaje”, napisao je predsjednik Uprave AD Plastika Marinko Došen.
Među prilikama, Uprava AD Plastika spominje potencijale suradnje s kineskim automobilskim kompanijama.
“S obzirom na globalne ciljeve dekarbonizacije, automobilska industrija sve više ulaže u razvoj lakših vozila, što potiče zamjenu metalnih dijelova polimernim rješenjima. Ovaj trend otvara značajne prilike za AD Plastik Grupu, posebice u kontekstu inovacija u materijalima i povećanja energetske učinkovitosti vozila.
Rastuće potrebe za održivijim rješenjima, uz jačanje elektrifikacije, autonomne vožnje i digitalne povezanosti, povećavaju potražnju za prilagođenim polimernim komponentama. Time se otvaraju mogućnosti za širenje portfelja proizvoda i jačanje suradnje s postojećim, ali i novim kupcima.
Dodatno, dolazak novih proizvođača na europsko tržište, ponajviše kineskih kompanija, mijenja konkurentsku dinamiku i donosi nove prilike. Njihova potreba za lokalnim dobavljačima može otvoriti prostor za suradnju, bilo kroz izravnu isporuku komponenti ili prilagodbu postojećih tehnologija njihovim zahtjevima”, poručuju iz Uprave AD Plastika.
Među rizicima koji se spominju ističe se tržišni rizik. Fluktuacija potražnje i promjena trendova u automobilskoj industriji, poput prelaska na električna vozila i hibridne modele, mogu utjecati na poslovanje.
Prelazak na ekološki prihvatljive tehnologije zahtijeva prilagodbu strategije proizvoda i usluga proizvođača i njihovih dobavljača. Također, inflacija i rast cijena ključnih sirovina mogu dodatno ugroziti profitabilnost, a pojava kineskih proizvođača s niskim cijenama na europskom tržištu dodatno povećava pritisak na marže, ali i otvara nove mogućnosti.
Mogući rizici
Jedan od rizika je i povijesna ovisnost o jednom kupcu koja je smanjena kroz diversifikaciju portfelja kupaca. Ipak, konsolidacija proizvođača u autoindustriji ograničava mogućnost daljnje diversifikacije, poručuju iz Uprave AD Plastika.
U zaključku, iz iscrpnog izvještaja poslovodstva može se iščitati kako je i AD Plastik prošle godine počeo s ozbiljnijim zapošljavanjem stranih radnika.
“Nedostatak kvalificiranih radnika, osobito u proizvodnim pogonima u Hrvatskoj i Europi, predstavlja izazov u održavanju operativne učinkovitosti i proizvodnih kapaciteta. Intenziviranje proizvodnje novih projekata u 2024. zahtijevalo je dodatnu radnu snagu i specijalizirane vještine, što se u nedostatku radne snage na domaćem tržištu rada premostilo zapošljavanjem stranih radnika.”, zaključuje se u komentarima Uprave AD Plastika.
(Izvor: Poslovni dnevnik)