Podravka uvećala dobit za 50 posto, rasla prodaja na inozemnim tržištima

Uz povećanje izvoza, postignuto je i bolje pozicioniranje proizvoda.

Grupa Podravka u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila je neto dobit od 38,8 milijuna eura, što je gotovo 50 posto više nego u istom razdoblje lani, kada je iznosila 26 milijuna eura, objavili su iz kompanije.

Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) dosegnula je 65,8 milijuna eura, što je rast od 17,5 milijuna eura, odnosno 36,2 posto. Prihodi od prodaje dosegli su 380,4 milijuna eura, što je rast od gotovo deset posto.

Prihodi segmenta Prehrane pritom su porasli za 25,3 milijuna eura ili 9,6 posto u odnosu na prvih šest mjeseci lani, dok je rast prihoda segmenta Farmaceutike iznosio 8,8 milijuna eura ili 10,8 posto.

Korekcija cijena
“Rezultati ostvareni u prvoj polovici godine potvrda su ispravnosti odluka o transformaciji nastupa na inozemnim tržištima, ali i upornosti u provedbi tih odluka kojima smo bili posvećeni u proteklom razdoblju”, kazala je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić.

Posebno, kako je rekla, mogu biti zadovoljni širenjem poslovanja i povećanjem profitabilnosti na tržištima zapadne Europe, naročito Njemačke, ali i Austrije te Amerike. To su tržišta na koja su posebno usmjerili svoju pozornost.

“Rast prodaje na inozemnim tržištima rezultat je povećanih količina prodaje, ali i odluke da cijene po kojima prodaju svoje proizvode na bogatijim tržištima ne mogu biti niže od onih po kojima ih prodaju u Hrvatskoj”, kazala je Dalić. Napominje i kako su uspjeli povećati izvoz, istovremeno pozicionirajući Podravkine proizvode na način na koji to kvaliteta njihovog portfelja i zaslužuje.

“Iako je pred nama još puno posla, ovi rezultati potvrđuju da su aktivnosti na unutarnjoj transformaciji Podravkinog poslovanja jednako uspješne, kao i naše brojne investicije koje su često vidljivije zbog svoje opipljivosti”, poručila je Dalić.

Velike investicije
Navela je kako je cijelo prvo polugodište, kao i ostatak godine obilježen dovršetkom velikih investicija koje se provode u sklopu Podravkinog investicijskog ciklusa koji je započeo 2021. godine. Tako je otvorena nova Tvornica tjestenine u Koprivnici, a nedavno i novi pogon za preradu rajčice u Varaždinu.

Dovršena je također i modernizacija pogona pekare u Mariboru, u Koprivnici je započela gradnja novog Transportnog centra, a najesen se očekuje dovršetak i otvorenje logističko-distributivnog centra, najveće investicije u sklopu Strategije poslovanja Grupe Podravka do 2025. godini.

(Poslovni dnevnik)

Podijeli
li
0