TRAŽIMO očitovanje - poslovanje s Republikom Korejom

Molimo informacije dostaviti do 3. rujna 2015.g.

TRAŽIMO očitovanje - poslovanje s Republikom Korejom
Trgovinska politika

Nastavno na primjenu Sporazuma o slobodnoj trgovini između Europske unije i njezinih država članica i Republike Koreje i na Republiku Hrvatsku od 26. svibnja 2014.,molimo da nas izvijestite o eventualnim preprekama na koje nailazite u poslovanju s korejskom stranom.

Sporazum u svojoj provedbi ima specifičnost odnosno izuzetak u dijelu izdavanja dokaza o podrijetlu robe na način da hrvatski izvoznik za robu vrijednosti ispod 6.000 € uz komercijalni dokument prilaže izjavu na računu, a ukoliko se radi o vrijednosti robe iznad 6.000 € hrvatski izvoznik mora imati status „ovlaštenog izvoznika“.

Statistički pokazatelji robne razmjene pokazuju rast i u 2014. i u prvih pet mjeseci 2015. godine, još uvijek s većim uvozom nego izvozom, ali je u 2015. zabilježen veći rast hrvatskog izvoza (91,4%) u odnosu na isto razdoblje 2014. godine.

MVEP sudjeluje u radu Savjetodavnog odbora za pristup tržištu (Market Access Advisory Committee) koji prati prepreke s kojima se susreću europski gospodarstvenici na trećim tržištima. U nastavku dostavljamo prepreke koje su evidentirane u poslovanju s Republikom Korejom i koje EU bilo kroz bilateralne sastanke, odbore ili druge mogućnosti prati i pokušava ih ukloniti radi nesmetanog poslovanja na tržištu,

       

MJERA

KRATKI OPIS MJERE

Norme i ostali tehnički zahtjevi

-   Obveza (prije stavljanja proizvoda na tržište) registriranja svih kozmetičkih proizvoda i određenih informacija u elektroničku bazu podataka korejskog udruženja trgovaca farmaceutikom. Mjera je diskriminirajuća (ne odnosi se na domaće proizvođače) i suvišna jer gotovo istovjetne podatke traži Korejska uprava za hranu i lijekove za uvoznike koji su registrirani kao distributeri u okviru provedbene uredbe Zakona o kozmetici. Ovo stvara zamršene administrativne procedure koje rezultiraju kašnjenjem i mogućim curenjem povjerljivih i poslovno osjetljivih podataka (kemijski sastav proizvoda, okvirna formula, uvozna cijena).

-   Odgađa se s odobrenjima (za domaće tržište) određenih fotonaponskih tehnologija tzv. tankih fotonaponskih filmova. Koreja se pravda potrebnim vremenom za procjenu utjecaja tih tehnologija na okoliš.  S obzirom da EU i SAD imaju konkurentnu prednost u tim tehnologijama drži se da korejska Vlada time omogućuje domaćim proizvođačima da razviju konkurentne  proizvode.  

-   Pojedini EU proizvođači motornih  vozila razvili su nove sigurnosne funkcije i tehnologije koje koriste frekvenciju od 24 GHz. U EU je to odstupanje od pravila (79 GHz) privremeno dozvoljeno za proizvođače  novih  vozila do 2018  odnosno 2020.  Koreja ne dopušta upotrebu uređaja s tim frekvencijama.

-   Koreja je napustila sustav prihvaćanja bio organskog označavanja proizvoda trećih zemalja te je prešla na sustav označavanja baziran na korejskim standardima, koji je stvorio velike probleme EU izvoznicima. Nakon intervencije EU-a uveden je „edukacijski period“ od šest mjeseci (od 1.1-.30.6. 2014.), u kojem se dozvoljava prodaja EU organske hrane.  Nakon 30.6. 2014. neće se moći uvoziti organski proizvodi bez označavanja po korejskim standardima.  EU je službeno zatražila da se otvore pregovori  o ovom pitanju.

-   Koreja zahtijeva obilježavanje rezane građe. Koreja je notificirala ovu mjeru TBT odboru.

 

Sanitarne i fitosanitarne mjere

 

-   Uvoz govedine i ostalih proizvoda od govedine iz EU neopravdano je zabranjen radi ograničenja vezano uz kravlje ludilo. Ne poštuje se OIE (Svjetska organizacija za zaštitu životinja) status država članica EU. Mjera je diskriminirajuća jer Koreja dozvoljava uvoz tih proizvoda iz drugih zemalja s istim OIE  statusom.

-   Zahtjeva se dodatni nadzor za odobrene EU objekte (klaonice, hladnjače) koji udovoljavaju uvjetima (izgradnji, tehničkom uređenju, tehnološkoj opremi, načinu rada, higijeni) za preradu i uskladištenje proizvoda životinjskog podrijetla namijenjenih izvozu.

-   Procedure vezano uz stavljanje na tržište proizvoda životinjskog i biljnog podrijetla su transparentne ali iznimno duge. Uvoz novih vrsta voća i povrća nije dozvoljen dok se ne udovolji  fitosanitarnim uvjetima, koje su propisala nacionalnih tijela. Uvozni se uvjeti temelje na procjeni rizika i učinku pesticida na zdravlje, a ispitivanja mogu trajati i  po nekoliko  godina.  

 

Ostale necarinske mjere

 

-   Korejsko ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi provodi reformu cijena.  Režu se cijene nezaštićenim (istekao patent) i generičkim lijekovima. Cijena originalnih, zaštićenih lijekova je preniska u odnosu na generičke. Također, metoda  određivanja uvoznih cijena za medicinske proizvode znatno odstupa od  normalne metode odnosno stvarne transakcijske cijene  - Prilog 2 EU – Koreja sporazuma o slobodnoj trgovini sadrži odredbe o proceduralnoj transparentnosti, predvidljivosti cijena i priznavanju cijene vrijednosti  inovacije.

 

Primjena Sporazuma o slobodnoj trgovini kao i trgovinski aspekti međusobnih gospodarskih odnosa bit će tema sastanaka predstavnika EU i Republike Koreje koji će se održati 15. rujna 2015.godine, ali i sastanka Odbora za trgovinsku politiku koji će se održati 04. rujna 2015. na kojem sudjeluju predstavnik Stalnog predstavništva RH u Bruxellessu.

Molimo Vas, ukoliko se susrećete s tim preprekama ili nekim drugim, da nam informaciju o tome pošaljete na info@hrvatski-izvoznici.hr do 3. rujna 2015.g.

Podijeli
li
0