Hrvatske tvrtke na najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike CES-u
Na najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike Consumer Electronics Show (CES), koji se od 5. do 8. siječnja održao u Las Vegasu po 55. put, svoje su inovacije predstavili pobjednici Idea Knockouta – Sportreact, Codelab, Iron Bull i Orqa, a pridružio im se i startup Zuluhood koji se našao među deset najperspektivnijih startupa na ovogodišnjem CES-u, istaknuvši se nizom inovacija za sigurnost doma.
Aktualnom pobjedniku Idea Knockouta, startupu Sportreact, odlazak u Las Vegas bio je prilika za predstavljanje pred tehnološkim novinarima, investitorima i distributerima iz cijeloga svijeta, a među potencijalnim investitorima našao se i Amazon.
Hrvatski timovi svoje su inovacije predstavljali među 800 startupova iz cijelog svijeta koji su izlagali na Eureka Parku, za koji je apliciralo više od 3000 novih kompanija. Pritom su privukli pažnju predstavnika tehnoloških divova kao što su Apple i Microsoft.
Hrvatske inovacije
Sportreact je Internet-of-Things uređaj namijenjen razvoju motoričkih i kognitivnih sposobnosti korisnika, namijenjen rekreativnim, ali i profesionalnim sportašima. Povezan je mobilnom aplikacijom koja mjeri i analizira brojne parametre tijekom održavanja treninga.
Codelab se predstavio elektronskom društvenom igrom Clockwork Briefcase u kojoj je cilj deaktivirati lažni eksploziv skriven u kovčegu.
Iron Bull je indie-studio za razvoj visoko-realističnih robotiziranih modela tenkova s operacijskim mogućnostima stvarnog tenka, uključivši njihovo pokretanje, sposobnost ispaljivanja plastičnih projektila i sustav za detekciju primljenih projektila i oštećenja. Tenk je opremljen širokokutnom kamerom i kontroliraju ga dva igrača.
Osječki startup Orwa predstavio je Orqa FPV. one, naočale za upravljanje utrkama dronova i drugim profesionalnim (industrijskim i civilnim) primjenama dronova. Predstavili su na CES-u novi model naočala za dronove, 5G modul i kontroler za učenje na simulatoru.
Generalno pokroviteljstvo Idea Knockouta, najvećeg regionalnog natjecanja tehnoloških ideja koji organizira magazin Bug, dio je dugoročne strategije Hrvatskog Telekoma koji se etablira kao najveći startup akcelerator u Hrvatskoj.
Uz ovih pet startupa, svoje proizvode izložila su još dva iz Poduzetničkog inkubatora PISMO – Grow i Hiroma Design.
Grow je predstavio pametne naočale za gluhe koje bi trebale olakšati život za 72 milijuna ljudi koliko ih na svijetu ima problem sa sluhom, dok je Hiroma Design razvio edukativnu aplikaciju Moopies u kojoj se djeca povezuju s likovima i postaju učitelji, a ne učenici, dok vrijeme provedeno pred ekranom kontroliraju roditelji.
Izvor: Poslovni dnevnik