Egzotično i bogato japansko tržište zahtijeva poseban pristup

Egzotično i bogato japansko tržište zahtijeva poseban pristup
Zastava Japana

Japan je veliko i bogato tržište te ima prilika za tehnološke tvrtke iz Hrvatske da na njemu nađu partnere,no istodobno se radi o dalekom i kompliciranom sustavu zbog čega se rijetki iz regije odlučuju tim smjerom, rečeno je na konferenciji "CroAI Brunch:How to enter the Japanese market?" koja se jučer održala u Zagrebu.

Ivana Ohbayashi, osnivačica poduzeća Innovation Lighthouse Japan sa sjedištem u Tokiju ima cilj uspostaviti veću suradnju između startupova s područja Srednje Europe i Jadransko-jonske regije s japanskim korporacijama.

Specifičnost njezinog poslovnog modela je da su njihove uslue za naše startupove besplatne jer se naplaćuju od japanskih korporacija s kojima povežu te startupove.

"Fokusirali smo se na jednu regiju koja je globalno pomalo zanemarena koja, uz Hrvatsku, uključuje ukupno 17 zemalja. Velike konzultantske kuće, koje djeluju i u Japanu, fokusirane su globalno i na najveća tržišta. Mi povezujemo startupove iz ove regije s japanskim korporacijama kojima pružamo konzultantske usluge. Zapravo, mi "skautiramo" i po oovm dijelu Europe i Bliskog istoka tražimo tehnologije za japanske tvrtke, a onda razvijamo oblike suradnje po win-win modelu", kazala je Ohbayashi. Dodala je da je svjesna problema s kojima se startupovi iz Jadranske regije susreću u svojim planovima na japanskom tržištu, a to je prije svega nepoznavanje tamošnjih uvjeta poslovanja i otežana komunikacija zbog udaljenosti i jezika.

"Ono što mi pokušavamo je pružiti indirektan pristup hrvatskim i regionalnim startupovima tamošnjem tržištu kroz dogovaranje poslovne suradnje, edukacija o poslovnoj kuturi u Japanu te kako se tamo što lakše snaći.

Imamo individualni pristup i svakom projektu pristupamo s potpunim sagledavanjem situacije i nuđenja najboljih opcija za sam starsup - što nudi, tko bi to trebao u Japanu, pripremamo i obučimo startup za sastanak, dogovaramo prezentaciju kod japanskog partnera te radimo okvir da se eventualno partnerstvo  između hrvatske i japanske tvrtke održi, na obostranu korist, što duže",navodi ova poduzetnica čija karijera je podijeljena između Hrvatske i Japana.

Nikola Pavešić, direktor startupa u Infobipu i voditelj Startup Tribe radi u Japanu već 10-tak godina, nakon što je prvo otišao na jedan UN projekt, a nakog toga je i nastavio karijeru u jednoj tamošnjoj velikoj medijskoj kući da bi se onda povezao s Infobipom.

"Japan je vrlo specifično tržište i za mnoge egzotično. No, ljudi često zaboravljaju da je to 3. ili 4. najveća ekonomija svijeta - zbog rasta Kine prethodnih godina je Japan došao ispod radara. Oni jako malo rade na vlastitom brendingu iako imaju ni globalnih tvrtki s 100 ili 200 tisuća zaposlenih koje imaju urede u stotinama zemalja svijeta", kazao je Pavešić koji je voditelj vjerojatno i prve hrvatske tvrtke koja ima ured u Japanum Infobipa koji tamo ima 6-7 zaposlenika.

Dodaje da je specifičnost Japana da se na to tržište posebno u sektoru prodaje, ulazi puno teže i duže nego što je to na zapadnim tržištima. "Potrebno je strpljenje jer oni imaju malo drukčiji pojam o vremenu. Ništa se ne događa preko noći i sve se dugo gradi i razvija. No, to je vrlo veliko i bogato tržište s enormnom kupovnom moći", novodi Pavešić.

Marko Gudelj iz Robotiq.ai, platforme za automatizaciju poslovnih procesa, naglašava da su povjerenje, tradicija i reputacija značajniji u Japanu nego u bilo kojoj drugoj zemlji.

"Velik broj tvrtki koje postoje stotinjak godina, a imaju vrlo, za zapadne prilike, zanimljivu strukturu upravljanja jer kad imate sastanak kroz nekoliko danau jednoj kompanijivrlo često ne znate tko je glavni jer svki dan sastankom predsjeda netko drugi. Vrlo je bitno znati njihove društvene i poslovne običaje jer bez toga je teško poslovati", kaže Gudelj.

Izvor: Poslovni dnevnik, autor: Darko Bičak

Podijeli
li
0