Podravka širi izvoznu suradnju i jača prisutnost domaćih proizvoda u SAD-u
Podravka udružila snage na američkom tržištu, nakon Atlantica, i s Krašom.
Relativno male domaće kompanije, u svjetskim razmjerima, sinergijom mogu mnogo više postići na stranim tržištima. Potvrdile su to već Podravka i Atlantic kada su 2023. dogovorile međusobnu izvoznu podršku na tržištima Austrije i SAD-a. Podravka, vodeća domaća prehrambena kompanija, tu je suradnju, na jednom od najkompetitivnijih tržišta svijeta, onom SAD-a, sada proširila na Kraš i još nekoliko manjih kompanija.
Početkom lipnja, piše u priopćenju za medije, Podravkina američka kompanija (Podravka USA Inc.) preuzela je ulogu uvoznika i distributera Kraševih proizvoda na teritoriju SAD-a. Proizvodima Podravke u SAD-u, među kojima su najpopularniji Vegeta, mesne konzerve, juhe… uz one Atlantica, sada će se pridružiti i 20-ak Kraševih, od Bajadere, Dorina čokolada do Napolitanki.
Suradnjom do većeg izvoza
“Ova suradnja strateški je iskorak u jačanju prisutnosti hrvatskih brendova na zahtjevnom američkom tržištu. Krašev bogati asortiman pridonijet će širenju i obogaćivanju portfelja Podravke USA”, piše u priopćenju, u kojem se dodaje da je cilj suradnje ostvariti dodatnu sinergiju u distribuciji, učvrstiti tržišne pozicije obiju kompanija te osnažiti prepoznatljivost hrvatskih brendova među potrošačima diljem SAD-a.
Iz Podravke otkrivaju da su, osim Atlantica, a sada i Kraša, ovu vrstu suradnje prepoznale i druge tvrtke. “Uspostavljena je suradnja i s nekoliko manjih prehrambenih kompanija”, kažu, ne otkrivajući o kojim je tvrtkama riječ. Dodaju da su uvjereni “kako ovakav pristup otvara nove prilike za hrvatske i regionalne brendove na velikim i zahtjevnim tržištima”, iz čega bi se moglo zaključiti da bi suradnja mogla biti proširena i na druga tržišta, ali i proizvođače iz regije.
Da Podravka planira biti predvodnik takve suradnje, jasno je i iz izjave Martine Dalić, predsjednice Uprave Podravke. “Suradnja s Krašem u distribuciji na američkom tržištu nastavak je naše strategije širenja i jačanja prisutnosti hrvatskih proizvoda u svijetu. Naša je namjera i dalje nastaviti plasirati svoje proizvode na tom tržištu, kao i pružati usluge distribucije za druge kompanije”, ističe Dalić.
Da na američkom tržištu itekako ima prostora za domaći prehrambeni proizvod pa tako i rast poslovanja, potvrđuju podaci iz financijskih izvještaja sve tri kompanije. Predsjednica Uprave Podravke, u financijskom izvješću za 2024., posebno ističe izvanredne rezultate na tržištima zapadne Europe, SAD-a i Australije.
“Prilagodba tržišnim uvjetima i redefiniranje cjenovnih politika rezultirali su rastom prodaje u Njemačkoj od čak 57,2 posto te u SAD-u, Kanadi i Australiji od 34,6 posto”, piše u izvješću. Sveukupno u regiji Zapadne Europe i prekooceanskih zemalja Podravka je lani ostvarila 106,3 milijuna eura prihoda, što je rast od 26,4 posto u odnosu na 2023. Udio prihoda koji najveća domaća prehrambena kompanija, u segmentu prehrane, ostvaruje na tim tržištima tako je premašio 17 posto.
Značajan rast
I Atlantic u izvješću navodi da su u 2024. ostvarili značajan rast na “ostalim tržištima”, na što je najviše utjecao snažan rast, između ostalog, i na tržištu SAD-a. Kraš je lani ostvario najveći rast prihoda od prodaje u prekomorskim zemljama, i to od 21,5 posto, piše u financijskom izvješću za 2024.
“Navedeni rast u najvećoj mjeri posljedica je konsolidacije najznačajnijih prekomorskih tržišta SAD-a i Saudijske Arabije, kao i stabilnost u radu s novim distributerima”, navode iz kompanije koja je lani na izvoznim tržištima ostvarila 76 milijuna eura prihoda od prodaje. Tomislav Bagić, predsjednik Uprave Kraša, kratko poručuje da je uvjeren da će suradnjom s Podravkom ostvariti širu prisutnost svojih proizvoda.
(izvor: Poslovni dnevnik)