Prihodi JGL Grupe prošle godine uzletjeli iznad 250 milijuna eura
JGL, domaća farmaceutska kompanija u domaćem vlasništvu, objavila je nerevidirane konsolidirane poslovne rezultate za 2024. godinu, ostvarivši izniman rast prihoda od prodaje i povećanje dobiti. Dosegnuvši 254 milijuna eura, poslovni prihodi JGL Grupe porasli su za 20 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, dok je dobit prije oporezivanja (EBT) ostvarila skok od 32 posto, dosegnuvši 28,4 milijuna eura.
Dvoznamenkasti rast
JGL nastavlja dvoznamenkasti rast i u osnovnom, farmaceutskom poslovanju, gdje je JGL Pharma ostvarila 216,2 milijuna eura poslovnih prihoda, što predstavlja povećanje od 21 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Istovremeno, dobit prije oporezivanja dosegnula je 26,9 milijuna eura, uz impresivno povećanje od 34 posto. Ostvareni financijski pokazatelji, koji odražavaju dvostruki rast poslovanja u protekle četiri godine, potvrđuju stabilnost kompanije te otvaraju prostor za nova ulaganja, jačanje prisutnosti na ključnim, kao i širenje na novim tržištima. Sličan, pozitivan trend dvoznamenkastog rasta bilježi i povezana tvrtka Adrialab, kao i ljekarničko poslovanje kroz ZU Ljekarnu Pablo i Primorske ljekarne.
“Povećanje prihoda rezultat je kontinuiranog ulaganja u istraživanje i razvoj, proizvodne tehnologije, marketinške operacije i druga područja koja su vezana uz terapijske skupine oftalmologije, dermatologije te gripe i prehlade, kao i ekspanzije poslovanja. Implementacija digitalnih rješenja i fokus na operativnu učinkovitost donijeli su značajne pomake u zadovoljstvu naših globalnih pacijenata, što se pozitivno odrazilo na poslovne pokazatelje. Čestitam svim zaposlenicima na uspjehu, s ovakvim temeljima spremni smo za izazove koji su pred nama. U kontekstu iznimno nestabilnog poslovnog okruženja, ključno je zadržati visoku razinu odgovornosti, prilagodljivosti i stalnog opreza”, izjavio je Mislav Vučić, glavni izvršni direktor JGL-a.
Vučić je povodom objave rezultata podsjetio na uspješno izdavanje nove emisije obveznica od 60 milijuna eura krajem 2024. godine, najvećeg izdanja obveznica povezanih s održivošću u privatnom nefinancijskom sektoru Republike Hrvatske.
Upravljanje dugom i stabilno poslovanje JGL-a rezultirali su i smanjenjem omjera neto duga i EBITDA u 2024. godini, što dodatno osnažuje financijsku stabilnost kompanije i otvara nove investicijske potencijale.
Proizvedeno je ukupno 60,2 milijuna proizvoda, a svi ključni brendovi bilježe nastavak izvrsnih prodajnih rezultata, dok pozicije jačaju na gotovo svim tržištima. U dermatološkoj terapijskoj skupini JGL portfelja tako se posebno istaknuo Aknekutan koji je u 2024. godini postao najveći brend kompanije. S impresivnim rastom od 60,7 posto u odnosu na prethodnu godinu, Aknekutan bilježi najveći postotni rast na tržištu Kazahstana, a istovremeno održava dominaciju na svim tržištima na kojima je prisutan.
Brendovi koji ostvaruju najveće prihode iz segmenta gripe i prehlade su Aqua Maris, s rastom prodaje od 12,6 posto, a koji i dalje drži vodeću poziciju u bezreceptnom portfelju JGL Pharme, te Meralys koji je nastavio dvoznamenkasti rast i osnažio poziciju tržišnog lidera s udjelom od 38 posto.
Vizol S jedan od aduta
Značajne stope povećanja prihoda od 31,7 posto ima i Vizol S, vodeći brend iz oftalmološkog portfelja JGL-a. Nakon rekordne 2023., visoka očekivanja opravdana su i u 2024. godini značajnim rastom prodaje na tržištima s vlastitim operacijama i u B2B modelu poslovanja, a gdje je Vizol S prepoznat kao inovativno i pouzdano rješenje za probleme suhog oka.
“Rezultati nisu samo brojke, već i potvrda iznimnog rada i posvećenosti naših zaposlenika. Njihova stručnost, inovativnost i timski rad ključni su za naš uspjeh. S optimizmom gledamo prema budućnosti”, zaključila je Eva Usmiani Capobianco, predsjednica Upravnog odbora JGL-a.
(Poslovni dnevnik)